wie heeft zo'n kampeerwasmachine en bevalt deze? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MAB
, Datum:
09.02.2010 08:17
Met een knipoog naar Wim, ik heb denk ik wel een reden om geen antwoord op de vraag te geven maar iets anders te zeggen. uit de reacties begrijp ik dat er maar weinig was in kan maar dat je wel per wasbeurt 2x 13 liter water nodig hebt? Dat lijkt me wel erg milieuonvriendelijk. Ik vermoed dat de "gewone" wasmachines het op dat gebied véél beter doen.
En dan echt off topic... Wij draaien op vakantie hooguit 1 was per week, mét baby, voor de duidelijkheid. Alledrie dagelijks schoon ondergoed en een handdoek gebruiken we ook nooit 2x. Ja, we nemen wel 3 á 4 vuilniszakken vuile was mee naar huis, maar daar zit geen strijkgoed bij en is thuis zo weggewerkt (en ja, dat doet mijn vrouw maar dat is haar keus, liever dan hier op de camping mee bezig zijn.
Geplaatst door: Len
, Datum:
09.02.2010 08:51
Normaal deed ik altijd een handwas,inderdaad in sop zetten avond van te voren en ja,thuis schoner met was ,mag ach het is vakantie.De laatste jaren doe ik het meeste in wasmachine op camping,soms wat fijn goed nog op de hand.Wat ik vervelend vind, zijn die diepe wasbakken,waar je helemaal voorover moet staan om je was te doen(rugklachten).Ik doe dat kleine beetje handwas dan ook meestal in een emmer waar je afwast.
Ooit vroeger ook zo'n klein machientje meegenomen,wij waren toen met 2 gezinnen met kinderen.Na 1 jaar lekker thuis gelaten,wat een herrie maakte (toen)dat ding en mijn vriendin en ik waren een hele dag bezig om voor onze twee gezinnen al die was te doen na 1 week,de mannen bleven water aanslepen en wij maar wassen en spoelen,nee dan maar elke dag even een paar stukjes op de hand.
Geplaatst door: ® anne
, Datum:
09.02.2010 08:55
Nu weet ik wel waarom ik zoveel aan elektra betaal voor dat ene lampje van mij. De rest is voor de vaatwassers, magnetrons, wasmachines e.d.
Geplaatst door: eneco
, Datum:
09.02.2010 09:08
en de senseo's,oventjes,elektrische tandenborstels,oplaadbare lampjes,waterkoker,elektrisch kookplaatje,elektrisch kacheltje,tv,radio,oplaadbare batterijen voor:zaklantaarns,telefoons,laptops,vibrators,computerspelletjes,luchtbedpomp etc etc
Geplaatst door: comfortablus
, Datum:
09.02.2010 09:34
En vergeet de airco niet! Want gelukkig heeft Zuid-Frankrijk altijd mooi weer, maar dat maakt het dat het daar ook altijd zo heet is en dan is het toch heerlijk om een airco bij je te hebben.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
09.02.2010 10:27
Ik mis de terrasheater nog!
Kan best fris zijn 's avonds, dan zetten wij altijd lekker onze electrische terrasverwarmer aan. Dan kunnen we toch in T-shirt buiten zitten.
Geplaatst door: ® Bibou
, Datum:
09.02.2010 16:19
In de jaren dat ons kroost klein was, bewaarde ik het hele jaar oude kleding. (gaatje/scheurtje/vlekje) en oud ondergoed.
Op de camping nog een keer aan - en hups de container in !
Verder ben ik nog steeds erg blij met mijn tupperware wasemmer die ik al gebruikte toen ik nog op kamers woonde ....
1x machine spijkerbroeken, 1x machine badlakens/handdoeken, en dan kom ik die 3 weken vakantie wel door !
Geplaatst door: janet
, Datum:
09.02.2010 16:40
jullie vergeten nog het tostieapparaat en de frituurpan.
Geplaatst door: Katie
, Datum:
09.02.2010 16:51
Haha Bibou dat deed ik ook. Ik knipte spijkerbroeken af tot een kort broekje en daar liepen ze een hele week in. T-shirtjes nam ik genoeg mee om af en toe te wisselen. Ik moet er niet aan denken om een wasmachine mee te nemen. In een emmer gaat inderdaad prima en lekker uitspoelen in de schaduw met veel koel water.
