rugklachten en kamperen .... (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: nel
, Datum:
21.10.2008 21:13
Zullen we het nu niet meer over mijn man hebben?
Geplaatst door: xxx
, Datum:
23.10.2008 08:25
ik vind het ook afdwalen van het onderwerp.... mijn vraag was welke oplossingen er zijn om al rugpatiënte het kamperen zo comfortabel mogelijk te maken ....
Geplaatst door: trudy
, Datum:
23.10.2008 11:10
Een ouderwets luchtbed, niet hard opgeblazen werkte bij ons het beste. Meer hinder was er van het kromlopen in de tent (pyramide model). Uiteindelijk zijn we overgestapt op een vouwwagentje dat erg makkelijk opzet en hoog genoeg is om rechtop in te lopen.
, Datum:
24.10.2008 13:07
zou een oprolbare lattenbodem ( zie ikea ) en opdekmatras van zo een 4-5cm een oplossing kunnen zijn???
ik weet het niet, zoek gewoon naar een comfortabele oplossing.
Geplaatst door: Marjon
, Datum:
24.10.2008 13:22
We huren de laatste jaren een stacaravan. Ik kan me niet heugen wanneer ik lekker geslapen heb in die dingen. Het varieert van na 2 dagen niet meer op kunnen staan, tot in de eerste nacht al wakker worden rond 05.00 uur van de pijn.
Eenmaal in de ochtend op gang na een hete douche gaat het wel weer, maar 's ochtends kan ik de kinderen geeneens tillen.
Heeft iemand daar een tip voor? (anders dan "ga met de tent/koop een caravan etc.) Mij lijkt dat een opdekmatras weer een enorme rol is in de kofferbak. (we hebben al een volle kofferbak & dakkoffer)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
24.10.2008 13:40
Marjon, een noppenmatras kan helpen. Op 't matras in de stacaravan leggen. 't Weegt bijna niks en je kunt 'm behoorlijk klein oprollen. Ik zag ze bij Vervat voor euro 8,99:
http://www.gimeg.nl/?sc_id=553&sp_id=116
, Datum:
24.10.2008 15:04
Dat is het matras waar ik het al eerder met je over gehad heb. Daarover heen leggen we nog een oude slaapzak. Maar zoals je weet hebben wij een vouwwagen. Wil je in een tent blijven slapen, leg dan onder je slaapgedeelte folie zodat de kou niet optrekt.
Geplaatst door: ® Kathy
, Datum:
24.10.2008 17:33
Wij gingen vroeger ook steeds met een tent op reis, altijd weer die rugklachten.
Niet van het slapen op een luchtmatras of bedje, maar van de ganse tijd gebukt te lopen in die tent.
Nu gaan we met een caravan en die problemen waren meteen van de baan.
Maar... ik heb zo eens de prijzen zitten vergelijken van sommige campings.
Verschil tussen een staanplaats + 2 extra personen + 1 klein bijzettentje en een vakantiehuisje voor 4 pers. is erg miniem !
Bij één bepaalde camping kwamen wij zelfs goedkoper uit moesten we zo'n vakantiehuisje huren.
En dan heb je zelfs je eigen douche en toilet !
Lijkt me eigenlijk niet fair, zeker het overwegen waard.
En in zo'n vakantiehuisje slaap je op een stevige matras, moet je niet gebukt lopen en weg zijn al jouw rugklachten !
Groetjes
, Datum:
24.10.2008 17:45
@ kathy
als je buiten het seizoen gaat, ben je goedkoper af met het huren van een tent of een stacaravan ( via vacansoleil bv ) - eind aug betaal je inderdaad slechts 19 euro ( !!!! ) voor een ingerichte tent....,
maar ik ga graag in het hoogseizoen, zo heb je echt de vakantiesfeer, en dan is het huren duur ( 75 euro tot 100 euro per dag bij sommige organisatie ) , zeker omdat we met 2 personen zijn.
Jaren geleden huurde ik een tent via eurocamp in juni, toen actie : 2 w en 1 w gratis en dit voor 550 euro !!! , hiervoor kon je je eigen tent en materiaal niet gaan meesleuren .....want op de campings zelf ( regio Middellandse Zee) was een staanplaats duurder.
we geraken er wel uit, het is tegen begin volgend jaar dat we moeten beslissen op welke manier we het kamperen verder zullen doen.
groeten
, Datum:
25.10.2008 12:54
, Datum:
05.11.2008 19:02
hartelijk dank voor jullie reacties
Geplaatst door: kaat
, Datum:
06.02.2009 21:49
Ook wij zitten met dat (rug)probleem.....Zijn nu 2 jaar met het vliegtuig op vakantie gegaan, maar het kamperen met een tent blijft toch trekken. Dus dit jaar gaan we het gewoon weer proberen. We denken eraan om een veldbed te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Slaapt dat wel? Ik hoor het graag.
