fietsen in de dordogne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mireille
, Datum:
05.03.2009 11:01
Wie weet een leuke camping in de dordogne waar je goed kan fietsen. We hebben fietsen met versnellingen maar ook twee kinderen, een achterop en de ander fiets zelf, helpppp
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
05.03.2009 11:21
Geplaatst door: bernadette
, Datum:
05.03.2009 11:54
Geplaatst door: ® Jan T
, Datum:
05.03.2009 12:42
Voor zover ik de Dordogne ken, zou dit wel eens moeilijk kunnen worden. Wij hebben wel een aantal tochtjes langs de rivieren gemaakt, dat was prachtig en goed te doen met 24 versnellingen. Haaks op de rivieren is een ander verhaal. Dat is meer het werk voor getrainde fietsers op racefietsen en zeker niet voor kinderen.
De Fietsersbond heeft een zeer uitgebreide website met onder andere het hoofdstuk "fietsen in Frankrijk". http://www.fietsersbond.nl/urlsearchresults.asp?itemnumber=443
Behalve de vele informatie die op de website van de bond te vinden is, kun je jouw vraag ook eens plaatsen in hun "open vraagbaak". Grote kans op reacties van fiets-enthousiastelingen of links naar andere nuttige sites.
Geplaatst door: mar
, Datum:
05.03.2009 14:06
dit was de informatie die ik vorig jaar kreeg van de camping le plein air des bories in Carsac. Vlak bij de camping begint een soort van fietspad richting sarlat en souilliac nl.
"Er is een fietspad van de voormalige spoorwegbaan, deze is vlak, geasfalteerd en leuk aangelegd. Om hier te komen, moet je vanaf de camping een flinke heuvel van 200m op, is dus lopend wel te doen.
Het fietspad stopt 1 1/2 km voor het centrum van Sarlat op een parkeerterreintje. (9 km) Hierna kan je de weg op, (verkorte weg met minder
verkeer) maar hier zitten wel een heuvel in, daarna weer vlak.
Het geasfalteerde fietspad gaat ook richting Souillac (20 km), ook vlak op misschien een klein heuveltje na, maar goed te fietsen.
Als het fietspad ophoudt heeft men een 'groene route' aangelegd. Deze groene route gaat over kleine asfaltweggetjes met heel weinig verkeer, maar zijn dus niet altijd vlak. Naar Gourdon heb je dit vooral dus dat is niet te doen met kinderstoeltje, alleen voor de sporieve fietsers. Ik weet niet of je fiets versnellingen hebt maar dat zou wel makkelijk zijn. Ook als je via de gewone weg naar Carsac wilt fietsen. Het nadeel is dat je geen rondje vanaf het fietspad kan maken, dan moet over de D50, goed te rijden met weinig verkeer, maar met heuvels.
De D704 en D703 (in de vallei en langs de rivier) zijn inderdaad niet te doen door het vele toeristische - en kanoverkeer.
Mountainbikes routes zijn er ook, maar dit is niet 't fietspad, maar zand en kiezelpaadjes van uitgestippelde wandelroutes"
, Datum:
05.03.2009 14:46
en nog aanvulling op verhaal hierboven: met kinderstoeltje, bedoelde ze dus eentje voor aan het stuur, dan kun je nl amper kracht zetten als je heuvel op moet. Dat is natuurlijk anders met een kinderstoel achter.
Geplaatst door: ® Nora
, Datum:
05.03.2009 16:18
kijk eens op de volgende website:
http://www.voies-vertes.info/
Daar staan de geasfalteerde vlakke en vrijliggende fietspaden op!
Ook echt veillig voor kinderen!
Wij waren in mei op Domaine de Massereau in de Gard, en naast de camping lag zo'n voie verte, echt helemaal geweldig!
gr Nora
, Datum:
05.03.2009 17:50
Beste Mar,
Toen mijn vrouw jouw bericht las, was haar eerste reactie: geweldig! Vaak genoeg hebben wij de spoorlijn overwoekerd door onkruid zien liggen en gewenst dat er een fietspad van gemaakt zou worden. We zijn er al weer enige jaren geleden voor het laatst geweest, maar mijn vrouw wil er nu absoluut weer eens naar toe. Wij zaten overigens op de camping van Cazoules omdat het uitzicht over de Dordogne daar volgens ons het mooist is en de camping is ook niet zo'n hollandse enclave.
