wie prefereert een hurktoilet? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lisa
, Datum:
02.08.2011 00:50
Jan: til de bril op en kijk eens nauwkeurig, nou liever niet. Juist vanwege het sanitair huren wij tegenwoordig iets. En thuis heb ik sinds de verbouwing zo'n afneembare klikbril, superhandig om schoon te maken.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
02.08.2011 01:00
Huren?? Heb je de WC-bril al eens opgetild?
, Datum:
02.08.2011 01:09
Jazeker, ik maak hem toch schoon? Tot nu toe altijd hele schone toiletten in praktisch nieuwe mobilhomes gehad.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
02.08.2011 01:18
Één keer een met vrienden een stacaravan gehuurd...
We keken in het hokje waar het toilet was en we liepen daarna naar de toiletten van de camping.
De keus was snel gemaakt: douchen en poepen in het toiletgebouw.
En waarom?
Je kon je kont niet keren in de stacaravan en wat nog veel belangrijker was:
als je niet iets vuil maakt hoef je 't ook niet schoon te maken.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
02.08.2011 02:04
Als je met een lange broek of joggingbroek of hoe een broek ook heten mag naar een hurktoilet gaat, broekspijpen omhoog trekken,,
andere broeken pijpen oprollen,om je nek met een trouwtje
een rol toiletpapier.Even iets door de knietjes en voilá, maken
dat je wegkomt als je doorspoelt.Handtassen niet meenemen,tas met lang hengsel ook om je nek.
Omdat er meestal op "het gat" geen afsluitdekseltje zit en men
er geregeld langs heen knoeit krijg je zo'n lucht zoals reeds eerder beschreven.Toch is het hygiënischer dan een zittoilet, alleen het vergt enige oefening en als je van huis uit niet anders gewend bent,vind je het heel gewoon...........:-)
Nu we het toch over dit fenomeen hebben:
Voor de grote acute nood:Neem altijd een emmertje,al dan niet gevuld met een beetje groen spul en liefst met deksel, mee in de auto.Een paar plastic zakjes,een grote plastic zak, een lege fles en die vullen met water en niet te vergeten toiletpapier.Kleintjes zakken er niet doorheen en zijn je dankbaar en "groten" kunnen er ook op poepen en plassen.(Voor dit laatste denk ik dan aan de dames)
Je kunt ook een plastic zakje alvast in het emmertje hangen, zodat je naderhand de hele handel in een afvalcontainer gooit.
Ik weet, niet erg fijntjes, maar in noodgevallen moet je iets!
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
02.08.2011 02:17
Het nieuwe lid "de thuispot" blijft dus altijd in of vlakbij zijn caravan, oftewel verlaat de camping nooit zonder caravan, gaat dus nooit 's een dagje rondrijden in de omgeving. Die zal in NL dan ook nooit naar een bar of restaurant gaan...of gaat-ie daar naar toe met de caravan?
Jan, die toiletpotten met brede rand vind ik ook superhandig, maar ze zijn wel erg duur.
Voor thuis kun je ook even een gladde gelakte houten bril kopen; die hebben geen vervelende richeltjes; althans die van ons niet.
En ja, net als Lisa, hebben wij ook altijd superschone toiletten gehad in de mobilhomes.
De toiletten en douches in mobilhomes zijn inderdaad meestal wel alleen maar voor slanke mensen.
Maar er zijn wel veel verschillen in indeling bij de mobilhomes, daarom is het zo belangrijk om vantevoren het plattegrondje van zo'n huisje te bestuderen. Er zijn ook mobilhomes die de wc in het woonkamergedeelte hebben...(!)
Als het 'stacaravans' worden genoemd, is de indeling ook vaak als een caravan met een minuscule wc en supersmalle douche.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
02.08.2011 02:20
En denk er dan aan om de emmer goed vast te klemmen tussen andere spullen. Het resultaat is dan wel te raden.
Wij hebben een bestelbus en we hebben ook nog een chemisch toilet over. Ik denk er sterk aan om hem volgend jaar in te laden. Om in het vervolg natte voeten en erger te voorkomen haha.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
02.08.2011 14:47
Al eerder beschreven: eerste maal kamperen met vouwwagen. Lekker warm, zo'n jumpsuit-pyama, totdat je 's nachts naar het toilet moet. Voorjaar, koud en donker op de camping, dus zaklamp mee.
Gat in de grond en dan, broekspijpen jumpsuit helemaal oprollen, bovenlijf bloot want dat deel moet je dan afstropen... en koud met niets eronder! Lange mouwen jumpsuit onder m'n armen geklemd, met één hand de rest bij elkaar proberen te houden van de vieze grond af en zaklamp in m'n mond. Daarna overgegaan op pyama's met 3/4 pantalon en los bovendeel.
De camping weet ik nog precies... was in Ave et Auffe in België....
Geplaatst door: natascha
, Datum:
02.08.2011 16:23
gatver, als er op een camping alleen een hurktoilet zou zijn zou ik gauw vertrokken zijn. Ik vind het al een ramp als ik langs de snelweg moet plassen op zo'n onding. Het zal wel aan mij liggen hoor dat ik misschien motorisch gestoord ben maar ik pis altijd over mijn voeten. echt ranzig!
