Waar slaapt hond tijdens kamperen ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Loraine
, Datum:
28.05.2010 06:51
De hond de baas over de baas??????
Nou, dan denk ik dat je de verkeerde mensen treft met een hond!!!
Dit is onze 2e hond, maar ik ben de baas over mijn hond.....wanneer de hond anders denkt, heeft ie pech! (1x uitgeprobeerd, kreeg ie zo op zijn lazer, nooit meer gedaan)
Maar, je hebt verstand van honden of niet.......
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
28.05.2010 11:22
Precies als Sjanie, luifel weggedaan en voortent gekocht zodat niet allerlei kinderen zich geroepen voelden onze honden te komen aaien. Die sukkels (de honden) deden trouwens niets en vonden 't erg gezellig. Andere reden was dat loslopende honden van campingeigenaren of honden van andere kampeerders de bakken drinken en voer van onze honden regelmatig kwamen leegeten (ook wel gezellg, maar toch!)
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
09.06.2010 19:13
Eigenlijk is dit forum hier niet voor bedoelt maar...ik doe het toch maar! Wij nemen natuurlijk onze hond ook mee en ze slaapt gewoon in de tent bij ons. Het is een adoptiehond uit Bosnie en ik zou het fantastisch vinden als jullie hondenliefhebbers allemaal een kleine bijdrage zouden storten op de rekening van de Stichting Hondenopvang Bosnie. Deze vrijwilligers doen echt super goed werk en de honden daar kunnen een beetje hulp wel gebruiken! Enne...een paar euro van het vakantiebudget kan er misschien wel vanaf?! Dit is de link naar de site http://www.hondenopvang.com/ Neem een kijkje en knuffel je eigen hond nog maar een keer! (sorry Johan maar ik hoop dat je dit niet verwijdert!)
Geplaatst door: jet
, Datum:
11.06.2010 21:51
het is belangrijk een hond van jongsafaan mee te nemen, dus ook met kamperen, zodat ze hier mee opgroeien. Onze berner sennen slaapt in de voortent. gaat prima, kan goed tegen evt. kou.
is ook te groot om in de caravan te slapen. is wel lastig
als je ergens 1 nacht wil "overnachten". dan is een voortent opzetten teveel werk. ik zou mijn hond nooit buiten laten liggen.
vakantie moet ook voor een hond prettig blijven.
Geplaatst door: Ann
, Datum:
23.06.2010 10:47
Ik haal dit even weer naar boven aangezien ik had beloofd te laten weten hoe onze eerste reis met hond was verlopen. En wij zijn nu weer net terug thuis.
De heenreis ging goed. Eerste keer dat onze hond zo een lange rit mee in de auto moest maar dat deed hij heel goed.
Elk anderhalf uur gestopt om hem te laten lopen en dat bleek genoeg.
Eerste nacht onderweg in hotel ging ook heel goed. De volgende ochtend kwamen wij de kamer buiten, toevallig samen
met een mevrouw die de kamer naast ons had. Ze zei dat -als ze onze hond niet had gezien, ze niet zou geweten hebben dat we er eentje hadden, zo stil was hij geweest.
Verder naar mijn vader in Agde, en daar deed hij het ook goed, was braaf en rustig, hij had natuurlijk buiten ons 2 nog een extra persoon om aandacht van te krijgen :)
5 dagen later richting camping in Aigues-Vives. Grote caming waar het nog heel rustig was. Maar onze hond was daar blijkbaar niet zo gelukkig. Begon veel harder te reageren op geluiden dan dat hij normaal doet, veel meer te blaffen, veel meer om aandacht te bedelen en zo meer van die dingen waaraan wij zagen dat het niet echt goed was.
De eerste 2 nachten heeft het daar gestormd, en daar sliep hij goed door. Dat was goed, dachten we. Nacht 3 was het rustiger weer en toen liep het mis. Wij waren al in diepe slaap toen hij begon te blaffen. Wij spraken tegen hem dat hij rustig moest zijn maar plots merken we dat hij weg is. Hij had zich onder de rits van de luifel gewrongen en had de benen genomen.
En daar loop je dan, in een T-shirt en op slippers, in een koude striemende wind, met een klein ledlampje, op een stikdonkere camping een zwarte hond te zoeken. Gelukkig had ik hem vrij snel terug. Hij was naar de hondenwei gelopen die hij al goed kende en was op terugweg naar de tent.
