rugklachten en kamperen .... (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: xxx
, Datum:
17.10.2008 22:36
ik houd enorm van kamperen, en het liefste met de tent, maar ik heb wel dikwijls enorme rugpijnen....
welke tips hebben jullie ?? welk 'bed' past het best bij me ....
ik wil het kamperen nog niet opgeven!
thx voor jullie tips
Geplaatst door: Hans
, Datum:
18.10.2008 01:21
Ik had het zelfde probleem, 's morgens kruipend de tent uit en pas tegen de middag rechtop kunnen staan. Helaas is er weinig/niets aan te doen, slapen in een tent doe je toch op een luchtbed of matje, een bed met goed matras meenemen gaat niet, tenzij je veel ruimte hebt. De enige oplossing die ik kon bedenken was een caravan en als je een vast bed hebt kun je daar een goed/je eigen matras opgooien. En een caravan blijft tenslotte ook kamperen
Geplaatst door: kk37
, Datum:
18.10.2008 09:13
Wij hebben hier door een kleine 2e hands kip kk37 gekocht.
We zijn met zijn tweetjes en hebben een vast bed met lattenbodem er in gemaakt.
We gebruiken hem haast altijd als slaapkamer want we zijn meestal buiten of in de voortent.
Voor het gewicht hoef je het niet te laten want hij kan achter een kleine wagen.
Misschien een idee want ze kosten 2e hands ook niet zo duur.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
18.10.2008 09:55
Wij hebben n predom caravan. Met n speciaal bed en matras waardoor ik, 2x hernia, makkelijker kon liggen.Ideaal. Maar we hebben de auto en de caravan te koop. We gaan weer met de tent. Met de tegenwoordige luchtbedden gaat t prima. We hebben 2x op deze manier gekampeerd in Nederland. Geen last vd rug.Dan wil t in t buitenland ook wel. Onze tent is wel 1.80 hoog.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
18.10.2008 10:18
Ook ik heb het kamperen in een tent opgegeven onder andere ivm rugklachten.
Thuis slaap ik op een Tempur matras en dat bevalt uitstekend. Helaas ben ik in 2007 met een hernia van vakantie teruggekomen. Dit jaar heb ik een Tempur oplegmatras (7cm dik en vrij zwaar) op mijn bed in de caravan gelegd en ik ben daar zeer tevreden over.
Let op: een Tempur-matras is nogal prijzig, er zijn veel namaak-matrassen, maar die tippen niet aan de echte Tempur-matrassen:
http://www.tempur.nl/page5135.aspx
Geplaatst door: bernadette
, Datum:
18.10.2008 10:24
Wij hebben een vouwwagen (combi-camp) aangeschaft. We hebben daarin een kingsize bed van 220x160 op een lattenbodem. Op de oorspronkelijke matras hebben we nog een oplegmatras gelegd. Nooit meer problemen gehad. We slapen heerlijk, en ik sta op zonder rugpijn.
Geplaatst door: sonja
, Datum:
18.10.2008 14:24
Ook ik heb veel last van mijn rug.
Wij sliepen altijd op een 2 pers. luchtbed,maar dat was voor mij geen doen.
Wij hebben afgelopen zomer s.i matjes aangeschaft van 10 cm. dik,en ik moet zeggen dat ik daar veel beter op kon slapen dan op een luchtbed.
Waar ik vooral moeite mee heb,is om in en uit bed te komen,je moet toch kruipen.
Maar ik geef het kamperen er zeker niet voor op(zo lang het nog gaat)
Ook thuis heb ik moeite met slapen ivm mijn rug.
Wat ik wel beter vindt is dat we nu een tent hebben waar ik rechtop in kan lopen,ook in het slaapgedeelte.
Geplaatst door: moniek
, Datum:
18.10.2008 18:55
Zelf heb ik ook heel veel last van mijn rug en ik zou er persoonlijk niet meer aan moeten denken om in een tent te slapen.
Alleen om die reden overigens.
En dan gaat het alleen om het kruipen, want op een goed luchtbed gaat het slapen volgens mij inderdaad prima.
Als ik geen caravan had, zou ik toch met de tent gaan, omdat ik kamperen niet zou willen missen, maar dan zou ik een goed veldbed aanschaffen, dat hoog op z'n poten staat.
Geplaatst door: Ann
, Datum:
18.10.2008 19:00
Exped Synmat matras ! Mijn vriend heeft veel nek en rugproblemen.
Wij gaan sinds we Exped matrassen hebben terug met de tent kamperen, en beleven er volop plezier aan, terwijl we vroeger na 2 nachten in de tent in een hotel zaten omdat hij bijna niet meer recht raakte.
Ze zijn niet goedkoop, maar voor ons was het de centen meer dan waard.
