Waar slaapt hond tijdens kamperen ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Petra
, Datum:
12.04.2010 17:34
@Bibi
Veel bewegen tijdens de reis is voor onze hond (labrador) overbodig. Gedurende de reisdag heeft hij geen interesse in lange wandelingen. Pas op de overnachtingscamping wil hij een lange wandeling!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
12.04.2010 17:48
Al eerder verteld: beweging tijdens een lange reis voor de hond:
Rijdt even van de tolweg af naar een RN Route National (groene plaatsnaamborden). Vlak voor middelgrpote steden vind je vaak een Z.I. (Zone Industriel) dus Industriegebied. Daar verladen grote firma's hun vracht in kleinere auto's die gemakkelik de stadjes inkunnen. Helemaal achteraan op zo'n Z.I. is meestal een braakliggend terrein (gras of zo) waar nog niet gebouwd is.
Heerlijk rustig, bijna geen verkeer - zeker niet in het weekend - en terwijl jullie wat dinken kan de hond daar mooi even rennen en uiteraard ook drinken. Aire's langs de tolweg zijn bijna geen optie. Vies, gebruikt toiletpapier, glasscherven, druk, langsrazende auto's van mensen die snel weer verder willen.
Gaat lukken!
Geplaatst door: Carola
, Datum:
20.04.2010 21:26
Pas ook op bij parkeerplaatsen langs de snelweg dat er nog al eens gif wordt gestrooid tegen ongedierte. Laat je hond hier niet teveel snuffelen, vorig jaar is onze Jack Russell hier 2 dagen ziek van geweest. Verder sleep ik haar eigen mand mee, die ik in de auto tussen de spullen vast zet. Hier slaapt ze de hele reis in en op de camping bij ons in de slaaptent. Het thuis afbouwen om weer beneden in de woonkamer te slapen duurt even hoor..., wil dan ook bij ons slapen. Maar er zijn grenzen.
Veel plezier
Geplaatst door: moppie
, Datum:
20.04.2010 23:46
Sla een pen in de grond ketting en aan en geen last van de hond
Geplaatst door: ® Loraine
, Datum:
21.04.2010 07:54
Die pin in de grond is aanrader bij kleinere rassen...Bij zo'n 40 kg of zwaarder moet je toch echt iets anders bedenken.
Hebben zelf een andere versie pin, die is stukken steviger, heeft vaders zelf gelast enz. Die krijgen wij bij het afbreken ook niet zo eenvoudig uit de grond.
Ann, weet je inmiddels waar je de hond laat slapen????
Geplaatst door: ® Bibi
, Datum:
21.04.2010 10:40
Wat een super tip om van de autoroute af te gaan en een Z.I.op te zoeken!. Ook de waarschuwing van het gif tegen ongedierte ben ik erg blij mee!
Geplaatst door: Ann
, Datum:
21.04.2010 13:09
Jaja, we hebben beslist waar onze Quasi zal slapen.
Vorig weekend hebben we een nieuwe tent gekocht. Een tunneltent met een meer dan behoorlijke luifel. Ik denk dat er zo 4 Quasitjes in die luifel zullen passen, maar eentje volstaat en dan kan er nog wat kampeergerief mee onder. Kussen of deken op het grondzeil en hopen dat alles goed gaat.
Vind het jammer van onze vorige tent (TNF), die hadden we nog maar een jaar en ze is een drietal keer gebruikt, maar ik ga die proberen verder verkopen.
Geplaatst door: sil
, Datum:
18.05.2010 12:39
hallo
wij hebben sinds kort een labrador van 9 maanden, wij gaan elk jaar op vakantie en wilden hem dit jaar meenemen maar we gaan met een vouwwagen, mag dat zomaar of doen ze daar op campings moeilijk over?
hij slaapt thuis niet in een bench, gewoon in zijn bak in de gang.
hij heeft al de enting voor honddolheid gehad en gechipt enzo
graag hoor ik adviezen van jullie
groetjes sil
Geplaatst door: Ann
, Datum:
18.05.2010 13:07
Hoi Sil, waarom zou je hond niet mee mogen in een vouwwagen ? De onze (we hebben hem nu sinds zaterdag) zal meegaan en in de luifel van onze tent slapen. Hij slaapt thuis ook niet in een bench, maar op zijn kussen. Als onze honden niet mee op camping zouden mogen, zou dat dan willen zeggen dat een hond alleen mee mag als je een caravan bezit ? Dat lijkt me nogal onzinnig.
Denk dat je je daar niet te veel zorgen over moeten maken.
Geplaatst door: hond?
, Datum:
25.05.2010 17:01
Geplaatst door: Katie
, Datum:
25.05.2010 17:21
Niet alle campings staan honden toe!!!