Het mafste van al, hij kwam op het weggetje terug naar mij, met opgeheven hoofd en echt trots, zo van "dat heb ik hier goed gedaan hé, ik heb de indringer verjaagd". Alleen ik stond uit mijn vel te bibberen en was er minder gelukkig mee. De reden van dat uitbreken weten we niet. Hij heeft alvast iets gehoord dat hem bedreigend leek.
Enfin, dat alles heeft ons 's morgens doen beslissen dat hij (nog) niet klaar was voor het campingleven en zijn we
maar teruggekomen. Afgelopen nacht weer op hotel en hij was weer zijn oude zelve, braaf en rustig.
Wij zijn misschien ook wel in de fout gegaan. Verwachten we te veel van hem op korte tijd ? Na 4,5 jaar constant in een achtertuin te zitten, komt hij op 15 mei bij ons aan en 15 juni stond hij al in Zuid-Frankrijk. Lange reis in de auto, hotel, ander huis, camping, misschien allemaal te veel veranderingen op te korte tijd voor hem. En we weten dat hij waakzaam is. Thuis en bij mijn vader gaat dat goed, dat zijn allebei geen te grote, met muren omringde tuintjes, daar heeft hij een goed overzicht. Maar onze mooie, heel grote, open campingplaats was niets voor hem. Hij had geen overzicht meer over "zijn" territorium en begon te overreageren.
Dus alles kan tot hier toe behalve rustig kamperen :)
We gaan later nog eens proberen voor een weekendje, en dan op een camping waar we een afgebakende plaats kunnen
hebben en zien hoe dat loopt.
Geplaatst door: Jeroen
, Datum:
23.06.2010 16:05
"De eigenaren gaan altijd heel bewust met de honden om en zorgen echt niet voor blaffende overlast."
Hahaha ! Túúúúúúrlijk....
Je zegt gewoon tegen je hond: "Stil !", en dan is ie ook gewoon 3 weken stil op de camping.... Grapjas.
Mensen die honden meenemen naar campings zijn gewoon asociaal.
, Datum:
24.06.2010 10:19
Ann, enigszins off-topic maar wat voor een hotel was dat waar je de hond mee mocht nemen? En is dat wel vaker mogelijk in Frankrijk?
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
24.06.2010 10:24
Je noemt ook genoeg zaken om trots op je hond te zijn! Geniet van je succesjes en de rest komt vanzelf.
Geplaatst door: hondenbezitter
, Datum:
24.06.2010 12:29
Wij overnachten altijd in een novotel, hier mag de hond op de kamer, als je het van te voren aan geeft.
Ze hebben hier ook 4 persoonskamers, en vaak zijn de kinderen gratis tot 16 jaar.
En in de tent? Dan ligt onze golden retriever naast de slaaptent in de grote tent. Nooit problemen gehad, gaat altijd goed. Behalve bij rotweer, maar dat is thuis ook.
, Datum:
24.06.2010 13:41
Wij zaten zowel op heenreis als op terugreis in Riom, nabij Clermont-Ferrand in een ACE hotel. Daar vragen ze voor de hond 4 euro per nacht extra. ACE is goedkoper dan Novotel. Hangt er maar vanaf welk budget je wil/kan spenderen aan een overnachtingshotel.
Novotel is zeker schitterend maar natuurlijk niet goedkoop. In een Anemotel zou hond ook binnen mogen maar in een Campanile dan weer niet. Althans, daar zijn honden toegelaten tot max 10kg. Tja, dan moest de onze nog snel 15kg vermageren :)
Ja, we weten zelf ook dat zeker niet alles slecht is gegaan. In tegendeel, eigenlijk is 80% van onze eerste reis met hond goed gegaan. We merken ook iedere dag dat onze viervoeter meer en meer op ons afgestemd raakt. En dat kamperen, daarvan hopen we dat het ook nog goed zal komen, want dat willen we zeker niet opgeven.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
24.06.2010 17:23
@Ann,
Hebben met hond nog nooit problemen gehad in een Campanile. Ook niet in Riom, terwijl ze toch zo'n 21 kg. weegt.
Groet, Wil B.
