Tour de France (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mike 
, Datum:
11.07.2011 14:19
Zijn er meer mensen die kamperen op de berg? is 'wild' parkeren (nog) toegestaan op de Berg? Aan de andere kant lees ik dat als je vroeg op pad gaat, je nog prima de berg op kan. Dus dat biedt ook mogelijkheden.
gr. Mike
Geplaatst door: javi
, Datum:
11.07.2011 14:51
Hallo Mike
Bijna overal op de berg mag je wild kamperen tijdens de Tour.
De gemeente geeft dit zels aan met A4 tjes met een tent er op.
Wanneer daar een rood kruis doorstaat dan mag je daar niet kamperen.
Overal staan WC-tjes en zijn er watertappunten aangebracht.
Kortom, zeer goed voor elkaar daar boven op de berg.
Veel plezier
Geplaatst door: jeffry 
, Datum:
16.07.2011 16:14
Hallo mensen,
Ik ben van plan om vrijdag vanuit Montpellier naar d Alpe d'huez te komen (350 km).Weet iemand misschien of er bij het plaatsje aan de voet van de Alpe D'huez genoeg parkeerplaats is.Want ik neem aan dat je met de auto rond 12 uur niet meer de berg op komt.
Als mensen nog tips hebben hoor ik dat graag.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
16.07.2011 16:23
De weg, naar Bourg D'Oisans, wat onder aan de berg ligt, wordt in de loop van de ochtend al afgesloten. Na 10 uur, of nog eerder, kom je echt niet meer tot die plaats.
Misschien beter, om een paar plaatsen daarvoor al een ander route door de bergen te nemen die richting uit, en daan vandaaruit proberen daarheen te gaan. Dan zul je ook nog een aantal kilometers moeten lopen, maar waarschijnlijk minder, dan dat je via Bourg 'D Oisans gaat
Geplaatst door: Rene 
, Datum:
11.07.2012 00:26
Geplaatst door: Niels
, Datum:
11.07.2012 08:44
Rene deze topic is van 2011, deze vraag ging over de tour van 2011
Geplaatst door: 2travel2 
, Datum:
14.06.2013 22:32
Geplaatst door: marjel
, Datum:
14.06.2013 22:45
Ik heb in 2011 ook gereageerd. Uiteindelijk was het een gekkenhuis in bourg d`oisans en geen doorkomen aan. De berg was al vroeg afgesloten.
Je kunt met een speciale bus(busticket +liftticket), of met eigen auto een andere col oprijden (langs camping chateau de rochetaillee). Bovenaan kun je dmv de skilift naar de top van alpe d'huez. Ideaal en een topdag gehad.
Geplaatst door: kc
, Datum:
15.06.2013 09:44
@Saskia
Zo zou ik het ook graag doen en in het verleden ook gedaan, maar de wereldontvanger meenemen voor radio TDF hoeft niet meer, of je luisterd naar franse radio in dat geval geen probleem. NL radio gaat niet meer.
Geplaatst door: paul
, Datum:
15.06.2013 10:07
Het is indd eeuwig zonde dat ze die wereldomroep via radio hebben opgeheven. Dat was een vast punt vd vakantie. Zeker om s middags even Radio TdF te luisteren. Hoe doen anderen dit nu om toch de Tour te volgen? Kijken op een Frans tv-'tje in de animatieruimte of via WiFi op je laptop?