Vakantiewerk Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
02.01.2011 17:38
Ik ben Claudia en ik ben 16 jaar ik zit nu in 4 Havo, en wil dit jaar graag vakantiewerk doen in Frankrijk op een nederlandse camping.
Ik heb 2 jaar Duits en 3 jaar Frans en 5 jaar Engels gehad (alle 3 op VWO niveau). Dus ik heb wel een redelijke taal kennis.
Ik vind werken met kinderen erg leuk (waar ik ook ervaring mee heb).
Weet iemand nog leuke campings rond Zuid-Frankrijk en heeft iemand hier ervaring mee?? Ik hoor het graag!
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
02.01.2011 17:47
Als je rechtsboven het forum in de zoek balk vakantie werk intoets krijg je een hoop topics met de zelfde vraag .
Wellicht dat er een voor jouw geschikte reactie bij staat .
Tineke heeft onder andere een hele lijst met mogelijkheden geplaats .
succes
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
02.01.2011 17:50
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
02.01.2011 17:56
Ja, dat klopt alleen een aantal van deze campings zijn met de leeftijd vanaf 17-18 en aangezien ik pas in november 17 word.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.01.2011 18:29
Geplaatst door: Car2
, Datum:
02.01.2011 22:50
Leeftijdsgrens? Niets van aantrekken Claudia.
Misschien ben JIJ wel als 16-jarige zelfstandiger en of meer taalvaardiger dan een 18-jarige sollicitant.
Ik denk dat ze dat vermelden om niet allerlei "te jonge sollicitaties" ontvangen.
Succes
Geplaatst door: Martin
, Datum:
14.01.2011 22:51
Let wel op dat je als 16-jarige nooit achter een bar mag werken of anderszins alcoholische dranken mag serveren.
Dit is de 'legale' reden dat de meeste campings geen minderjarigen aannemen.
Geplaatst door: Yoni
, Datum:
15.01.2011 13:10
hey,
las wat je wil doen, en iik ben ook op zoek, heb je al een goede camping gevonden? zo ja zou je dit aan mij willen vertellen? ik ben ook 16 (17 in oktober pas) maar wil graag in het buitenland werken als het kan dus als je mij wil inlichten over hoe het bij jou gaat graag,
Geplaatst door: Bart
, Datum:
20.01.2012 11:47
Hoi Claudia,
Inderdaad erg lastig om als 16-jarige op een camping in het buitenland te werken. Alle (bij mij bekende) organisaties doen dit in principe niet. Zoals hiervoor al terecht is opgemerkt, is dat vooral om geen mensen die 'te jong van geest' zijn, in het buitenland te plaatsen. Je bent immers 2 maanden ver weg van huis, en dat is zelfs voor veel 19- en 20-jarigen nog best pittig.
Daarnaast zijn er bepaalde wetten in Nederland die het lastig (zo niet onmogelijk) maken om dit werk te doen. En dan hebben we het nog niet over de -nog lastigere- Franse wetgeving op arbeid voor minderjarigen.
Wellicht dat er wel campings zijn die je direct aannemen. Mijn advies is wel even goed te kijken of je een fatsoenlijk arbeidscontract krijgt. Niet omdat het loon bij dit werk zo belangrijk is, maar wel of je verzekerd bent bij arbeidsongevallen etc. Veel succes ermee, het is in ieder geval de mooiste ervaring die er is!
Bart, personeel&promotie Zomerjobs
Geplaatst door: jan
, Datum:
20.01.2012 11:49
Ik denk dat Claudia allang is geweest.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
20.01.2012 11:52
Merde! Ik heb me een jaartje vergist zie ik... Excuus!
Maar ach, nu is het in ieder geval voor een ieder duidelijk waarom het lastig is als minderjarige in het buitenland te werken.
Geplaatst door: ® Fettie
, Datum:
20.01.2012 12:39
Onze jongste dochter had een paar jaar geleden precies dezelfde ervaring, zij was ook net 17 en kwam nergens aan de bak.
Omdat wij al snel in gaten hadden dat Franse campings echt alleen medewerkers van 18 en ouder willen hebben, heeft zij een soort sollicitatiebrief geschreven en die naar (alle)campings met Nederlandse eigenaren gestuurd.
Wel even opletten dat het niet te kleine campings zijn want die hebben vaak geen personeel nodig.
Zij begon met de departementen met een A en na een uurtje kwam de eerste reactie al binnnen: een camping in de Ardeche.
En daar is ze nu al 4 jaar de hele zomervakantie geweest.
Na die eerste reactie kwamen er nog heel veel reacties binnen, ze had toen wel bij 5 of 6 campings aan de slag kunnen gaan.
Nadeel is dat er op die campings eigenlijk alleen maar Nederlanders komen dus veel Frans heeft ze niet opgestoken.
Maar vooral voor de eerste keer vonden wij het ook wel fijn dat ze bij Nederlanders kwam, als er dan iets is dan gaat dat toch makkelijker.
Ook de collega's zijn meest Nederlands en dat is natuurlijk ook super-gezellig.
Je kunt ons altijd mailen als je meer informatie wilt.
Geplaatst door: Fettie
, Datum:
20.01.2012 12:54
Oeps, te laat gezien dat het een verhaal van vorig jaar was.
Maar het onderwerp blijft actueel toch?
Geplaatst door: ® Herma
, Datum:
20.01.2012 13:25
en Claudia is het nog gelukt?
Geplaatst door: ® Rob
, Datum:
21.01.2012 15:44
Onze dochter heeft via Eurocamp gesolliciteerd. Je hebt de keuze uit diverse functies in diverse landen. Kijk even op de eurocamp-site voor aanmelding.
Geplaatst door: jan
, Datum:
21.01.2012 17:12
Eurocamp, vacansoleil en andere organisaties bieden volop vakantie werk. Maar als je op de sites van campings kijkt worden er ook vacatures aangeboden. Nadeel van een "nederlandse"camping is dat je er nauwelijks iets van frans leert, je hebt alleen nederlands nodig en dat is vaak erg jammer.
Geplaatst door: Berend rijsdijk
, Datum:
04.02.2012 22:42
Hallo allemaal,
Ik ben nu 16 jaar en ik ga ieder jaar met mijn ouders naar Frankrijk op vakantie. Ik vind het een geweldig land, mooie taal, lekker eten en een mooie natuur. Ik wil dit jaar graag op een camping in frankrijk gaan werken, maar aangezien mijn leeftijd is dit heel moeilijk..
Heeft er iemand van jullie een e-mail adres of iets dergelijks van een camping waar ik wel aangenomen kan worden?
Alvast ontzettend bedankt!
Au revoir!!