Geplaatst door: ® mieke
, Datum:
06.02.2009 22:57
Kijk eens bij www.juliette-tentvakanties.nl
In een gehuurde tent kun je slapen op een boxspringbed!
Geplaatst door: Tommy
, Datum:
07.02.2009 01:46
Wij hebben zo'n hoog luchtbed aangeschaft wat zichzelf oppompt via stroom. (gekocht bij kruitvat, leen bakker heeft ze ook ongeveer 40-50 euro voor een tweepersoons, eenpersoons zijn er ook) Je kan hem zo hard of zo zacht oppompen als je zelf wilt. Ik moet zeggen dat het super slaapt en dat ik geen rugpijn meer heb met camperen. Je hebt natuurlijk wel stroom nodig om hem op te pompen, maar wij staan altijd op plekken met een stroomvoorziening. Het leeg laten lopen is ook zo gebeurt, hij doet dat ook weer zelf met de stroom. Je houd er ook maar een klein pakje aan over. Als het niets zou zijn is het altijd nog makkelijk voor logés, maar ik vind het super.
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
07.02.2009 11:20
Op de vraag voor de rugklachten zou ik ook kiezen voor een vouwwagen en dan wel de snelle opzetter.Wij hebben zelf een combi-camp, ook met een groot bed, wij slapen er heerlijk op.
Opleg matrassen lossen inderdaad veel problemen op, dit weet ik uit ervaring.
Het opzetten van deze vouwwagen is zelfs voor mensen die rugklachten hebben zeker goed te doen. Nu ligt het er ook aan hoe erg je het hebt natuurlijk!
Het rek op de vouwwagen dient als hefboom, waardoor de deksel heel soepel open en dicht gaat.
Bij o.a Aart Kok mag je het zelfs uitproberen, dan weet je zeker dat je geen verkeerd besluit maakt.
Ik denk dat ook mensen met rugklachten (die gewend zijn te kamperen) goed kunnen kamperen want als rug patiënt ben je gewend om, om te gaan met de beperkingen.
En als gezin houd je rekening met de persoon, vaak weet je al niet beter.
Karin
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
07.02.2009 17:29
Wij zijn vanwege hetzelfde probleem ooit overgestapt naar een caravan. Wel een oldtimer voor het nostalgische gevoel. Echter, toch weer een tent gekocht!! Caravan gebruiken we nu buiten het seizoen en in Nederland als het lekker weer is. In de zomer gaan we met de tent naar Frankrijk. We hebben slaapmatten van Human Comfort gekocht bij Karsten tenten in Zwaag. Daar kun je losse hoezen omheen kopen waar ook een soort schuimrubber inzit. Niet goedkoop (matje van ca, 2.10x0.76x0.10 incl hoes is ca. € 150,-)maar helemaal super!
Kijk zelf maar op www.human-comfort.com of via karsten tenten.
Je kunt de matjes aan elkaar maken en dan heb je een groot 2-persoons bed. Wij hebben dan ook nog zo'n rubber gaatjes mat in de tent liggen zodat het niet zo koud optrekt.
, Datum:
08.02.2009 11:34
Geplaatst door: Inge
, Datum:
30.04.2009 08:15
Al jaren rugklachten. Ik heb een opdekmatras gekocht (te verkrijgen in 1 of 2 persoons) Via www.medischematrassen.nl . Is van traagschuim (net als materiaal van M-line bedden). Geeft toch net even dat beetje meer gevoel van comfortabel liggen.
succes iedereen
Geplaatst door: Hans
, Datum:
01.05.2009 17:59
Ik ben het met Tommy eens: zo'n hoog luchtbed hebben wij ook. Ook bij een gehuurde accommodatie een uitkomst. Als het originele matras niet fijn ligt kun je het luchtbed gebruiken (in plaats van het matras of er bovenop). Een keer zelfs gewoon het matras op de grond gelegd omdat het niet in de bedombouw paste en het originele matras te hard was. Daar moet dan wel ruimte voor zijn. Het is wel improviseren soms, maar beter dat dan na 2 dagen (inderdaad heb ik ook) niet meer kunnen buigen of niet meer goed kunnen opstaan. Je kunt het luchtbed inderdaad relatief zacht oppompen, dat werkt bij mij het beste maar dat zal voor iedereen anders zijn.