In juli vertrekken wij voor het eerst naar de Ardeche.
Wie heeft er leuke tips, trips of bezienswaardigheden in de buurt. We willen er best een stukje voor rijden.
Ik ben benieuwd. Voor het eerst van mijn leven niet naar de kust.
grtjes Rick
We vonden zelf Balazuc een mooi dorp, ook een mooie wandeling (zeer eenvoudig) langs de rivier naar een "nederzetting" ik weet het echt niet meer..je kon er wel wat drinken ;-)
Verder prachtig: labeaume. Prachtig plein onder platanen, rivier voor je neus, mooi wandelen/klimmen en klauteren door het dorp wat lijkt een hoop op elkaar gestapelde stenen met bloemen.
Bij pradons (net over de brug bij camping du pont), start wandeling cirque du gens ligt ook een "centre loisirs" betaald entree tot de rivier maar dan wel mooi strand, mooi stuk van de rivier en volgens mij zijn er ook nog zwembaden daar. Je kan er geloof ik van de rotsen springen. Daartegenover een restaurantje waar je lekker kan zitten.
Aven de orgnac vonden we ook heel erg mooi.
In Vogue kan je een treintje nemen
het dorpje Balazuc is echt heel mooi, de brug over lopen, picknickmand en zwemkleren meenemen en genieten !!
gorges du ardeche !
een dag de bergen in, gewoon gaan en maar zien waar je uitkomt .
veel plezier !!
Een 40 kilometer van Vallon (richting Bagnols) ligt Roque sur Ceze. Hier is een mooi waterspektakel (cascades de Sautadet) met rotsen en watervallen. Strandjes langs het water, heerlijk om te zonnen, van de rotsen te springen, met zwembanden te drijven. Tussen Vallon en Roque kun je een tussenstop maken in Goudargues, mooi dorpje om even te bezoeken.