wie prefereert een hurktoilet? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2011 00:34
Hurktoiletten kom je overal tegen. In Italië, inderdaad. De Fransen zelf spreken van Turkse toiletten. De Turken spreken van Griekse toiletten (maar die geven de Grieken overal de schuld van) en de Grieken van Bulgaarse toiletten (zie http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=3787 ). En ook in Japan zijn hurktoiletten de gewoonste zaak van de wereld.
Geplaatst door: sonie68
, Datum:
01.08.2011 07:38
een een antwoord op de vraag van hannah, als er geen zijn neem ik een gewone, maar ook daar hang ik boven, ga echt niet op een bril of rand zitten.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.08.2011 10:03
Zelf vind ik het geen succes, mijn echtgenoot vindt ze perfect... en sommige van onze wat oudere Franse vrienden en vriendinnen willen niet anders. Op de camping in Chany sur Meuse zit een groot handvat/beugel aan de binnenzijde van de toiletdeur waaraan je je kunt vasthouden/optrekken; ik loop wel wat verder naar een zittoilet.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
01.08.2011 10:58
Ik ga altijd naar een "hurktoilet" of er nou een pot staat of niet. Op de camping waar ik vaak kom zit er geen bril op de potten en buiten dat ik het niet fris vind lijkt me dat ook niet lekker zitten.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
01.08.2011 12:11
De mooie brilloze wc-potten van Villeroy & Bosch zitten goed genoeg voor eventjes. Het is niet de bedoeling dat je daar een boekje gaat zitten lezen.
Of ik een lange broek aan heb of een rok, maakt niet uit, ik vind een hurktoilet een ramp. De vloer is meestal al kleddernat als je binnenkomt en dan mag je je afvragen of dat water is of urine. Beugels aan de muren ontbreken meestal en er is zelfs geen haakje om je handtas of jasje op te hangen.
Mannen zijn bijna allemaal viespeuken en urineren zonder een papiertje bij zich te hebben om af te vegen, slingeren hun gevalletje in de rondte, spetteren alles vol en veroorzaken vieze vlekken in hun ondergoed, wat als de gewoonste zaak van de wereld wordt beschouwd. Zelfs in alle hypermoderne wc's bij tankstations aan de autobaan, zijn de mannentoiletten walgelijk en stinken een uur in de wind. Daarom gaat mijn man liever naar het invalidentoilet of de damestoiletten, ook al wordt hij dan raar aangekeken.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
01.08.2011 13:38
Een hurktoilet gebruik ik alleen als het echt niet anders kan. Meestal zijn ze overal nat, en inderdaad is dat water of iets anders, aan de lucht te ruiken, meestal het laatste.
Dat er vaak geen wc brillen zijn, vind ik geen ramp, en ja, daar ga ik gewoon op zitten, nadat ik die metzo'n papieren vochtig doekje, die ik altijd bij me heb heb schoongemaakt!
Geplaatst door: de Cock
, Datum:
01.08.2011 15:59
Ben al verschillende keren badend in het zweet wakker geworden nadat m,n autosleutels en mobieltje het gat in gerold waren.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
01.08.2011 17:09
Ik stel maar 1 echte keiharde eis aan een camping en dat is dat er een pot-WC is. Hoeft niet eens een bril op te zitten, als het maar een pot is. Ik ga er even met een doekje over en dan gewoon zitten. Ik kan echt niet met die hurkdingen overweg en vind ze meestal veel minder fris dan de gewone toiletten.
Geplaatst door: Marie
, Datum:
01.08.2011 17:34
Ik prefereer echt de hurk niet, maar als het moet dan doe ik het ermee.
Maar ik durf me niet helemaal te laten zakken, want dan ben ik bang dat ik achterover rol, en de gedachte daaraan doet mij bijna Frankrijk ontvluchten.
Veel Fransen kiezen idd voor het hurktoilet, maar oude mensen kunnen er niet meer op, die gaan voor zover ik gezien heb ook op de pot.
Inderdaad is het doorspoelsysteem van die hurktoiletten vaak meer dan achterlijk afgesteld, mijn zoon moest met zijn pas verwijderde teennagel laatst springen voor zijn leven.