Geplaatst door: jan
, Datum:
25.05.2010 18:16
In een kennel. Moet er niet aan denken dat ze mee moeten.
Geplaatst door: hond?
, Datum:
27.05.2010 18:16
Gelukkig niet Katie, maar helaas mogen op de meeste campings in Frankrijk WEL honden!
En zelfs daar schijten ze voor je tent, werkelijk gebeurt. En als je er wat van zegt moet je er je niet mee bemoeien, en je bek houden.
Geplaatst door: Martin Gaus
, Datum:
27.05.2010 18:42
een hond die iets van en over een andere hond wil zeggen...?? Het moet hier ook niet gekker worden....
Geplaatst door: Kelly
, Datum:
27.05.2010 20:27
Honden horen niet op campings thuis. Het blijven blijven onberekenbare dieren en er lopen veel kleine kinderen rond. En dat niemand zegt.. mijn hond is niet onberekenbaar... "Doet ie normaal nooit!?!?!?!"
Geplaatst door: Gulpje
, Datum:
27.05.2010 20:48
Dat alle honden onberekenbaar zijn is een beetje overdreven. Net zo overdreven als dat alle Nederlanders aso zijn.
Of een hond wel/niet op een camping thuis hoort kun je over discusseren. Ligt aan de vakantie die je hebt en hoe moe je het beest maakt.
Wij kiezen er voor de hond naar een kennel te brengen. Daar mag hij de hele dag door het bos rennen met allemaal soortgenootjes. Hij hoeft daar niet aangelijnd te zijn als op een camping. Overigens hebben we een Beagle en is hij weg als je hem niet aan lijnt. Daarbij is het in ons kikkerland minder warm.
Geplaatst door: ® Loraine
, Datum:
27.05.2010 21:04
Zelfs kinderen kunnen onberekenbaar zijn, mijn hond houd ik bij me....wie houdt de kinderen bij onze caravan weg????
Mijn eigen kinderen ok en vriendjes.
Hond heb ik vast liggen bij onze eigen caravan, heeft niemand last van en ontlasting, buiten de camping.
No problem.
Geplaatst door: Kelly
, Datum:
27.05.2010 21:52
99% van de honden zijn de baas van het "baasje".
Ik vertrouw alleen die andere 1%.
Geplaatst door: ® Peetje
, Datum:
27.05.2010 22:12
@Kelly: v.w.b. dat een hond niet te vertrouwen is ben ik het niet helemaal met je eens: mijn hond (getrainde Border Collie) luistert beter dan menig kind, dat ik op campings (of waar dan ook) ben tegengekomen; vanuit mijn standpunt (lekker generaliseren!): kinderen horen niet op een camping thuis: ze zijn niet te vertrouwen (zijn gek op dieren en kunnen er zomaar naartoe lopen)en lopen zo weg (is de hele camping weer in rep-en-roer en zitten ze gewoon bij vriendjes te spelen) en gaan ze nooit met vreemden weg.
@Gulpje: helemaal eens met je beslissing om het zo te doen: het beestje heeft zijn vrijheid nodig en hoeft niet constant aangelijnd te zijn en wanneer hij niet tegen de temperatuur kan.
@Loraine: helemaal mee eens.
en verder:
wij ruimen zelf de "rommel" van onze hond in het geval van een ongelukje (doen jullie dat ook met de "ongelukjes" van jullie kinderen bij de toiletgebouwen?).
als de buitentemperatuur het toelaat, slaapt onze hond 's nachts buiten, los!! In 7 jaar heb ik onze hond mss 3 keer horen blaffen, janken of piepen, kwestie van trainen en opvoeden (o ja, dat doe je met kinderen ook!).
Kortom: de hond is een lid van de familie en een ieder gaat daarmee om, zoals hij/zij wil; bij ons gaat de hond mee en ik heb nog nooit een negatieve opmerking over haar gehad.
Geplaatst door: sjanie
, Datum:
27.05.2010 22:20
wat een onzin honden horen niet op een camping. Onze hond gaat al heel wat jaren mee en ze staat vast!!!!! met een pin in de grond zo ver dat ze niet op het pad kan komen. Maar kinderen rennen voor je voortent langs en ja dan denkt ze dat ze mee kan spelen. Dus als ouders nu eerst eens de kinderen leren om niet op een andermans plek te komen. dan zijn we een heel eind verder.
Ook wordt ze buiten de camping uitgelaten en mocht er iets gebeuren wordt het opgeruimd. Verder blijft ze nooit alleen in de caravan als we weggaan. En ze slaapt gewoon lekker in de caravan. We hebben speciaal de luifel weggedaan en een voortent gekocht dus ze ligt heel vaak in de voortent en ja daar hebben andermans kinderen niets te zoeken.