Zelf een disselbak maken. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Frans
, Datum:
16.08.2008 19:43
Ik wil zelf een disselbak maken voor mijn vouwwagen.
Wie heeft er voor mij tips.
Er moeten stoelen inkunnen.(4)
Alvast bedankt voor de reacties.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
16.08.2008 22:01
Je kunt natuurlijk zelf iets fabriceren van hout.Dan moet je handig zijn, maar zulks is vrij zwaar. Zelf heb ik ooit voor mijn vouwwagen een grote plastic box gekocht en deze dmv een "'sandwich-systeem"" = plankje aan beide zijden van de bodem, vastgezet aan de dissel van de vouwwagen, met de enigzins bijgebogen beugel waar eerst het reservewiel mee op de dissel vastzat.Het reserve wiel verhuist naar de onderkant, achter aan de vouwwagen. Heeft een aantal jaren prima gewerkt.
succes.
Geplaatst door: @
, Datum:
17.08.2008 03:20
Geplaatst door: grambii
, Datum:
17.08.2008 05:28
Je kunt ook met zo'n kunsstof bak, waar je tuinkussens in kunt opbergen een disselbak maken. Ik weet alleen niet of die groot genoeg is om je stoelen in te krijgen. De bodem voorzijde en achterzijde verstevigen met aan binnen en buitenzijde metalenstrip, die kun je m.b.v. vierkante beugels (zoals bij fietsdragers die op dakdragers geplaatst worden) bevestigen aan je dissel. (indien deze vierkant is)
Geplaatst door: Piet
, Datum:
17.08.2008 20:07
Ik heb er zelf een gemaakt volledig van aluminium profielen en plaatwerk, bijna geen gewicht en volledig op maat zoals je zelf wenst. Vast gemaakt op de dissel met grote vleugelmoeren zodat hij er op de camping compleet af gehaald kon worden. Als deksel had ik een hoes van zeildoek genaaid zodat deze nog een beetje flexibel was zoals het zeil van de vouwwagen. Ik had de voorzijde wat schuin gemaakt zodat ik er met scherpe bochten nooit last mee zou krijgen.