varen in een meer in frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: christien
, Datum:
05.08.2008 18:44
Wie kan mij vertellen of er mooie meren in frankrijk zijn waar je met een motorbootje mag varen.
Geplaatst door: marianne
, Datum:
06.08.2008 09:15
Volgens mij kan het op heel veel meren, Christien.
Maar zelf varen wij elk jaar een keer op het meer van Annecy, hetgeen voor ons elke keer weer geweldig is.
Wij huren altijd een bootje, maar je kunt op bepaalde plekken ook je eigen bootje te water laten.
Het is een prachtig meer met mooi lauw helder blauw water.
En behalve vlak bij het populaire Annecy, is het niet druk.
Wij kunnen ons bootje niet meenemen naar frankrijk, omdat we een caravan hebben, en om daar nu ook nog een trailertje achter te hangen...
Misschien kopen we nog wel eens zo'n opvouwbaar bootje, dat kun je aan je caravan hangen.
Veel vaarplezier Christien!
Geplaatst door: ® janh
, Datum:
06.08.2008 09:36
Vorig jaar op vrijdag om het meer van Annecy gereden. En idd op het meer was het niet druk maar eromheen...............
Annecy was propvol. Een parkeerplaats hebben we niet gevonden. De west en zuidkant was file-rijden en oogde ook heel druk. De oostkant was iets rustiger.
Het iets zuidelijker Lac du Bourget was behalve bij Aix les Bains een stuk rustiger. Hier werd ook volop gevaren.
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
06.08.2008 11:06
Ik denk dat je op een heleboel meren wel mag varen maar NIET met een motorboot, wij hebben in mei ook een zoektocht gehouden naar een camping van waaruit je met een motorbootje mocht, en dat viel nog zwaar tegen. We zijn uiteindelijk aan zee uitgekomen, in Frejus.
Misschien het beste om als je een paar campings geselecteerd hebt toch even te vragen of het mag. Wij dachten bijv. een camping gevonden te hebben waar het mocht omdat er een foto bij stond van een motorboot met waterski's erachter, bleek dat alleen de lokale water ski vereniging daar mocht motoren, verder niemand...informeer je goed vooraf bij de camping, dat voorkomt teleurstellingen.
Geplaatst door: bert
, Datum:
06.08.2008 11:54
op het lac de serre poncon mag je met een motorbootje varen.
Op camping le nautic in prunieres kun je ze bij de camping aanleggen. Prachtig daar!
Succes.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
06.08.2008 12:10
Geplaatst door: Loes O
, Datum:
06.08.2008 12:21