wie heeft zo'n kampeerwasmachine en bevalt deze? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® bolke
, Datum:
07.02.2010 22:16
Ik keek vandaag in de Makrofolder en daar zag ik een mini wasmachine staan. Heeft iemand ervaring met zo'n ding?
Is ie net zo handig als ze ons willen doen geloven?
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
07.02.2010 22:24
Hoi Bolke,
verleden jaar hebben wij zo'n wasmachine gekocht bij de makro.
hij werkt fantastisch.
het is wel wat werk om schoon water aante voeren en het vuile water af te voeren maar het resultaat doet niets onder voor een grote machine.
wij hadden verleden jaar een peutertje van 1 jaar bij ons en dat geeft de nodige was.elke ochtend draaiden we een machine en de wasmand bleef leeg.
we hebben er zelfs spijkerbroeken in gewassen met een verbluffend resultaat.(wel 1 per keer).
de wastijd kan je zelf instellen ( wij lieten een trommel ong 15 min draaien waarna we ca 10 min spoelde.
het aankoop bedrag heb je er in een sysoen uit
, Datum:
07.02.2010 22:32
Ik heb net de makro folder er nog even op nageslagen , en het is dezelfde als die wij verleden jaar gekocht hebben.
een aanrader.
Geplaatst door: ® bolke
, Datum:
07.02.2010 22:36
Bedankt Wim dan rijd ik van de week even langs de Makro.
Want de onze van bijna 2 produceert dagelijks ook heel wat was.
Geplaatst door: loes
, Datum:
08.02.2010 00:15
Een wasmachine mee op vakantie?? Dat is wel heel heftig. Ik maak er een sport van op vakantie slechts 1 keer of helemaal niet te wassen en dat doe ik dan in de machine van de camping,maar alleen als we drie weken gaan en een beetje op de hand.
Ik neem gewoon genoeg kleding en handdoeken mee en de badlakens doe ik dus halverwege 1 keer omdat ze stijf worden van het zout.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
08.02.2010 09:04
Kleine kinderen produceren nu eenmaal was dus aan wassen ontkom je niet.Ook wij hadden een mini wasmachine. Maar is na 1 vakantie weer verdwenen. Wij vonden het veel te veel romslomp. Dat gesleep met water. Gewoon 's avonds de nodige kleding weken volgende morgen bij de wasbakken uitspoelen en ophangen. Vond het een onding om mee tenemen. Stond in de weg.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
08.02.2010 09:20
Tja waarom meeslepen? De meeste campings hebben wasmachines, drogers en strijkijzers.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
08.02.2010 10:31
Ook met drie kleine kinderen waste ik nauwelijks, ik nam een paar korte broekjes mee en voor iedere twee dagen een t shirtje en sandalen dus geen sokken. Halverwege de vakantie deed ik dan een was in de machine en droger van de camping. De truien en lange broek die ze een enkele keer nodig hadden waste ik niet.
Geplaatst door: willeke
, Datum:
08.02.2010 10:37
gewoon lekker naar zuid frankrijk!
dan heb je bijna geen kleding nodig!!
Geplaatst door: pietje
, Datum:
08.02.2010 11:51
Ik vind het juist gezellig om bij de wasbakken mijn wasjes te doen. Gezellige kletsen met andere moeders die ook veel wasjes hebben. Ca. 2x per vakantie maak ik dan gebruik van de wasmachine van de camping. Natuurlijk wordt het niet zo schoon als thuis maar wij nemen dan ook niet onze "zondagse kleren" mee.
, Datum:
08.02.2010 12:05
eerste reden
Een was munt op de camping kost gemiddelt 4€ wasmachine kost €41,50 INCL BTW
na 10 keer wassen verdient hij al geld
2e reden
Om genoeg kleding mee te nemen voor een gezelschap van 6 pesonen incl een peutertje van anderhalf heb je nog al wat ruimte nodig.
niet alleen voor het vervoer maar ook voor de opslag.
3e reden
als wij thuis komen hoeft mijn vrouw niet de eerste twee dagen aan de wasmachine te staan.
het grootste gedeelte kan schoon de kast in
4e reden
mijn handoek staat niet stijf van het zout na 1 1/2 week
en tot slot
met een machine ben je veel milieu bewuster bezig
een hand was kost minimaal 100 liter water en energie om dat te verwarmen
met de machien gebruik je 13 liter warm en 13 literkoud water
Geplaatst door: jacky
, Datum:
08.02.2010 13:42
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
08.02.2010 15:06
Wij hebben ook een miniwasser ideaal, Hij staat tijdens het vervoer in de disselbak op de plek van de gasfles, wij nemen toch nooit 2 gasflessen mee. Ik wil hem nooit meer kwijt. Je zet dat ding aan,en ik ga een lekker bakkie koffie drinken.En als je geluk hebt dat je een kraantje op je plek hebt is het nog makkelijker. Je hoeft alleen maar je was uit te wringen en ophangen klaar!
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
08.02.2010 15:23
Hoeveel ampere heeft-ie nodig?
Moet je voor het spoelprogramma het water weer verschonen?
Past-ie echt op de plek van 1 gasfles? Hij lijkt veel groter.
Geplaatst door: meike
, Datum:
08.02.2010 15:26
Wij hebben ook zo'n wasmachientje gehad. Heb hem na 1 vakantie weer verkocht op marktplaats. Vond het persoonlijk niets. Idd een heel gesleep met water. En er kan heel weinig in dus je moet veel vaker wassen dan wannneer je een machine van de camping gebruikt. Hij neemt bovendien veel plaats in.
Ik koop tegenwoordig een paar munten op de camping om te wassen en sommige dingen gaan even op de hand. De rest gaat thuis, gaat sneller en schoner. Bovendien doe ik liever zo min mogelijk huishoudelijk werk als ik vakantie heb ;-))
, Datum:
08.02.2010 15:33
Ja je moet voor het spoelen het water ververses
en Ja hij past op de plaats van een gasfles,
wij hebben hem onderweg in de natte cel staan
het stroomverbruik is ongeveer 60 watt, er hoeft nl alleen maar een motortje aangedreven worden voor het schoepenrad.
er zit geen verwarming in.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
08.02.2010 16:00
Dus het enige wat dit apparaat doet is de was heen en weer bewegen. Tja.........
Geplaatst door: ® de Schaffies
, Datum:
08.02.2010 16:31
Hadden een 2 ling van 1,5 jaar en gingen naar Spanje, dus ook zeer veel was, kan ik je zeggen. Deed dit allemaal in een emmer, laten weken en op de hand. Is toch vakantie!!!! Maakt het een keer uit. Ieder het zijne natuurlijk. Om de 2 a 3 dagen, valt best mee. Nu worden ze 10 jaar en doe nog steeds op de hand wassen. Wordt zoveel in auto of caravan, straks nog een vaatwassen enz...
Geplaatst door: ® Dik Trom
, Datum:
08.02.2010 16:32
Voor de vaat heb je een hond voor.
, Datum:
08.02.2010 16:35
maar hoe wassen we dan de hond??