wie heeft zo'n kampeerwasmachine en bevalt deze? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Dik Trom
, Datum:
08.02.2010 16:42
Geplaatst door: ® henny
, Datum:
08.02.2010 16:58
Ervaring leert dat de meisjes meestal voor de was opdraaien.
Dus maak het je gemakkelijk draai iedere week 2 a 3 machines
op de camping, ook bij wat minder weer veel sneller droog door
de centrifuge. Miniwasmachine vraagt veel ruimte, veel gesleep met water en veel tijd. Die kun je toch zeker beter gebruiken?
Wat betreft de kosten...dan maar een flesje wijn/ijsje minder.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
08.02.2010 17:28
""Ervaring leert dat de meisjes meestal voor de was opdraaien""
Dan heb je de boel toch niet helemaal goed georganiseerd Henny. Als het goed is worden de klusjes verdeeld. Als ik moet kiezen tussen elke dag de (bbq)vaat of 2x in de week een handwasje ga ik voor het laatste.
Geplaatst door: ® henny
, Datum:
08.02.2010 17:36
JE HOEFT GEEN MEDELIJDEN TE HEBBEN HOOR...Heb jij de Porto-potti
weleens geleegd?? Ik niet. Maar stond eerlijk gezegd bijna nooit met een man bij de wasbakken....Verder moet iedereen de klusjes zelf maar verdelen. Maar ik zou zo'n mini-wasmachine nooit kopen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.02.2010 17:40
Vorig jaar stond iemand naast ons met zo'n machientje. Inderdaad zelf warm water halen. Het geluid dat deze machine maakte viel me nog behoorlijk tegen al dat zal overdag minder opvallen dan 's avonds. Ik ga weer voor het zuurkoolvat/kanoton!
Nog een vraagje... wat doen jullie met het vuile water na de was (die 13 liter met sopresten). Past vast niet in de vuilwatertank.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
08.02.2010 17:42
De porta potti(campings-samsonite) doe ik ook. Verder maak ik me geen zorgen. Ik vind huishoudelijke bezigheden op de camping veel leuker dan thuis , vreemd genoeg.
Geplaatst door: marcha
, Datum:
08.02.2010 17:43
Ik was altijd in een zwarte vuilniszak, een paar uur met sop in de hete zon zetten en af en toe goed schudden, dat geeft het wasmachine-effect. Daarna uitspoelen doen de kinderen.
Ik heb tenslotte ook vakantie. Ik doe gewoon zo min mogelijk huishoudelijke dingen.
Geplaatst door: Anna
, Datum:
08.02.2010 17:46
Gesleep met water, maar nooit hoeven wachten tot er een wasmachine vrij is. De aankoopprijs heb je er snel uit en nog een voordeel: je kunt zelf bepalen hoe lang je centrifugeert. Natter ophangen betekent in sommige gevallen dat je niet hoeft te strijken en als er iets is wat ik in de vakantie niet wil is het strijken (in de warmte).
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
08.02.2010 17:54
Klopt digi-oma, ik heb 3 grote emmers bij me van 18 liter inhoud
het vuile water vang ik op in een van hen en stort ik netjes in de wasbak van het sanitair gebouw.
Ik heb hem aangeschaft omdat mijn vrouw reuma heeft en ik geen zin heb om de was met de hand te doen. met 6 personen produceer je nog al wat was en om daar iedere keer een wasmunt voor te halen word een dure grap, ik heb inmiddels ervaren dat het een zeer gemakkelijk en gebruiksvriendelijk apparaat is(behalve het water halen dan)en op vakantie is mijn credo gemak dient de mens .
voor de rest moet ieder voor zich zelf maar uitmaken of hij in de brandende zon gezellig gezamelijk de handwas doet of dat hij hiervoor wasmunten haalt. wij hebben voor een miniwas gekozen en dat bevalt prima
Geplaatst door: ® Rina
, Datum:
08.02.2010 18:09
Ook wij hebben zo'n campingwasmachine en dit bevalt heel goed. De was wordt erg schoon. Het is inderdaad wel een heen en weer geloop met water, maar ik heb een man die niet erg lang kan stil zitten, dus die haalt meestal het water en brengt het afvalwater (in emmers) weer weg.
Thuis heb ik het machientje in de bijkeuken staan en gebruik ik het vaak voor "voorwas" van erg vieze kleding.
Geplaatst door: onderbroekie
, Datum:
08.02.2010 18:29
Ach, wij doen gewoon 2 dagen (of 3) met dezelfde onderbroek..... gummetje erbij..... Heb je toch ook minder was!?
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
08.02.2010 18:42
Onze sokkenwas gaat net als bij Digi-oma in een zuurkoolvaatje. Middag mee in de auto en het krijgt genoeg beweging ;-)
Meestal draai ik nog een 2 à 3 machines op een camping. De handdoeken vliegen erdoorheen. Tja en ondergoed heb ik geen 20 stuks p.p., du dat moet ook een keer. Op vakantie heb ik er geen hekel aan om wat te klussen, zo blijft m'n huisje netjes en overzichtelijk. Ik ben ook niet zo'n stilzitter.
