wie heeft zo'n kampeerwasmachine en bevalt deze? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: sissi
, Datum:
10.02.2010 14:47
lijkt me heerlijk een wasmachine mee op vakantie. Maakt mijn wasgenot op vakantie compleet. Maar eerlijk gezegd zou ik niet weten waar ik het ding zou moeten laten in de auto...misschien een van de kinderen thuis laten ;-)
Geplaatst door: Kermis
, Datum:
10.02.2010 14:57
In Frankrijk zie je in het seizoen veel rondtrekkende gezelschappen zoals bijvoorbeeld circussen, kermissen, stuntgroepen e.d.. Je ziet dan vaak dat één van de auto's een aanhanger heeft met ingebouwde wasmachine en droger. Wellicht is dat een handige oplossing.
Kun je goed wassen en wellicht ook wasjes voor medekampeerders doen. Gewoon lekker met die aanhanger over de camping. Hoeven de vakantievierende landgenoten ook niet meer met een wasmand naar de wasplaats te lopen!
Ik voel/ruik geld! Wellicht tot ziens in de Ardeche...
Geplaatst door: van haut
, Datum:
10.02.2010 15:26
:-).. Als ik iets onzin vindt.. het gedoe met het water, de rommel, het lawaai, de stroom.
wij zijn met zijn 5-en (2 volw. en 3 kinderen) en gaan meestal voor min.3 weken (tent) kamperen. NEmen voor 1 week kleding mee en de rest was ik daar wel. Ruimte innemen ? nou ik denk dat een wasmacine meer ruimte inneemt dan voor 1 week kleding per persoon.. Gewoon strak pakken.. Dit doen we al vanaf babytijd. hoe pakken wij :
per persoon 1 curver achtige krat met deksel (4-kant) (dus 5 bakken)
per tent 1 kratje met sokken/ondergoed (in dit geval dus 1 krat in de grote tent en 1 krat in de kleine tent, dit zijn kleinere kratjes, niet die grote curvers)
Handoeken (wij hebben microvezel sporthandoeken) gaan in 1 krat
2 kookkratten (serviesgoed, pannen etc)
1 speelgoed krat
1 krat met boeken en weet ik al neit wat voor een rommeltjes
in totaal 12 kratten waarvan er 2 dus klein en 10 formaat 30 liter denk ik) gewone standaard curverkratten met deksel
dit alles pas in onze aanhanger of achterbak tezamen met 2 tenten (1 de waard zilvermeeuw, 1 de waard koningsstern) en alles wat daarbij komt (5 stoelen, campingtafel, kookmeubeltje en kleden), 5 slaapzakekn, 5 slaapmatten, lampen, gasflessen en god weet ik al niet meer watje nodig hebt.
Tuurlijk.. auto en aanhanger zit helemaal vol maar goed..alles pas en we wassen gemiddeld 1 keer per vakantie in een machine en de rest even in een sopje en buiten hangen op een lijntje.
Maar neuh.. kampeerwasmachine.. onzin
Geplaatst door: van haut
, Datum:
10.02.2010 15:31
o ja.. als ik alle reacties lees.. het gaat hier duidelijk over mensen met een caravan.. die hebben natuurlijk minder last van het ruimte probleem. Als tent kampeerders is het woekeren met je ruimte in de auto en is een wasmachine echt iets overbodigs, die heb je wel op je camping. Maar dat geldt in ons geval dus ook voor senseo apparaat, grote radio en nog veel meer van het elektrische spul wat je makkelijker mee kan nemen in een caravan (porto potti bijv. is best handig .. ook in een tent.. maar ja die ruimte in je auto ..)
dus in die zin.. Heb je de ruimte en vind je het gesleep etc. neit lastig en heb je geen zin in wachten op machine en weet ik al niet wat voor een voor-argumenten er werden genoemd.. gewoon lekker doen. Als tentkampeerder zeg ik .. NIET DOEN
Geplaatst door: X
, Datum:
10.02.2010 15:43
Ik ben het helemaal met Jaack eens, gewoon naar naturistencamping gaan.Probleem opgelost.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
10.02.2010 20:39
Dat is een wel erg rigoureuze oplossing: dan hoef ik de caravan niet eens meer te halen: er wil geen mens meer mee ;-(
Geplaatst door: Anna
, Datum:
11.02.2010 09:00
Kun je gewoon de wasmachine thuis gewoon gebruiken!
Geplaatst door: ® obelix
, Datum:
11.02.2010 09:35
..doet gewoon een emmer met lauw water en biotex....en een nachtje erbij !