Vandaag mijn wat zwakke blaas geleegd in een openbaar toilet in Forcalquier, hurk, te vies voor woorden en een stank waar je tegen aan kon leunen, maar toch altijd beter dan het op straat te laten lopen ;)
Geplaatst door: wendy
, Datum:
01.08.2011 18:10
Ze zeggen wel dat het schoner en hygiënischer is maar het stikt gigantisch!
Geplaatst door: de Cock
, Datum:
01.08.2011 19:31
Wat stikt er Wendy.????????????
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
01.08.2011 19:32
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
01.08.2011 19:58
@ Alle dames.......
Als jullie je behoefte moeten doen in de vrije natuur hoe doen jullie dat dan?
Mijn vrouw doet het hurkend....
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
01.08.2011 20:13
Als ik in de vrije natuur ga, dan zoek ik een plek waar niet reeds vuiligheid van anderen ligt en ik ben daar nog nooit zo'n waterspuittoestand tegengekomen, die je met de voet moet bedienen en dan ook nog snel achteruit springen. Daar zie ik ook nooit wc-potten die eerst schoongeveegd moeten worden. ;-)
Geplaatst door: simonep
, Datum:
01.08.2011 20:32
nou ik had toch mooi een probleem, mijn zoontje van 5 moest dus erg hoognodig naar de wc,en niet voor een plasje! de eerste de beste plek waar we eraf konden dus eraf, en tja, daar was dus alleen maar een hurk ! moet je eens proberen met 5 jarig mannetje met een lange joggingbroek aan !!!
en de wc's waren ook nog eens ontzettend vies ! sta ik dan met mijn papieren wcbrildekje hahahaha
we hebben het geprobeert maar mijn zoontje vond het zo doodeng dat hij het nog wel even wilde ophouden, dus als een speer met de auto naar een volgende stop gereden....wat een opluchting las ik op zijn toetje toen daar wel gewone toiletten waren hihihi
Geplaatst door: Noa
, Datum:
01.08.2011 21:02
Tja, heel zeldzaam moet het in de natuur....
En dan heb ik het als vrouw natuurlijk wat moeilijker dan mijn man en zoon die fluitend hun plasje kwijt kunnen.
Maar als het echt niet anders meer kan en echt niet opgehouden kan worden dan zoek ik een plekje waar niemand mij kan zien, en (en nu niet lachen) trek ik heel snel mijn onderkleding allemaal uit en ga min of meer wijdbeens mijn gang. Te mal voor woorden, maar dan ben ik maar wát blij dat ik het kwijt ben!! Gelukkig is het nog maar een keer of 3 gebeurd in zowat heel mijn leven....
Geplaatst door: de thuispot
, Datum:
01.08.2011 21:13
wat ben ik blij met me eigen wc-tje in de caravan.
Geplaatst door: Pissebed
, Datum:
01.08.2011 21:22
Dit wordt zo zoetjesaan een zeikonderwerp. Of liever gezegd, dat is het al.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
02.08.2011 00:00
Tja afgelopen vakantie moest ik zo nodig en natuurlijk nergens een gelegenheid. Dan maar achter de auto op een parkeerplaats. Helaas niet gekeken waar de wind vandaan kwam. Resultaat is te raden. Natte voeten dus.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
02.08.2011 00:43
Heerlijk dit onderwerp.......
Dit jaar weer meerdere malen meegemaakt: vrouwlief moest onderweg een plasje doen.
Ik fanatiek uitkijken naar een parkeerplekje waar misschien een mogelijkheid was.
Maar 't is niet gauw goed!!!
Soms te veel struiken en soms te winig struiken! Zucht!
't Woord WC-bril is ook al een paar keer gevallen.
Het vervelendste karweitje thuis bij het schoonmaken van het toilet is de WC-bril vind ik.
Dat pietepeuterige gepriegel om alle ongerechtigheden weg te werken.
Vinden jullie 't gek dat op een hoop campings geen toilet te vinden is met een WC-bril.
En waar ze WEL zijn: til de bril eens op en kijk eens nauwkeurig.
Heb de afgelopen jaren twee campings meegemaakt met toiletten waar niet eens een bril oppaste.
Toiletpotten met enorme brede randen die helemaal glad waren.
Toiletten die dus eenvoudig schoon te houden waren! Wat wil je nog meer?