Waar slaapt hond tijdens kamperen ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: renee
, Datum:
07.04.2010 11:15
Hallo Ann, onze honden slapen onderweg bij ons in de caravan. Op de plek van bestemming in de voortent. De Bernersennen los, en de kruising cocker/beagle vanwege haar speurneus in een reisbench (zodat we haar 's morgens niet kwijt zijn). Zo'n reisbench is een stuk lichter als een gewone stalen exemplaar en net zo plat op te vouwen. Misschien een overweging. Overigens, de Berner slaapt ook wel eens bij onze tienerdochter in een 1-persoons quecha tentje. Er past een hoop met een beetje goede wil .....
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.04.2010 12:16
Wellicht ten overvloede... Wanneer je een stationwagen hebt (met een ruime achterbak dus) is het niet nodig om daarin heel veel ruimte vrij te houden voor de hond. Onze honden vonden dat helemaal niet prettig omdat ze in bochten etc. heen en weer schoven. De tip met het kleed met rubber rug is al een goede.
De jaren erna hebben we wat spullen in de achterbak geladen en ertussen wat oude slaapzakken geduwd... heerlijk opgerold, steuntje in de rug en met hun koppen op een deel slaapzak hoorden of zagen we ze onderweg niet eens. Vergeet niet een jerrycan water en een drinkbak bij de hand te houden; je hond heeft dorst als je onderweg stopt. Voor een keukenrol en een oude handdoek geldt hetzelfde (natte bek kan soms vervelend zijn). Liever niet teveel eten geven vlak voor de reis en wat droge brokjes meenemen als beloning bij een stop. Gaat vast helemaal lukken.
Geplaatst door: Bello
, Datum:
07.04.2010 12:40
Onze hond ligt tijdens de vakantie altijd in de auto, ook overdag. Om geen overlast te krijgen draaien we de ramen goed dicht.
Dit jaar gaan we alweer met onze 12e hond naar Frankrijk.
Geplaatst door: ann
, Datum:
07.04.2010 13:00
@Peetje, ja dat was ik van zin, in de auto met zo een tuigje dat om zijn lijfje gaat. Niet met een halsband, want idd, stel je voor dat je plots moet remmen of ergens tegenaan gaat, mag er niet aan denken wat er dan met de hond zou gebeuren......
Op de vloer in de auto kunnen we ook eens proberen. Achter mijn stoel dan, die van mijn man staat volledig naar achter, de mijne niet.
Heb ook al gedacht aan een klein Quetchua tentje vlak naast onze tent te zeten om hem te laten slapen. Als hij ons nog kan horen is hij misschien wel geruster.
Het zal allemaal testen worden en ondervinden wat het beste lukt. Heb hier echt wel nuttige info gekregen !
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.04.2010 16:04
Ann, laat t.z.t. eens weten hoe je vakantie met man en hond verlopen is, hoe je hond op alle zaken reageerde enz. Mogelijk hebben andere bezoekers er iets aan.
Geplaatst door: ann
, Datum:
08.04.2010 12:48
dat zal ik doen ! we gaan waarschijnlijk 2de helft van juni een weekje weg, en daarna zal ik onze ervaringen meedelen.
Geplaatst door: Joost
, Datum:
08.04.2010 13:40
Waar slaapt hond tijdens kamperen ?
> In het asiel, lijkt me.
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
08.04.2010 14:13
Ik heb zeker interesse in jouw ervaringen.
Wij hebben ook een nieuwe hond, asiel hond, bijna 4 jaar. Wij willen hem wel meenenemen om te kamperen (naar Frankrijk) maar ik maak me zorgen over de rit. Het is toch wel minstens 10u rijden. Ik wil de hond ook niet zomaar achteraan op de bank zetten tussen de kids. Om verschillende reden. Hond te groot, plek te klein, ik zie ook wel wat op tegen al het haar dat achterblijft op de zetels,.... Ik zou opteren voor een bench in het koffergedeelte maar dat steekt dan al vol kampeerspul.
Om het slapen aan de tent maak ik me minder zorgen. Ik zou ook kiezen voor een bench onder de luifel of bij ons in de vouwwagen.
Waarom de bench? Ze slaapt bij ons thuis ook in de bench en dat is haar vertouwde eigen plekje.
Geplaatst door: ® Loraine
, Datum:
08.04.2010 14:26
Zie dat vele tips het slapen in caravan betreft. De vraag is nl, daar ze met tent kamperen, hoe en wat.
Denk toch dat je daar het beste achter komt, wanneer je arriveert op plek van bestemming.
Vorige bouvier van ons, no problem, kon overal. Meestal buiten in zijn mand. De hond vast gemaakt aan een pin.
De bouvier die we nu hebben is heel anders qua karakter, zeer waakzaam, dus...Is vorig jaar goed gegaan op camping, het is ook hoe je er zelf mee omgaat.
Mijn advies, laat het op je af komenen, neem alleen bech of mand mee wat hij/zij gewent is.
Geplaatst door: Tamar
, Datum:
08.04.2010 15:12
Ik wil zeker geen discussie aangaan, maar ik vraag me wel iets af: blaffen jullie honden nooit op de camping?
Ik kan me zo voorstellen, dat (zeker als een hond waaks is) de mensen in de omgeving daar misschien last van kunnen hebben?
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
08.04.2010 15:17
De honden van Bello (12) niet denk ik, althans niet lang in een afgesloten auto.:)
Geplaatst door: Petra
, Datum:
08.04.2010 15:23
@Tamer
Heb zelf een labrador. Blaft (vrijwel) nooit. Een labrador is een doldrieste allemansvriend. Hij wil het liefste iedereen begroeten. Uiteraard is niet iedereen daarvan gecharmeerd; wij zorgen er altijd voor dat de hond vastligt zodat hij alleen op de campingplek kan. Er zijn altijd medekamperders wel gecharmeerd, die kunnen zelf beslissen of ze wel / niet bij de hond komen.
