hondencampings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Neenk
, Datum:
20.01.2012 11:48
Ik heb een website over leuke hondencampings in Europa gemaakt, nu wil ik hem vullen met campings die iets speciaals te bieden hebben voor honden en hun bazen:
http://www.leuke-hondencampings.nl/
Het doel van www.leuke-hondencampings.nl is kampeerders zo overzichtelijk mogelijk zoveel mogelijk links aan te bieden naar websites van campings waar het bijzonder leuk is om met je hond te vertoeven en hen de mogelijkheid te bieden om meningen over deze campings met elkaar te delen.
Het idee voor deze website is ontstaan nadat er op het forum van de website Camping-Frankrijk.nl heftige discussies over plaats vonden. Ik concludeerde dat er behoefte lijkt te zijn aan een gebundelde en complete informatie over dit soort campings.
Een andere conclusie die ik hieruit trok is dat als je als hondenbezitter je vakantie veel meer ontspannend is als je niet het gevoel hebt dat je overlast geeft, omdat de andere campinggasten zich storen aan de aanwezigheid van een hond. Ik verza¬mel nu alle links en wil deze op de website LeukeHondencampings.nl plaatsen.
Ik ben heel erg trots op mijn website, maar me er ook van bewust dat hij misschien nog lang niet perfect is. Ik zal telkens proberen verbeteringen toe te voegen. Ik zal het daarom fijn vinden als jullie mij suggesties voor eventuele verbeteringen of uitbreidingen willen geven.
Ook zal ik het leuk vinden, wanneer je nog tips over hondencampings of aan het met de hond kamperen gerelateerde onderwerpen hebt, deze van je te ontvangen
Geplaatst door: anna
, Datum:
20.01.2012 19:17
We hadden geen hond bij, maar camping Le Brasilia in Canet is zeer leuk om met de hond naartoe te gaan (ze mogen op een deel van het strand, hondendouches, speciale hondenwei)
Geplaatst door: Neenk
, Datum:
20.01.2012 21:34
Dankje wel Anna, voor deze tip.
Geplaatst door: Eefje
, Datum:
21.01.2012 16:21
Wij hebben 3 jaar met oze labrador op nature park L'ardechois gestaan, en ook daar zeer hondvriendelijk.
Lekker samen zwemmen in de rivier, een speciaal omhekt uitlaadveld/speelveld en ook een hondendouche. Hond mag mee naar het restaurant en zelfs mee met de kanotochten.
Geplaatst door: Seth
, Datum:
21.01.2012 17:56
@Neenk misschien handig om achter de campings het departement erbij te vermelden .
Geplaatst door: mri
, Datum:
21.01.2012 18:19
Geplaatst door: Ton
, Datum:
22.01.2012 12:48
Wij zijn de afgelopen 3 jaar met onze hond op de volgende campings geweest.
La Val d'Herault-Brissac
La Vallée Verte-La Roque sur Ceze
Gervanne Camping-Mirabel et Blacons
Le Brasillia-Canet en Roussillion
Op deze campings was de hond overal aangelijnd welkom en mocht je op het strand en in de rivier / de zee.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
22.01.2012 13:07
Tja, zo weet ik er ook nog wel een paar
Zonder hier een discussie te willen uitlokken, heeft Neenk de volgende opmerking geplaatst:
"..... omdat de andere campinggasten zich storen aan de aanwezigheid van een hond"
Volgens mij zoekt Neenk specifiek campings, die voorzieningen hebben voor honden, zoals een omheind veld, waar honden lekker los kunnen uitrennen en waar veel gelijkgezinde hondenbezitters willen kamperen. Een ECTHE hondencamping dus.
Geplaatst door: linda
, Datum:
22.01.2012 16:48
Fantastsich!!!! bedankt hoor
wij hebben ooit eens op camping fruithof in emmen gestaan daar heb je speciale velden voor hondeneigenaren en vanaf de camping loop je zo het bos in... is ons twee keer goed bevallen met de hond.. zelfs als ze savonds even los liepen te spelen op het veld was er niemand die er moeite mee had aangezien dat veldje echt bedoeld was voor honden
Geplaatst door: woef....