Geplaatst door: Adje
, Datum:
09.02.2010 16:57
ennnnn de accu-oplader van de mover,ventilator,dvd-speler voor de kids en de schotelantenne of gaat dat monsterlijke ding niet op stroom,vreselijk die wokbraai's op z'n kant en dan die mensen ,die eerst kijken of ze ontvangst hebben en dan pas een plekje uitzoeken brrrrrr.
Ojee ik slaat door,komt natuurlijk van te veel spanning!!!!!!
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
09.02.2010 16:57
Ook die miniwash(zo noemden wij dat in Belgie)20 jaar geleden meegesleurd.
Wij waren wel met 2 koppels + 4 kinderen.
De vrouwen deden de miniwasch aan de tent,al keuvelend en koffiedrinkend een plezier voor de vrouwen.
Wij de mannen haalden het warm water en kiepten het afvalwater in de goot bij de drinkwateraftapkraantjes,was wel nog in de tijd dat sommigen zelf de etensresten kwamen afspoelen op die punten.
Nu lukt dat niet meer.!!!!
Mijn besluit is nog steeds dat een miniwash meedoen eigenlijk een goede oplossing is voor mensen met kinderen en bij de plaats willen vertoeven(kinderen in zicht etc)
Die sokken wassen in de slazwierder is niet aan te raden ahhahahahahahahh.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
09.02.2010 17:10
Het is al eerder aangegeven, hoe zit het met het geluid (overlast) want die van 20/30 jaar geleden maakten idd een vreselijke herrie, en alles zat in de knoop. Niet dat we hem meenamen op vakantie, maar was kleinbehuisd.
Geplaatst door: marga
, Datum:
09.02.2010 17:25
i.d.d. tupperware emmer is reuze handig. Maar: als je net als ik last heb van de handen i.v.m. reuma dan lijkt mij zo'n machine wel handig. Alleen ik begrijp dat je dan nog wel moet wringen?
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
09.02.2010 17:53
als ik zeg dat ze geluidloos zijn dan lieg ik ,maar wij hadden hem op ca 3 meter van onze zitplaatsen staan en daar viel het geluid totaal niet meer op .
je moest echt naar het apperaat kijken of hij nog bewoog om te zien of hij klaar was.
het enige geluid wat opvalt aan de machine is het tijdklokje,wat te vergelijken is met een eierwekker
En Ja je moet de was wel wringen , maar dat moet je ook met de handwas of alle andere hier vernoemde en ook goed werkende alternatieven.
Ik ga dan ook echt niet zeggen wat nu de beste manier is, dat moet een ieder voor zich weten, ons is hij in ieder geval prima bevallen en behoort sindsdien tot onze vaste uitrusting
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
09.02.2010 18:00
Ha, ha Wim, ik bedoel met geluidsoverlast natuurlijk voor je medecampeerders. En voor iedereen die reuma of andere problemen met gewrichten heeft: nooit de was uitwringen, dit is erg slecht voor je gewrichten. Die heel enkele keer dat ik eens was doe op de camping (niet op elke camping hebben ze een wasautomaat) Dan pakken mijn man en ik elk een end van bijvb. de handdoek en draaien tegenelkaar in. En verder met mooi weer is je (niet uitgewrongen) was zo droog.
Geplaatst door: Anna
, Datum:
09.02.2010 18:03
Geplaatst door: Zuunig
, Datum:
09.02.2010 18:03
Hallo hier Sjeer nog es een keer.
Vraag me serieus af of je zo'n miniwash ook op handbediening hebt,dan kost het geen stroom.
Een tip:heb je een plek aan de rivier,sla dan twee paaltjes in de bodem,span hier een lijn tussen en hang hieraan je was in het water.
Je hebt dan een volautomatische,natuurlijke wasmachine en het kost vrijwel niets,dat is ook belangrijk toch??
Geplaatst door: lieke
, Datum:
09.02.2010 18:10
Het valt me op dat @Wim 8 keer heeft gereageerd op dit onderwerp.
Waarschijnlijk verkoopt hij ze zelf. Hij lijkt wel van het promotieteam van de wasmachine. Misschien kan hij zendtijd kopen in het programma van camping life. ;-))
Geplaatst door: sjaak
, Datum:
09.02.2010 22:13
Wat heerlijk het nudistenleven...weer een zorg minder!
Geplaatst door: wias
, Datum:
10.02.2010 12:49
Ik snap al die mensen niet die nare antwoorden geven op een normale vraag, lijkt wel of je je moet schamen als je een miniwasser hebt. Nou mijn bevalt hij prima. Beter dan al die was met de hand te doen.Wim je probeert gewoon normaal antwoord te geven, en zo hoort het ook .