Wij kamperen in het voorseizoen. Daardoor is er veel plek vrij op de camping. Wij kiezen altijd een plek waar de hond geen overlast kan veroorzaken.
Geplaatst door: ® Loraine
, Datum:
08.04.2010 18:56
Onze hond blaft zeker, maar niet de hele dag door. Wanneer hij wilt spelen en denkt onraad te zien/horen.
Hij is groot en zwart, bouvier, maar jong en speels.......
Geplaatst door: Ann
, Datum:
10.04.2010 10:47
Wij kamperen ook altijd in voor-en naseizoen, dan is er meestal nog ruim genoeg plaats op de campings. We zullen ons die eerste vakantie met hond dan ook wel een beetje apart zetten.
Kwestie van alles een beetje onder controle te kunnen houden :)
Of hij veel blaft ? Blijkbaar niet als we de mensen van wie hij komt mogen geloven. Morgen gaan we er nog eens langs.
En ik zal het pas met zekerheid kunnen zeggen als hij een tijdje bij ons is.
Heb toch een aantal nuttige tips en ervaringen gelezen.
Behalve natuurlijk die van 'de hond in de auto en de ramen dicht'.
Heeft er vorige zomer nog eens eentje gepresteerd maar dan met zijn kind. Drama. Was waarschijnlijk als grap bedoeld, maar als je dan weet dat sommigen het echt doen, lijkt het me niet zo grappig.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
11.04.2010 00:06
Een heel ander idee: zoek een leuk opvanggezin voor de hond. Want het beperkt toch je vakantie. Wij hebben sinds kort een opvanghond van een gezin dat ook weleens weg wil zonder hond. Ik vind het heerlijk om de hond te hebben en zij kunnen ongestoord op vakantie. Onze eigen hond is overleden en daarom geniet ik heel erg van onze opvanghond. Wat mij betreft kan hij niet vaak genoeg komen, in de meivakantie hebben we hem dus 10 dagen!!
Het is een idee om over na te denken.
Geplaatst door: Ann
, Datum:
11.04.2010 10:38
Hoi Lisa, daar had ik ook al eens over gedacht, maar dat vind mijn man maar niets. Hond hoort bij ons dus gaat hij mee.
Denk dat we best een eerste weekje vakantie zullen testen, en mocht het echt niet zo lopen als gedacht/gehoopt, dan valt dat 'opvanggezin' zeker te bezien.
We weten zelf ook dat we dan niet meer zo makkelijk kunnen gaan fietsen tijdens de vakantie. Wij namen nl altijd fietsen mee. Zullen we die eerste vakantie met hond ook niet doen denk ik. Eerst even testen hoe alles loopt.
Geplaatst door: ® Bibi
, Datum:
11.04.2010 11:38
Onze kruising labrador /boxer gaat lekker mee!
We proberen zoveel mogelijk de "regels"en gewoonten van thuis aan te houden. Ze slaapt dus in de bench, haar vertrouwde plekje. Op de camping waren we vorig jaar van plan haar aan een pin vast te leggen, maar dat bleek niet echt nodig. Hond bleef vanzelf in onze nabijheid. We hielden haar dan wel constant in de gaten. Als we weggingen ging hond mee, als we op de camping naar het zwembad gingen, lag de hond in de bench.( we bleven dan uiteraard niet erg lang weg en een van ons liep wel eens terug om te checken of alles in orde was).
Komende zomer gaat hond weer mee. Alleen nu gaan we naar een nieuw gebied, nieuwe camping/omgeving e.d. ( afgelopen jaren gingen wij steeds naar dezelfde camping, dit werd een soort 2e thuis...). Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak zijn de zandvliegen en of er tijdens de reis ruimte is om hond lekker te kunnen laten rennen, zonder dat ie anderen tot last is.....
Ben erg benieuwd hoe anderen beweging voor de hond regelen tijdens een lange reis.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
11.04.2010 12:34
Bij boerenbond staat nu een opvouwbare bench in de aanbieding.Van 30-80 euro. Materiaal:nylon.4 maten
Geplaatst door: Fam Joosten
, Datum:
11.04.2010 16:09
Vorig jaar hebben wij onze engelse bulldog ook voor het eerst meegenomen naar Frankrijk en dat is allemaal prima verlopen..
De rit is ook prima gegaan.. heb haar niet gehoord of gezien.. ze had de kofferbak tot haar beschikking.
Op de camping sliep ze in haar bench dat is gewend...
Dit jaar vertrekken we weer naar Frankrijk in de meivak en nemen dan 2 honden mee...
Ook een camping uitgekozen waar honden welkom zijn...
Wederom gaat de bench mee voor onze engelse bulldog, onze york slaapt gewoon op de bank op haar deken...
Geplaatst door: Mowee
, Datum:
11.04.2010 16:47
Ik heb meer last van de blaffende honden bij mij thuis in de buurt, dan alle honden bij elkaar die ik op de campings in Frankrijk heb getroffen. De eigenaren gaan altijd heel bewust met de honden om en zorgen echt niet voor blaffende overlast.Ondanks dat ik een keer gebeten ben door een hond op de camping, heb ik er geen problemen mee dat ze op de camping zijn. Mits aangelijnd. Sterker nog, ik denk dat sommige mensen meer last van een van m'n zoontjes zal krijgen.
Die kan echt een keel opzetten..
gr Mowee
We hebben zelf niet een hond (geen tijd voor)