wie prefereert een hurktoilet? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: hannah
, Datum:
31.07.2011 16:49
Zijn er echt mensen die het hurktoilet nemen als ze kunnen kiezen? Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen, maar het moet bijna wel zo zijn. Want wat beweegt anders een campingeigenaar om bij renovatie of nieuwbouw van zijn toiletgebouw te kiezen voor 2 normale potten en achter de derde deur toch weer zo'n hurkplee? Ik heb me daar echt over verwonderd. Waarom moet dat? Kunnen de Franse gasten niet zonder?
Ik vraag me ook altijd af hoe oudere mensen dat doen, met stramme of kunstknieën en -heupen. Als ik naar m'n schoonmoeder van 80 kijk, die heeft al moeite om van de gewone pot af te komen als die iets te laag is. Met een hurktoilet zou ze het niet redden vrees ik. Is dat Franse oefening?
Geplaatst door: lisa
, Datum:
31.07.2011 16:53
Men zegt dat ze schoner zijn, je komt er immers niet mee in aanraking, behalve je voeten. En Fransen zijn erg voor hygiene en zo, meestal hebben ze ook bidetten. Ik denk dat dat de reden is. Hoe ouderen dat doen weet ik niet. Het valt mij op dat er ook niemand met een rollator loopt in Frankrijk.
Geplaatst door: TV
, Datum:
31.07.2011 16:56
Heb je niets anders te doen dan zo'n achterlijk onderwerp te openen.
Geplaatst door: jolanda
, Datum:
31.07.2011 16:58
inderdaad TV; wat een onnozel onderwerp. Ga lekker in de zon zitten!!
Geplaatst door: frans
, Datum:
31.07.2011 17:01
Heerlijk zo`n hurktoilet.
Kan niet wachten om er weer 1 te mogen bezoeken.
, Datum:
31.07.2011 17:03
Waarom achterlijk? Het is toch typisch iets dat bij een Franse camping hoort? Er staan wel vreemdere vragen.
Geplaatst door: mirjam
, Datum:
31.07.2011 17:13
typisch iets wat bij een Franse camping hoort..?? nou, gelukkig niet op de campings waar wij komen. Onderweg kies ik gewoon voor het invalidentoilet.
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
31.07.2011 17:19
Vaak wordt zo'n hurktoilet gebruikt als stort voor het chemisch toilet als daar geen andere voorziening voor is. Veel Fransen prefereren nog steeds het hurktoilet.
http://www.hurktoilet.nl/hurk.php
, Datum:
31.07.2011 17:21
Is het zo vreemd dat ik me dat serieus afvraag? Als een campingeigenaar in een nieuw sanitairgebouw weer kiest voor hurktoiletten dan moeten ze blijkbaar in een behoefte voorzien, maar wiens behoefte zie ik niet zo. Wat ik zag in de praktijk (en wat ik zelf ook doe) is dat mensen liever even wachten tot er een toiletpot vrij is dan dat ze gaan hurken. En ik heb nog nooit gezien dat iemand bij vrije keus voor de hurker kiest boven de pot. Dat gaat dan wel vooral over Nederlandse, Engelse en Belgische gasten, daar kan het aan liggen natuurlijk. Vandaar dat ik me afvroeg of Franse gasten (en evt. anderen) wél de hurkers prefereren.
Overigens zien hurktoiletten er vaak viezer uit dan potten. Blijkbaar is het moeilijker om goed te mikken en het spoelsysteem is ook niet altijd even goed zodat er nog al eens iets achterblijft. Dus of dat nou zo veel hygiënischer is?
Geplaatst door: sonie68
, Datum:
31.07.2011 17:38
als er een rij staat voor de gewone toiletten dan kies ik toch echt voor het hurktoilet, ten eerste is het veel schoner, en je gaat toch ook niet op de bril zitten, brbr
Geplaatst door: ® Ed
, Datum:
31.07.2011 17:54
Hurktoiletten? we vinden her maar vies eerlijk gezegd
Liever in de rij wachten dan op zo'n ding.
En waarom weer commentaar als Hannah dit topic opent?
Is geen domme vraag en daar is het forum voor
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
31.07.2011 18:04
Als ik van te voren weet dat er in een rest/café een hurktoilet is dan doe ik een rok aan en neem een plastuitje mee. Ik kan niet met zo'n toilet overweg. Veel franse mannen prefereren trouwens pissé in de natuur. Die begrijpen dan ook niet dat je in ned. een bekeuring kan oplopen.
, Datum:
31.07.2011 18:32
Inderdaad Marijke, met een lange broek aan lijkt me erg ingewikkeld.
Geplaatst door: robertville
, Datum:
31.07.2011 20:01
Ik prefereer een hurktoilet boven nicolaus wel zijn er campingeigenaars die de haak vergeten te monteren voor de broek, voor alle zekerheid neem ik dan mee een hamer en een clou , u bergrijpt wel
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
31.07.2011 21:18
Wat is een nicolaus? een wc met een mijter?
, Datum:
31.07.2011 21:20
Sonie68, je zegt als er een rij staat voor de gewone toiletten dan kies ik toch echt voor het hurktoilet. Maar wat doe je als er geen rij staat voor de gewone toiletten, kies je dan ook voor hurk? En als een camping het sanitair vernieuwt en géén hurktoiletten meer installeert, is dat voor jou dan een reden om liever niet naar die camping te gaan? Dat is wat ik me afvraag. Tot nu heb ik nog geen (serieuze) reacties gehad van mensen die er zo over denken. Dus blijf ik me afvragen wat een campingeigenaar beweegt om niet -gewoon- alleen potten neer te zetten.
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
31.07.2011 21:27
@Hannah, zoals ik al zei, veel Fransen prefereren nog steeds een hurktoilet. Misschien dat de campingeigenaar daar rekening mee houdt? Tenslotte maken wij Nederlanders slechts een deel uit van het aantal kampeerders in Frankrijk al denken sommige Nederlanders daar anders over.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.07.2011 23:10
Inderdaad investeren Franse campings ook nu nog in hurktoiletten (vaak wel met betere doorspoelsystemen). Hun verhaal: een deel van het Franse publiek is er mee opgegroeid (scholen, kazernes) en wil niet anders omdat men dit ondanks alle nadelen toch hygiënischer vindt.
Loesol plaatste de link naar mijn gebruiksaanwijzing voor hurktoiletten hierboven al (dank). Wie daarmee nog steeds niet uit de voeten kan op het hurktoilet, maakt met enige handigheid zijn eigen zitplee boven het hurktoilet: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=151
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
31.07.2011 23:19
Haha ik zie me al met zo'n stoel een toilet ingaan. Wat ik me wel afvraag, is dit typisch Frans of komt het ook voor in andere Zuidelijke landen?
Geplaatst door: DGR
, Datum:
31.07.2011 23:23
Ook in Italië kom je ze tegen. Kwam ze dit jaar 2x tegen.