Overigens, ik ken nog een spoorlijn waarop ik graag een asfaltstrook zou zien; namelijk het verlengde van de museumlijn van Anduze die loopt langs Cardet over de rivier de Gardon richting Uzes. Zoals je aan de begroeing kunt zien slingert deze lijn zich prachtig tussen de heuvels en de vele wijngaaren door. Denk niet, maar hoop wel dat het eens gerealiseerd wordt.
, Datum:
05.03.2009 18:41
@ Jan, ik denk dat Tineke zo gaat schrijven: Jan wil je een mening schrijven bij de camping in Cazoules want daar staat nog geen enkele mening ;-)
Ik heb toen geen fietsen meegenomen, want we hadden we een kinderzitje voorop, en dat is niet te doen. Het fietspad naar souilliac heb ik gezien, zag er heel goed uit. Dat andere fietspad naar Sarlat hebben we niet kunnen ontdekken (!!!). (maar ook niet meer op de camping nagevraagd welke kant onze neus op moet om het te vinden) Mijn man wil nl graag hardlopen, en daarvoor zou het fietspad ook goed zijn geweest, maar die heeft uiteindelijk gerend over de mountainbikepaden.
Overigens zou fiets daar al fijn zijn geweest om brood te halen in het dorp (was nog niet op de camping toen wij er waren, vanaf hoogseizoen is het wel op de camping, maar als je het in het dorp gaat halen dan steek je daarna de straat over naar de Bar-Tabac met terras, haalt de krant, en een koffie en dan ga je daar lekker rustig je gehaalde croissant oppeuzelen, wel zo relaxed eigenlijk dan brood halen op de camping ;-) Wij waren in juni op plein air bories en toen was het een zeer rustige camping; wat ouderen en 4 families met kinderen)
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
05.03.2009 18:55
Mar, ik heb het maar niet meer gevraagd, alhoewel ik het jammer vind, dat sommige mensen wel steeds een camping op het forum doorgeven, terwijl er bij de meningen nog niets over die camping staat. Het forum wordt veel minder gelezen dan de meningen, vandaar.....
Ook het niet doorgeven van de link naar de camping-informatie-pagina vind ik jammer. Daar kan je in één opslag alle mogelijke informatie over een camping vinden.
, Datum:
05.03.2009 19:37
Sorry Tineke,
Beetje dom van mij, herstel het gelijk.
Geplaatst door: Jaap
, Datum:
05.03.2009 20:00
Camping Basmeygnaud vlak bij het mooie stadje Brantome!!
Heel geschikt voor fietsen in de omgeving (vlak en heuvelachtig).
Gezellige kleine familie camping met zwembad en goed sanitair.
Mooie omgeving. Wandelen, Fietsen, Vliegeren, Fossielen zoeken, enz. enz.
Leuke mensen (Carla & Frederique)!
, Datum:
05.03.2009 20:16
Beste Jaap,
De camping die jij noemt spreekt mij wel aan. Helaas kan ik hem niet via snelzoeken vinden en de FFCC-gids biedt ook geen soelaas. Wellicht kun je iets meer gegevens vermelden.
Ik kijk er naar uit, bij voorbaat dank.
, Datum:
05.03.2009 20:20
Geplaatst door: Jan T
, Datum:
05.03.2009 20:53
Bedankt Loes,
Heb gelijk de meningen en kaartje uitgeprint.
, Datum:
05.03.2009 21:36
alleen de website van de camping kan ik niet helemaal kaas van eten..
, Datum:
05.03.2009 21:43
Mar, via Informatie over deze camping kom je op de goede website terecht.
, Datum:
05.03.2009 22:43
, Datum:
05.03.2009 22:48
Jan T, bedankt voor het plaatsen van je mening!
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
06.03.2009 10:30