wie prefereert een hurktoilet? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
04.08.2011 01:15
Dit jaar veel oudjes gezien die strompelend door het dorp lopen met een of twee stokken.
Inderdaad, een enorm verschil met Nederland!
Scootmobiels? Ik heb ze niet gezien!! Hier word je omver gereden door die dingen.
Maar ik heb één rollator gezien!!
Een oud baasje met een stokbroodje in z'n mandje aan de rand van het dorp.
Was toch zeker 400 meter lopen naar de bakker.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
04.08.2011 01:25
Een wandelstok is goed. Een rollator levensgevaarlijk.
Mijn moeder moest in het verpleegtehuis met een rollator lopen, maar zo'n kreng rolt weg als je erop steunt of niet goed oplet. Ze viel prompt languit voorover op haar gezicht: kunstgebit aan flarden, kaak gebroken en een zeer pijnlijke schouder.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
04.08.2011 02:25
Een rollator in Frankrijk geeft denk ik heel veel problemen, de berg op gaat nog wel,maar dan, je moet ook weer terug naar beneden.Tja,het gevolg laat op zich wachten. Dit jaar voor het eerst een scootmobiel gezien in Frankrijk(Anduze).Bewondering daarvoor, franse automobilisten wisten niet zo goed wat ze er mee aan moesten. Mevrouw was ook nog wel wat onzeker en meneer fietste ernaast, maar het biedt wel perspectieven om beiden nog een fijne vakantie te hebben. Het heeft niets met hurktoiletten te maken, maar ja dit topic is toch al afgedwaald. En tussen haakjes deze mevrouw was nog niet "bejaard".
Geplaatst door: Rianne
, Datum:
04.08.2011 08:31
Scootmobiels zijn gewoon , net als bij ons, te verkrijgen bij een zaak met orth. hulpmiddelen.
Mijn zus gaat al zeker 10 jaar met haar scootmobiel in frankrijk op vakantie en ze is echt niet de enige en ik heb zelf ook al verschillende franssen met een scootmobiel gezien.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
04.08.2011 09:30
Rollators nee, maar nog steeds zie je oude mensen zo ongelofelijk krom lopen, echt in een haakse hoek en dan met een stok. Zou - naar ik dacht - liggen aan een gebrek aan bepaalde stoffen in hun voedsel toen ze nog jonger waren. Eenzijdige voeding dus.
Nu we toch afdwalen van het topic; dit voorjaar 9 campings bezocht en al die 10 weken nergens een skottelbraai gezien. We hebben campings bezocht met hoofdzakelijk Franse gasten/eigenaren, maar ook Duitse, Britse en een enkele Nederlandse kampeerder. Viel gewoon op; kennelijk een attribuut voor het hoogseizoen.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
04.08.2011 10:45
Marianne, dat bedoel ik, volgens mij dringen ze die dingen hier gewoon op, mijn moeder is 80 en fel tegen, ze loopt trouwens nog prima en het was haar opgevallen dat je ze eigenlijk alleen in NL zo massaal ziet. En in Frankrijk dus niet. Ook niet in vlakke gebieden trouwens dus met hellingen heeft het niks te maken.
Geplaatst door: Dixy
, Datum:
04.08.2011 11:32
Over stront ouwehoeren is weer eens wat anders dan die eeuwige komkommers.....
On topic: Wij gaat uit principe alleen naar hurktoiletten, je bent tenslote in Frankrijk op vakantie.
We moeten alles doen om dit culturele erfgoed te behouden. Er zijn al veel te veel hurktoiletten gesneuveld.
Als tegenprestatie verwacht ik dan wel dan Fransen in Nederland op houten klompen lopen en een stevige joint roken.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
04.08.2011 16:28
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
05.08.2011 01:02
Geplaatst door: esther
, Datum:
05.08.2011 01:10
Het hoort bij primitieve gewoonten zoals gehurkt bevallen. Ik kan me voorstellen dat oudere vrouwen het zo gewend zijn in Frankrijk maar het is niet van deze tijd. De voornaamste reden dat ze nu nog worden aangelegd is dat het eenvoudiger en goedkoper is.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
05.08.2011 01:26
Even naar de Nederlandse WC's......
Heb jaren geleden een boek gelezen van een Amerikaan die met een oude Rolls Royce door Europa trok.
Hij komt in Nederland en was helemaal "flabbergasted" over onze poepdozen.
Had hij nog nergens in Europa gezien.
Onze ontlasting belandt heel gezellig eerst op een plateautje en verdwijnt pas bij het doorspoelen. Vond hij vreemd.....
En, verdraaid, hij heb gelijk!!! Wij hebben altijd huizen gehad met een WC met zo'n leuk plateautje.
Sinds kort (2003) niet meer!! Poep valt rechtstreeks in het water!!
Nadeel: spetters tegen je billen!!
Maar, ik heb 't nooit vreemd gevonden.
't Was gewoon niet anders: na de grote boodschap even je kunststuk bewonderen en doorspoelen.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
05.08.2011 01:34
Het is heel verstandig om zo'n 'ouderwetse' pot in huis te hebben en altijd even goed te kijken wat je er neergelegd hebt.
Vaak moet je namelijk bij de dokter vermelden hoe 'het' eruit zag... en dat kan niet bij die moderne wc's.
Gelukkig hebben wij 2 wc's in huis en eentje is zo'n 'ouderwetse', waardoor ik de dokter altijd alle details heb kunnen vertellen (gezellig hè?)