Zwanger op vakantie: wie heeft tips/ervaring? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Annie Anoniem
, Datum:
24.05.2008 23:02
Sinds vandaag weten we dat ik zwanger ben; super leuk natuurlijk! Half augustus gaan we op vakantie en dat zou betekenen dat ik dan, als alles goed blijft gaan, zo'n 15 weken zwanger ben.
Op zich zit ik dan in het "goede trimester", dus ik maak me ook nergens druk om. Wel ben ik benieuwd wie er leuke tips en/of ervaringen heeft over het zwanger zijn tijdens je vakantie.
O ja, we hebben nog een peuter en een kleuter en we zitten op een camping in de Drome, in een stacaravan.
Geplaatst door: Marielle
, Datum:
24.05.2008 23:27
In 2005 was ik 6 maanden zwanger van de 2e en zijn we 2 weken naar een bloedhete Ardeche geweest. Gewoon lekker rustig aan gedaan, beetje bij het zwembad gezeten (met een peuter van 1,5) 's middags lekker even slapen op bed, het was toch veel te warm om iets te ondernemen. 3 maanden later in september werd onze 2e dochter (inmiddels ruim 2,5) gezond en wel geboren.
Dus ga gewoon lekker genieten
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
25.05.2008 09:39
Gefeliciteerd!
Goed insmeren is altijd belangrijk maar vooral als je zwanger bent...anders heb je kans op een 'zwangerschapsmasker'.
Alvast een fijne vakantie gewenst.
Geplaatst door: emmie
, Datum:
25.05.2008 11:16
ha Annonieme Annie. Gefeliciteerd met de prille zwangerschap.
Ik lees dat je al twee kinderen hebt, ben je toen in die lange 9 maanden niet op vakantie geweest?
Ik zou gewoon doen zoals je normaal thuis ook doet. Alleen nu kun je ook met voetjes in het zwembad zitten. Verder af en toe een middagdut, is ook fijn trouwens als je niet zwanger bent, maar zeker doen als je zwanger bent.
Fijne vakantie en veel plezier.
Geplaatst door: ® lisette
, Datum:
25.05.2008 13:28
hoi,
ik was in zomer 2005 20 weken zwanger toen we in bretagne zaten in een stacaravan.
onze dochter was net 2 en sliep smiddags nog lekker, dat moment nam ik ook even voor mezelf door of even te slapen of gewoon me terug trekken met een goed boek.
verder gewoon rustiger aan doen dan normaal wanneer het warm is goed drinken en lekker zwemmen en pootje baden....
het is idd de goede trimester om lekker op vakantie te gaan weg misselijkheid (meestal) en nog geen al te dikke buik..
ik merkte trouwens wel dat ik tijdens de reis een extra stop wel fijn vond om even lekker te bewegen...
en ook iets voorzichtiger zijn met uit eten, mormaal maakt het me niet uit wat ik eet en bestel zo iets van de kaart zonder dat ik precies weet wat het is, maar toen heb ik wel de bekendere dingen genomen uit voorzorg...
geniet lekker van je vakantie!!!
Geplaatst door: Annie Again
, Datum:
25.05.2008 15:27
Hoi allemaal,
Echt heel leuk om die reacties en ervaringen te lezen.
Emmie, tijdens mijn vorige zwangerschappen was ik in de zomer uitgerekend, dus waren we al ruim van tevoren voor het laatst op vakantie geweest.
En het spannende vind ik nu ook wel dat we in het buitenland op vakantie gaan en dat we vorig jaar pas voor het eerst in Frankrijk zijn geweest. Maar de verhalen over de Franse gezondheidszorg zijn erg lovend, dus wat dat aangaat hoef ik niks te vrezen, mocht zich iets voordoen.
De 2 vorige keren dat ik zwanger was had ik al vrij snel een enorme buik, dus ik ga inderdaad maar lekker rustig aan doen. We zitten aan een camping met zwembaden en aan een riviertje, dus dat komt vast helemaal goed!