Geplaatst door: Katie
, Datum:
24.06.2010 17:35
Hoi Carolien, ik ga zeker wat overmaken, ik vind het altijd zo zielig die zwerfhonden. Toen onze hond was overleden hebben wij zijn voer wat over was (grote zak) en nog andere spullen ook aan stichting zwerfhond gegeven. Ik vind dat ze heel goed werk doen.
, Datum:
24.06.2010 21:59
@Wil en anderen, mijn excuses als ik foute info heb verstrekt. Dacht dat het Campanile was waar onze viervoeter niet mee binnen mocht wegens een max toegelaten gewicht van 10kg. Blijkbaar niet, zal dan ander budgethotel zijn (toch ook een bekende hoor). Mijn broer had mij in ieder geval ge'smst dat we niet naar xxxx moesten want dat onze hond daar niet zou binnen mogen wegens te zwaar.
Hij zei het net iets anders maar daar kwam het dus op neer :))
En stom stom stom, heb net mijn sms'en gewist dus kan het niet meer nazien. Kan ook een Etappe geweest zijn, maar met "misschien" zijn jullie dus niets.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
25.06.2010 11:10
Excuses aanvaard. Wellicht ten overvloede: We gaan al zo'n 20 jaren met hond (airedale terrier) op vakantie en nog nooit problemen in hotels gehad. Wel van te voren even controleren natuurlijk. In deze tijd hebben we van o.a. de volgende ketens gebruik gemaakt: Novotel, Ibis, Kyriad, Campanile, Etap en diverse hotels van de Logis de France organisatie.
Groet, Wil B.
, Datum:
25.06.2010 22:04
Wil, zeker wel handig om te weten welke hotels jullie al hebben gebruikt op doorreis met hond. Wij beslissen camping / hotel onderweg nog al eens op het laatste nippertje. Wegens te slecht weer toch maar 1 nacht hotel of langer willen doorrijden omdat het zo vlot gaat en dan later op de avond in hotel aankomen of vroeger in de avond stoppen en op camping gaan. Maar als je dat niet van tevoren beslist, en dus niet weet in welke hotels je hond binnen mag, kan je niets anders meer doen dan beroep doen op het thuisfront om één en ander op te zoeken. Maar bij deze zijn de hotel die je noemde alvast genoteerd voor een volgende vakantie.
Geplaatst door: Elma
, Datum:
26.06.2010 11:28
Carolien,Ik heb daar heel veek moeite mee dat mensen honden uit het buitenland halen en dan denken dat ze dan een goede daad verrichten.De asiels in Nederland zitten ook vol met honden die verwaardeloost zijn en een nieuw baasje zoeken.
, Datum:
26.06.2010 11:52
Ann, is het niet mogelijk om zo nu en dan het in de buurt uit te proberen, het kamperen. Went je hond misschien eraan.
Desnoods een dagje erop uit, en tent opzetten, niet blijven slapen dan...Stapsgewijs.
Honden uit buitenland halen???....Ga eerst eens hier in Nederland kijken. Zitten er genoeg. Grappig, hoe van het kamperen ineens naar honden uit asiels...mis volgens mij iets? Toch even teruglezen.
, Datum:
26.06.2010 14:15
Hoi Loraine, ja in theorie kan dat zeker. In Vlaanderen zijn er ook campings, maar eerlijk gezegd, over de vlaamse/belgische camings hebben wij niet zo een goed gevoel. En dat is nog licht uitgedrukt :)
Maar we gaan het zeker doen, weekendjes weg gaan en testen, maar dan liever 1 van de 2 andere richtingen uit dan in Belgie blijven. Ofwel dan richting Nederland (bvb zeeland) of richting Frankrijk (franse ardennen of Pas De Calais). Allemaal veel leuker en mooier dan een belgische camping.
, Datum:
26.06.2010 17:04
Of gewoon wanneer je ergens een leuk veldje weet, waar het niet zo druk is. Tent(je) opzetten en proberen.
Indien mogelijk natuurlijk, vind tegenwoordig nog maar eens een poepvrij, waar honden mogen komen veldje.
, Datum:
26.06.2010 19:37
@Elma, dat begrijp ik! Het is echter zo dat de Stichting Dierenopvang Bosnie ook veel aandacht aan voorlichting en educatie geeft. Kijk maar eens op de site! Daar komt bij dat de nazorg en begeleiding echt super is. Dat is niet bij elk asiel in Nederland zo!