Als was manden heb ik 2 grote blauwe Ikea-tassen, een voor de handdoeken, een voor de rest. Zuurkoolton voor de sokken. Zo blijft ook de was gesorteerd ;-)
Geplaatst door: ® KarinZ
, Datum:
08.02.2010 19:02
Ik kan me indenken dat mensen denken, wie neemt er nou een wasmachine mee!
Toen onze kinderen klein waren namen wij hem ook mee, ik vond het ideaal!
Als mijn man in de ochtend richting toilet ging, nam hij de jerrycan mee en bracht heet water mee terug, tijdens dat wij aan het ontbijt zaten draaide de was, en voor de koffie hadden we hem klaar.
Ik hoefde niet drie keer te gaan kijken bij de wasmachines of er plek was, dus dat vond ik een voordeel.
En hij wast schoon, dat kun je niet van elke wasmachine op de camping zeggen.
Ook nam ik veel minder kleding mee.
De wasmachine was tijdens de heen rit gevuld met schone handdoeken en terug met de vuile was.
Ik kan hem aanraden zeker als je met kleine kinderen zit.
Nu gaan de jongens niet meer mee, en de wasmachine ook niet, maar soms denk ik nog wel eens, ik zou willen dat ik hem bij me had.
Geplaatst door: ® stn
, Datum:
08.02.2010 20:21
Ik vind deze wasmachine fantastisch! en omdat ie zo klein is past hij bovenop de vaatwasser.
Geplaatst door: Miep Kniep
, Datum:
08.02.2010 22:42
Het zwaarste van de hele handwas vind ik het wringen. Vooral als de handwas wat uit de hand begint te lopen ;-) qua hoeveelheid, bedoel ik dan. Wat mij persoonlijk jammer lijkt aan dat wasmachientje is dat alles er kleddernat uitkomt. Je krijgt dus daarna nog het "gewring".
Wij draaien 1 à 2 keer een machine op de camping met de wat zwaardere dingen, zoals spijkerbroeken. Die krijg je op de hand bijna niet meer uitgewassen. De lichte dingetjes (t-shirts enzo) doe ik dan op de hand. Op één de campings die we deze zomer bezochten, hadden onze franse buren een oude losse centrifuge, waar we gebruik van mochten maken. Als ik moest kiezen, zou ik eerder een centrifuge meenemen. Het wassen op zich is gewoon lekker geplons met af en toe een praatje erbij.
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.02.2010 22:52
Vreemde stelling: "Een handwas kost minimaal 100 liter water".
Zou dat niet aan de persoon en de hoeveelheid was liggen?
Geplaatst door: ® kea1
, Datum:
08.02.2010 22:55
Behalve dat je op de camping kunt wassen(wasmachine), zijn er in Frankrijk ook grote wasserettes.Met grote trommels , voor 7, 10 en 13 kilo. Om de zoveel tijd een was draaien van 7 kilo en ik kan weer een hele tijd vooruit.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
08.02.2010 23:08
dit is niet als kritiek op de persoon gericht ( je moet hier tegenwoordig voorzichtig zijn ivm lange tenen), maar lezen jullie de vraag wel
Bolke vroeg wie er ervaring had met de in de Makrofolder aangeboden wasmachine, niet wie er allemaal voor of tegen zo'n machine is of wie er alternatieven gebruiken.
wij hebben deze machine verleden jaar aangeschaft en zijn er zeer positief over,zoals de meesten die zo'n machine hebben.
Of je nu een kanoton, plastic zak of tupperware emmer gebruikt is geen antwoord op haar vraag maar een discusie over al dan niet een wasmachine hebben
volgende keer vraagt er iemand iets over een porta-pottie, gaan we dan een dicusie beginnen over het toiletgebouw wat zo,n ding overbodig maakt?
Lieve mensen op deze manier word een vraag eindeloos uitgemolken zonder dat er een antwoord komt
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.02.2010 23:31
Wat maak je, je druk Wim?
Aandelen? Makropasje? Frustraties omdat je de was moet doen?
Al die andere mensen geven gewoon tips en her en der ook nog wel wat valide argumenten waarom ze er geen zin in hebben.
Oh ja er was ook iemand die het een k-ding vond.
Allemaal goedbedoelde pogingen om Bolke voor een vreselijke fout te behoeden, zullen we maar zeggen.
Getekend: Frank met tenen van 2 meter.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
09.02.2010 08:14
Vakantie is geloof ik bedoeld als ontspanning.
Als ik de reacties lees over toestanden met wassen op vakantie, legen potti potti en dan nog maar te zwijgen over alle andere onderwerpen op dit forum dan vraag ik me echt af hoe het is gesteld met de gemiddelde Nederlandse vakantieganger!
Thuisblijven zou voor velen qua ontspanning beter zijn.
Terug naar het onderwerp:
Kies een mooi weer bestemming dan loop je grootste deel van de dag in je zwemkleding en heb je aan wat T-shirts en broekjes genoeg als je gaat shoppen of toeristisch doen. Af en toe wat uitspoelen en verder lekker ontspannen vakantie vieren.