Leuk restaurantje Parijs (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Emilie
, Datum:
25.05.2011 20:34
Wie heeft er een tip voor een leuk eetadresje in Parijs?
Geplaatst door: pup
, Datum:
25.05.2011 21:10
Parijs is een hele grote stad. Vragen naar een leuk restaurantje in Parijs is eigenlijk grote onzin, er zijn daar duizenden restaurants, bistro's brasseries, etc. Koop een goede gids en bekijk in welk arrondissement je bent in Parijs waar je lekker kunt eten. Het Museé du Vin is een aanrader voor de lunch en je kunt lekker eten in Alzase op de Champs Elysse (niet goedkoop).
Maar daarnaast zijn er nog DUIZENDEN plekken waar je heerlijk kunt eten. La Procope bijvoorbeeld, (Oudste kroeg van Parijs). Probeer de Coq au Vin. Parijs is zelf ontdekken en voelen, proeven en beleven, een ander kan je daarin niet adviseren.
Vooral gaan!!!
Geplaatst door: Guido
, Datum:
26.05.2011 08:39
Rue de Lappe nabij de Bastille is leuk. Daar zitten ook leuke restaurantjes.
Rue Mouffetard ten zuiden van Quartier Latin is ook leuk. Ook hier diverse eetgelegenheden. Een keer heerlijk van kaasfondue genoten.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
26.05.2011 19:43
Kijk eens op de site www.tripadvisor.com. Dan kan je zelfs de wijk aangeven waar je een restaurantje wil vinden. Vele mensen plaatsen op deze site hun mening over een restaurant. Zo hebben wij vorig jaar in Rome steeds erg lekker gegeten. Het is wel even zoeken maar dat vind ik wel leuk altijd.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
27.05.2011 08:06
Geplaatst door: Belgskes 
, Datum:
27.05.2011 10:32
"Le Souk", Rue Keller 1 in het 11e arrondissement in Parijs.
Een gezellig marrokaans restaurant met autentiek marrokaans interieur.
Tajines en couscous voor ongeveer 17-20 euro.
Wel reserveren want er zijn er nog veel die dit adresje kennen.
En daarna een pint gaan drinken in "Le onze bar" ook in het 11e arrondissement. Leuke lokale bruine kroeg met op vrijdag en zaterdag regelmatig kleine optredens.
Geplaatst door: Jinx
, Datum:
27.05.2011 20:59
Even meeliften op deze vraag : wij gaan volgend weekend naar Parijs met 2 KIDS van 11 en 13 jaar. We hebben ons al grondig voorbereid met alle hotspots die we willen gaan zien. Even een praktische vraag : we zitten in een hotel buiten de stad ( noisy le grand - Accor hotel ) heeft iemand misschien suggesties hoe we het beste met openbaar vervoer dit weekend kunnen doorkomen ? Merci voor de tips
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
29.05.2011 11:04
Geplaatst door: bolke
, Datum:
29.05.2011 11:47
wij vonden de Flam restaurants goed te doen, ook wel leuk voor met kinderen
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
29.05.2011 17:07
Geplaatst door: jinx
, Datum:
30.05.2011 00:41
@Tineke : wat heb je toch altijd weer bruikbare tips ! Ik had al uitgezocht of het handig was om zo'n Card Visite te kopen voor 3 dagen, zodat we ons nergens zorgen om hoeven te maken en overal kunnen in-en uitstappen. Heb jij hier toevallig ervaring mee ? Volgens mij vallen we net in de duurdere klasse, voor zover ik kan ontdekken ligt ons hotel in zone 4...
Dank !
Geplaatst door: tineke
, Datum:
30.05.2011 07:42
Jinx, ik heb geen ervaring met de verschillende soorten metrokaartjes.
We zijn zeer onverwacht naar Parijs gegaan, omdat onze dochter dolgraag een expositie wilde bezoeken, die vrijdag afliep.
Donderdag besloten we om te gaan, hotel gereserveerd en vrijdagochtend heel vroeg naar Parijs gegaan.
Vrijdag hebben we 2 exposities bezocht, zaterdag Parijs 'bekeken' en geshopt.
Ik had absoluut geen tijd om nog van alles uit te zoeken over het vervoer in Parijs.
We zijn 2 dagen in Parijs geweest.
Wij hebben zaterdag per metro gereisd (we hadden de auto in een parkeergarage gezet) en hebben toen een 10-ritten kaart gekocht.
Verder hebben we alles lopend gedaan (pfff, 'k had geen benen meer over.....).
Kijk eens op de volgende links:
http://www.ratp.fr/nl/ratp/c_21894/paris-visite/
http://www.parismetro.com/
http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html
http://www.parijsonline.nl/
Geplaatst door: ® jolanda3 
, Datum:
30.05.2011 11:01
@jinx: wij waren van 6 tot 8 mei met 2 kinderen van 11 en 13 (hoe toevallig) een weekend in Parijs. Wij hebben een Paris Visite kaart voor 3 dagen gekocht: € 60,-- voor 4 personen (1-3 zones). Wij vonden dat ideaal! Het is misschien iets duurder dan de 10-ritten kaarten, maar wel makkelijker. Je kunt, mits je binnen de zones blijft, 3 dagen overal naar toe reizen. Wij verbleven in een hotel in La Defense. Vragen, stel ze gerust!
Geplaatst door: jinx
, Datum:
31.05.2011 11:25
Dank voor alle tips; wij zijn er helemaal uitgekomen. Emilie : als je van lekkers houd heb ik nog een leuke tip voor je. Ieder jaar vind er een wedstrijd plaats voor de lekkerste stokbroodbakker in Frankrijk en de laatste keer is die gewonnen door een bakker in Parijs ! Wellicht leuk om even binnen te wippen : bakkerij Le Grenier à Pain Abbesses, op nummertje 38 aan de Rue des Abbesses in Montmartre.
Coördinaten Le Grenier à Pain Abbesses: N 48.88528263, O 2.33643579.