Geplaatst door: Monique
, Datum:
26.05.2008 11:00
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Op dit moment ben ik 18 weken zwanger en als we op vakantie gaan ben ik ongeveer 21 weken. Dus ik vond het wel leuk om dit topic te lezen :)
Wij staan op een camping aan de Middellandse Zee, in een tent. Ik koop dit jaar maar veel flessen water ipv dat ik het uit zo'n kraan haal. Verder let ik gewoon op wat ik eet, idd alleen dingen die ik ken en waarvan ik weet dat ik ze mag hebben.
Wij gaan toch niet zo vaak uit eten en zullen veel koken op de camping.
Wij hebben een dochter van dan net 2 jaar, dus ik hoop dat ik een beetje rust krijg ipv veel achter dr aan te rennen. En anders laat ik dat mn partner wel doen haha
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.05.2008 16:22
Wat is er mis met water uit de kraan? Als water niet drinkbaar is, staat er bij: eau non potable.
Ga lekker met vakantie en ondervind zelf wat je wel of niet aankunt. Bij mijn eerste zwangerschap zijn we in januari een week wezen wandelen op Gran Canaria. Ik was toen 20 weken. Dat ging goed. Bij de tweede moest ik er rond die periode niet aan denken om zo iets te doen. Bij de eerste heb ik ook al die tijd alle diensten kunnen werken (avond/nacht; in de zorg hoef je vanaf 13 weken geen nachtdiensten meer te doen). Bij de tweede ben ik een week voor mijn officiële verlof afgehaakt omdat het te zwaar werd.
Geplaatst door: Biebel
, Datum:
27.05.2008 16:36
De tip bij uitstek : GENIET VAN JE VAKANTIE!!!
Geplaatst door: emmie
, Datum:
27.05.2008 16:52
Meest stressvolle gebeurtenis in een jaar van de mens: Zijn vakantie!!
Geplaatst door: petra
, Datum:
27.05.2008 22:57
als tip kan ik je alleen maar meegeven, vraag je vk of gyn om je zwangerschapskaart mee te geven als je naar het buitenland gaat
drink veel, smeer je goed in en vooral rust lekker uit en geniet van en met elkaar
Geplaatst door: elsie
, Datum:
28.05.2008 10:06
ik ben bij alle drie mijn zwangerschappen op vakantie geweest (telkens was ik tussen de 3 en de 4 maand) , ik twijfelde geen seconde. enige voorzorgsmaatregelen die ik nam:
-telefoonnummer van gynecoloog bij de hand
-bij aankomst informeren nnar dichtsbijzijnde ziekenhuis
-extra flesje handzeep en wasbakje voor bij de tent
en verder genieten!!
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
28.05.2008 21:15
Hou je van Franse kazen? Eet ze gerust maar niet die van rauwe mek gemaakt zijn (lait cru). Dat is geen goed idee als je zwanger bent. Verder zou ik me zeker niet druk maken over kraanwater, in Frankrijk is dat van prima kwaliteit.
Geplaatst door: niet anomien
, Datum:
29.05.2008 20:37
Tja wat moet je hier nu op zeggen????????????
Gefeliciteerd meid! geniet ervan...........en
het is geen ziekte!
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
30.05.2008 07:41
Van harte met je zwangerschap
Ik zat vorig jaar met 15 weken zwangerschap in Zuid Frankrijk. Ik had nog niet echt een buikje dus kon gewoon mijn oude bikini's lekker aan. Veel drinken ( ik drink dus nooit uit de kraan in Frankrijk) Ik heb elke dag lekker op het strand gelegen alleen goed insmeren en vaak ff afkoelen. Ik kon wel iets minder goed tegen de warmte dan anders maar verder heb ik alles gedaan wat ik altijd doe op vakantie behalve de rosé.. mmm die heb ik gemist.
In augustus gaan we met mijn zoon van 8 maanden!
Geplaatst door: Els
, Datum:
30.05.2008 14:38
de dokter had mij toen aangeraden om geen schepijsjes te kopen maar fabriekverpakte ijsjes zoals magnum. Onze kinderen zijn inmiddels al heuse tieners en kopen nog steeds geen schepijs of soft ijs enkel fabrieksijsjes;