Geplaatst door: nel
, Datum:
18.10.2008 21:45
Mijn man is erge rug patient. (plakt morfine pleisters)
5 jaar geleden zijn wij overgestapt van tent naar vouwwagen omdat we het tentgevoel wilde houden. Geloof het of niet, maar hij slaapt beter in de vouwwagen dan in ons bed. Terwijl we toch een goed matras hebben speciaal voor rugpatienten. Onze vouwwagen heeft een latenbodem die heerlijk slaapt. We hebben geen moment spijt gehad want hij staat ook nog eens sneller dan een tent. We kwamen op een camping aan gelijk met een paar Denen die een klein tentje hadden. Omdat we op de terugreis waren lieten we de luifel in de wagen liggen. Na 30 minuten stond de vouwwagen en zaten we met een drankje naar de denen te kijken die nog steeds aan het stoeien waren met de tent. Er zijn alleen maar voordelen aan een vouwwagen voor ons.
Gr nel
www.vouwwagenclub.info
Geplaatst door: moniek
, Datum:
19.10.2008 08:14
Nel, hoe gaat het dan met het opzetten van de vouwwagen, enzo?
Gaat dat wel?
Dat zijn dingen waar ik echt enorme last van krijg.
Ik doe het wel, maar loop dan een dag krom.
En jouw man plakt morfine-pleisters, en dat klinkt niet zo goed, maar kan hij dan wel al het buk en sjouwwerk, wat wel een beetje bij kamperen hoort?
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
19.10.2008 08:29
Mogen rugpatienten die morfinepleisters gebruiken auto rijden?
Is wel een serieuse vraag hoor.
De wet zegt toch dat men niet mag rijden onder invloed van drugs,wat morfine toch is.!!!
, Datum:
19.10.2008 12:46
Ik bestuur de auto. Mijn man heeft alleen een brommer. Daar mag hij gewoon mee rijden.
Geplaatst door: frank
, Datum:
19.10.2008 20:54
, Datum:
20.10.2008 13:39
Hij plakt al 10 jaar 75mg en er is nog nooit iets gebeurd. Hij heeft ook toestemming van de arts die hem behandeld. Ik bestuur de auto met vouwwagen.
En er staat ook kan het verminderen.
Durogesic kan de mentale en/of fysieke vaardigheden verminderen die noodzakelijk zijn voor potentieel gevaarlijke activiteiten, zoals het besturen van een auto of het bedienen van machines.
Aangezien het bij hem niet het geval is, mag hij brommer rijden.
Maar daar gaat deze vraag niet over, dus kuneen we beter bij het onderwerp blijven ;-)
, Datum:
20.10.2008 15:12
een pleister van 75 mg is 1,8 mg morfine per dag.
Stelt erg weinig voor, kleinste tabletvorm in langwerkende uitvoering is al 5 mg. Voor kortwerkend zelfs 10 mg.
Zal inderdaad best goed gaan op die brommer:-)
Geplaatst door: xxx
, Datum:
20.10.2008 16:53
hartelijk dank voor jullie reacties,
ik ben er zelf nog niet uit : verder met de tent en dan slapen op een goed si matrasje of dan toch een vouwwagen (snelle opzetter) met een lattenbodem. tijd brengt raad ....
groeten
Geplaatst door: Johan
, Datum:
20.10.2008 23:52
75 mg niet hoog?????? De pleister zijn sterker dan de pillen. 75 is op èèn na de hoogste. 100mg geven ze aan terminale patienten.
Geplaatst door: bernadette
, Datum:
21.10.2008 17:29
@Johan, je moet goed lezen.
quote:
"een pleister van 75 mg is 1,8 mg morfine per dag."
Juist heel fijn dat de man van Nel nog kan kamperen. En hij rijdt geen auto, dus wat is het probleem????
Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
@xxx, succes met je keuze. En nog lang genieten van kamperen. Op een si-matje, in een vouwwagen of wat dan ook!
, Datum:
21.10.2008 21:00
@Johan,
Als je er geen verstand van hebt kun je beter niet reageren, maak je mensen alleen maar bang.
100 mg is op zich niet erg weinig maar heeft niets met "terminaal" te maken. Op zich is er geen bovengrens aan morfine zolang je geen dodelijke doses krijgt (gaat richting de 6000 mg). Bij mensen met terminale ziektes zie je dat men vaak met zo'n 10 mg start en dit tot het 100-voudige op kan lopen zonder dat dit gevaar kan. (Dit soort hoge doseringen gebeuren overigens niet meer met pillen maar intraveneus (morfinepomp) wat ook nog eens sneller werkt als pillen)
Het is een buitengewoon nuttig middel tegen zeer ernstige pijn wat tegenwoordig gelukkig wat sneller voor wordt geschreven als vroeger. Daarnaast heeft het ook een aantal bijzonder vervelende bijwerkingen waardoor het beter is om het in zo laag mogelijke doseringen en ook zo kort mogelijk te slikken.
Men heeft juist plijsters ontwikkeld om zeer lage doseringen gedurende lange tijd toe te kunnen dienen waardoor de bijwerkingen vaak niet opgemerkt worden.