Geplaatst door: bea
, Datum:
11.02.2010 11:10
het is een wasmachine met 1,5 kg inhoud .Als je 3 volwassen tshirts hebt dan zit ie dus al vol . laat staan als je er handdoeken in witl wassen .En steeds halen van water .
neen ,geef mij dan maar de wasmachine van de camping, ben ik in 1 keer klaar .
Of het moet je hobby zijn om iedere ochtend te spenderen aan wassen .Ieder zijn keuze op vakantie ,maar niet die van mij ..
Duur ? De vakantie mag heel wat kosten ,maar 50 euro ( erg ruim geschat en inclusief droger )voor de was is dan ineens teveel .
Geplaatst door: Wil
, Datum:
11.02.2010 11:30
Het formaat van onze mini-wash die wij al jaren meenemen is qua ruimte een stukje groter dan een emmer.
Een binnenkant die je met anderhalve emmer water kan vullen.
En daar zit alleen een buitenmantel omheen. Kan zelfs gewoon in het kastje naast de keuken, en tijdens vervoer naar de camping word deze gebruik om spullen in op te bergen.
En met een aantal kids mee is deze vrdmd makkelijk, zullen 'm blijven gebruiken tot hij ermee ophoud, schaffen dan weer een nieuwe aan.
Geplaatst door: Saline
, Datum:
02.05.2010 21:34
Zuunig, ja, er is iets dergelijks met handbediening.
Het heet de Wonderwash, moet je maar eens op googlen.
Geplaatst door: Wassie
, Datum:
02.05.2010 21:47
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
02.05.2010 22:28
Wij doen ons wasje met de hand en de handdoeken in de wasmachine op de camping.
Stonden jaren geleden eens naast iemand met zo'n wasmachientje wat om de ochtend om 7(!) uur werd aangezet naast het slaaptentje van onze kinderen.
Nou, je krijgt de neiging om dat ding te gaan saboteren kan ik je vertellen!
Geplaatst door: parisien
, Datum:
03.05.2010 09:29
wij wassen op de camping de grote stukken, na een week. verder van ondergoed nemen we alles mee wat eigenlijk wel weggegooit kan worden dus dat verdwijnt na dragen in de vuilcontainer. idem de sokken die gedragen zijn.(niet veel sokken aan dus dat scheelt) dus kleding mee nemen wat weg kan hoef je ook niet te wassen
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
03.05.2010 10:14
Die 'Wonderwash',die hier werd aangeprezen,ziet er erg onhandig uit. Lijkt me een onhandig groot ding om mee te slepen.
Filmpje: http://vimeo.com/3678891
Geplaatst door: Bolke
, Datum:
03.05.2010 13:50
Haha wat een reacties allemaal, ik had niet verwacht dat deze simpele vraag zo zou "uitlopen".
Mss had ik er bij moeten zeggen dat mijn ouders er interesse in hadden. Die kamperen niet (en zullen dat ook NOOIT gaan doen), zitten 's zomers altijd in appartement en hebben plek in de auto voor zo'n ding.
Ik gebruik gewoon de wasmachine op de camping of de tupperware wasemmer die ik van moeders gekregen heb.
Mijn ouders hebben 'm overigens niet gekocht reden: met 2 1/2 t-shirt zit ie vol en ze hebben wel wat beters te doen dan de hele dag wassen en met water slepen...
Geplaatst door: K
, Datum:
04.06.2010 16:26
Hallo,
Ik heb een miniwash nova super 2000 type 215
maar ik heb er geen handleiding bij en heb geen idee hoe die werkt.
Handleidingen zijn niet te vinden op internet.
ik had er al water ingedaan en wat wasmiddel maar het water loopt er meteen weer uit .
Wie kan mij helepen aan een gebruiksaanwijzing van de miniwash?
gr
Geplaatst door: Niels
, Datum:
04.06.2010 16:52
Geplaatst door: K@rin
, Datum:
04.06.2010 22:18
Marcha wat een goed idee, ik zet het altijd in een emmer maar vuilniszak is ook een idee, die donkergrijze worden lekker warm in de zon. Hoe laat jij ze leeglopen, zijn ze bijv nog te tillen?
Ik vind de kanoton/zuurkoolvat ook een goed idee Digi-oma!
Geplaatst door: lynn
, Datum:
04.06.2010 23:11
ik heb er 1 te koop 1 x gebruikt 40 euro en hij is voor jou