, Datum:
02.08.2011 17:13
Lili@an, ik had een keer een broek aan met hele wijde pijpen van een gladde dunne stof, die niet op te rollen waren, gleed zo weer op de grond, terwijl je de broek + onderbroek ook half moet uittrekken en dan het hele zootje goed vasthouden zonder eroverheen te piesen... wat een ellende.
Handtas niet meenemen? Wij houden van het bekijken van dorpjes e.d., en daarbij laat ik mijn handtas echt niet achter in de auto.
Een WC-rol plus een tas met lang hengsel om je nek? Je moet al zoveel kleding aan de voorkant bij elkaar houden... Nee, dat lijkt mij geen optie.
Die 'voetstappen' waar je op moet gaan staan, zien er ook meestal niet bepaald fris uit.
Ik wil mij altijd graag aanpassen aan een andere cultuur, maar er zijn grenzen.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
03.08.2011 00:57
Marianne, ik laat ook echt mijn handtas niet in de auto als ik
langs de snelweg zou moeten. Ik bedoelde meer als je eenmaal op de camping bent. Ik ben het wel met jullie eens dat het nogal veel is dat je vast moet houden.....maar meestal had ik toch het geluk dat het warm weer was, je hebt dan niet veel aan, dus ook niet veel vast te houden, haha
Ja die stapstenen zien er meestal ook niet fris uit.Is aan diverse slijtages onderhevig....als het al geen pies of poep is dan wel wat anders.....toch heb ik liever wat onder mijn schoenen
dan aan mijn billen wat dat betreft, brr
Hoe zou de bejaarde medemens in bijv.verzorgingstehuizen in Frankrijk dat "varkentje wassen"? Nog steeds op de oude manier of inmiddels ook zittende? Je bent op die leeftijd niet meer zo soepeltjes in de benen toch? Ben daar eigenlijk wel nieuwsgierig naar. :-)
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.08.2011 01:05
Kijk eens hoe die bejaarde hoog-bejaarde Fransen soepel door de knieën gaan als ze jeu-de-boulen. Dan kunnen ze het op de wc ook...
, Datum:
03.08.2011 03:51
Eventjes door je knieën met alleen een balletje in je hand is wel wat anders dan langer gehurkt moeten zitten terwijl je al je kleding in veilige positie moet houden en dan ook nog goed in dat gat moet mikken.
Lili@an, langs de snelweg zijn juist schitterende gratis w.c.'s bij de tankstations, met flink veel papier, zeep, vaak warm water bij de wastafels en handenföhns. Je hoeft daar helemaal niet te tanken, gaat gewoon direct door naar dat gebouw met winkel, koffie, wc's.
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
03.08.2011 12:28
Geplaatst door: Coos Busters
, Datum:
03.08.2011 13:29
Levensgevaarlijk, die hurktoiletten :
"Man zakt letterlijk in de stront
FOSHAN - Deze man uit China is wel erg gehecht aan zijn mobiele telefoon: hij dook er zelfs voor in de stront. Tijdens een bezoekje aan het hurktoilet viel zijn telefoon in het gat. De man zag maar één oplossing en liet zich zakken tussen de uitwerpselen.
Toen de poep aan tot aan zijn nek stond, realiseerde hij zich dat hij er niet meer uit kon. Nu zat hij pas goed in de shit en begon om hulp te roepen. Uiteindelijk hebben acht brandweermannen de man bevrijd. Het is onduidelijk of hij zijn telefoon met een waarde van ongeveer 25 euro heeft kunnen terugvinden.
22/12/10 12u28"
Geplaatst door: ® Marianna
, Datum:
03.08.2011 13:40
De kans dat er een slang in gekropen is, is ook veel groter dan bij een wc-pot.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
03.08.2011 13:53
Gatfer, ik zit hier aan mijn lunch...
Geplaatst door: hannah
, Datum:
03.08.2011 14:16
Nou, dat maakt aardig reacties los. Mijn vraag is wel beantwoord, campingeigenaren laten nog steeds hurktoiletten bouwen omdat de Franse gast daar de voorkeur aan zou geven. Die kiest voor hurk ook al zijn alle potten vrij. En dat dat zo is zou een kwestie zijn van het hygiënischer zijn van hurktoiletten.
Tja, daar zijn de niet-Fransen het niet zomaar over eens zo te zien. Hurktoiletten worden meestal ervaren als 'viezer'. Zelf zie ik de hygiëne ervan ook niet zo. Een potrand poets ik even af en dan durf ik er best op te zitten. Na afloop handen wassen en klaar. Terwijl ik de griebels krijg van de gedachte aan wat ik aan m'n schoenzolen de auto mee in neem na bezoek aan een hurker onderweg...
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
03.08.2011 15:05
@Hanah,Ik denk niets meer dan wat je door het lopen over de parkeerplaats aan je schoenen krijgt.
, Datum:
04.08.2011 00:54
Nu we het toch over die oudjes hebben, waarom zie je in Frankrijk geen mensen met een rollator? Ik heb er op onze vakantie geen enkele gezien, waarom zo'n verschil met NL? Het lijkt wel of je er hier juist steeds meer ziet. Ik heb 1 keer een oude vrouw gezien die een buggy als rollator gebruikte en verder alleen stokken.