, Datum:
22.01.2012 19:55
diegenen die zich storen aan een hond, storen zich meestal aan de baasjes van de hond omdat deze meer dan waarschijnlijk de reglementen betreffende de hond op de camping negeert....(hondenpoep oprapen, hond aanlijnen.....)
Geplaatst door: neenk
, Datum:
26.01.2012 07:39
Aan alle mensen die tot nog toe reageerden bedankt, voor de tips! Heel onbescheiden vraag: ik wil zo graag nog véél meer tips, naar mij mailen mag ook, want om één of andere reden vinden mensen het prettig om onder dit topic een discussie uit te lokken over honden en bazen. Als je niks met deze doelgroep heb, sla het topic dan over, hoef je jezelf en andere niet te irriteren.
nogmaals, bedankt voor alle tips!
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
26.01.2012 09:53
Leuk idee zeg!! Ik heb even snel een kijkje op je website genomen en dat ziet er heel leuk uit.
Ik ga zeker campings naar je door mailen!!
Geplaatst door: pat
, Datum:
26.01.2012 13:03
Wij hebben vorig jaar dan wel niet in Frankrijk maar in Italie op een camping (Vantone Pineta)aan het Idromeer gestaan met onze labrador en dat was echt super. Zeker voor Italie wat niet bekend staat als honden-minded land. Ook mocht zij gewoon in het meer zwemmen en natuurlijk houd je rekening met mensen die geen hond hebben maar dat ligt meestal aan de baads en niet aan de hond ;-]
Geplaatst door: ® Rachelle
, Datum:
27.01.2012 18:33
Leuk om te lezen allemaal!! Wij gaan al jaren met onze twee honden (eerst een amerikaanse bulldog en een boxer x mechelaar...nu de boxer x mechelaar en een laekense herder) naar zuid frankrijk de provence en de cote d'azur is ons niet vreemd..wij gaan in het voorseizoen zodat het niet heel heet is..meestal rond de 25 graden..dus lekker weer om nog een wandeling te maken..wij hebben hele goede ervaringen met campings van www.franceloc.com ik heb al op een aantal van deze campings gelegen (altijd stacaravans gehuurd) en de honden waren van harte welkom..ook op terrasjes en in restaurants en in de zee en de meren ook...zolang ze niet tot last zijn is er geen probleem.
Nog een tip als je een stacaravan huurt met een houten veranda ervoor kun je een houten klimplantenrekje meenemen (zo'n schaarhekje) dit kun je makkelijk met een touwtje of tiewraps in de opening zetten en zo een deurtje maken..de honden kunnen dan niet van de veranda af en lekker buiten liggen :)
nog een tip op een warme dag vul een kong (bij hondenmensen bekend anders even googlen) met wat lekkers en wat yoghurt, gooi die in de diepvries en de honden hebben een heerlijk ijsje.
, Datum:
28.01.2012 23:19
weer bedankt voor al die reacties, je mag ook tips op mijn forum zetten en meningen over de tot nog toe geplaatste campings zijn ook welkom. de tip van het plantenrekje doet het natuurlijk ook erg goed op mijn forum!
, Datum:
30.01.2012 20:25
Ik regelmatig nieuwe campings op mijn site, leuk, want ik krijg veel tips!
natuurlijk zijn nog meer tips welkom!
, Datum:
07.02.2012 13:07
Geplaatst door: ® Maddy
, Datum:
07.02.2012 13:14
Misschien een tip om achter de campings in Frankrijk de streek te vermelden. Dan hoef je niet alle campings langs als je er een zoekt in bijv. Bretagne.
Geplaatst door: Rianne
, Datum:
07.02.2012 13:31
@Maddy , kijk eens op 21 Januari.
Is al een keer geopperd
, Datum:
08.02.2012 22:17
wij zijn inderdaad bezig de provincies/streken etc toe te voegen aan de gegevens van de campings, zodat het zoeken eenvoudiger wordt. Ik hoop dat het door bladeren van de huidige campings ook geen vervelende bezigheid is... in elk geval bedankt voor de tip. Deze mag uiteraard ook wel in ons forum worden geschreven.