In juni naar het meer van Annecy? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lotte Remus 
, Datum:
23.02.2007 22:51
Hallo,
Graag zou ik ervaringen horen van mensen die al eerder in de maand juni op vakantie zijn geweest rond het meer van Annecy. Waarschijnlijk gaan we van 12 tot en met 26 juni naar camping Les Fontaines in Lathuile, in een stacaravan van Happy Tent. We zijn heel nieuwsgierig of dit iets is en dan met name m.b.t. de volgende punten:
*Hoe is het weer daar (meestal) in juni? (voor zover dat natuurlijk te voorspellen valt...)
*Is het leuk voor kinderen? (onze kinderen zijn dan 3,5 en 11 maanden oud)
*Kun je daar in de omgeving een beetje fietsen?
*Hoe is het meer zelf; zijn er kiezelstrandjes of ook gras?
*Wat is er voor leuks in de omgeving om te doen/te zien?
*Heeft er iemand ervaring met de organisatie Happy Tent?
*Is iemand bekend op camping Les Fontaines?
Natuurlijk heb ik al flink gezocht op Internet, maar het leukste is toch altijd om ervaringen van mensen te horen/lezen!
Alvast heel hartelijk bedankt voor uw reactie!
Geplaatst door: ® Patricia 
, Datum:
24.02.2007 11:16
Wij zijn op Les Fontaines geweest, een echte aanrader. Zeker voor de leeftijd van je kinderen. Leuk zwembad. Niet zo'n grote camping.
In de omgeving is een fietspad, die bijna helemaal om het meer gaat, daar is het zondags gezellig druk. Skeelers, hardlopers en fietsers.
Het meer bestaat voornamelijk uit kiezels, dus waterschoentjes meenemen. Wij zijn weinig bij het meer geweest omdat het zwembad op de camping al zo leuk was.
Kijk anders ook even bij de meningen van deze camping en op hun site zelf. Op hun homepage staat momenteel zelfs videobeelden van de camping.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=823165
http://www.campinglesfontaines.com/index-video.html
Wat het weer betreft, dat weet ik niet. Weet wel dat het er flink kan spoken, maar dat zie je aankomen vanuit de Bergen. Dan is er ineens een plensbui en wat omweer. Maar goed, dat hoort erbij.
De omgeving is erg mooi, lekker de bergen in om te wandelen. Ga niet naar Albertville, daar waar de olympische spelen zijn geweest, dat is vreselijk.
Wat wel aan te raden is om richting de Mont Blanc te gaan, niet helemaal want dan kom je vreselijk in de file te staan. Maar richting Megeve. Erg sjiek, maar je kunt er met de liften de bergen in. Wel een vest meenemen want boven is het koud!
Ik weet zeker dat jullie daar een leuke vakantie zullen krijgen. Wij gaan er zeker nog eens terug, en dat doen we niet snel!
Geplaatst door: ® edith 
, Datum:
24.02.2007 13:17
Juist in juni kun je wel naar de Mont Blan, echt heel indrukwekkend en lang zo druk niet als in het hoogseizoen, dus zeker doen!!
Het weer is meestal wel mooi, maar reken ook op flinke onweersbuien die door debergen ook nog wel eens terug kunnen komen.Meestal kort maar hevig.
Annecy zelf is een erg leuk plaatsje, leuke winkeltjes.
Camping zelf ken ik niet, maar omgeving is prachtig. Meer van Geneve is ook leuk om naar toe te gaan en niet al te ver weg.
Gr. Edith
Geplaatst door: ® Liane 
, Datum:
24.02.2007 13:57
Wij zijn al een aantal keren aan het meer van Annecy geweest. Het is er echt schitterend. Camping Les Fontaines ken ik niet, maar we zijn er op de fiets wel langsgekomen (ik zag wel een leuk zwembad en een springkussen). Dat was een flinke klim. Fietsen kan dus wel, met name over het fietspad langs het meer, maar je zit midden in de bergen dus direct daarnaast wordt het flink klimmen. Wij hebben op een camping gezeten in Doussard (La Nublière) . Naast deze camping was het gemeentestrand (dit is voor jullie, denk ik, ook het dichtsbijzijnde stand). In het water heb je inderdaad waterschoenen nodig, maar op de kant niet. Er is een ligweide en een strand van grof zand. Je kunt hier goed zandkastelen mee bouwen. Het meer is heerlijk helder. Het voordeel van juni is dat het er dan nog niet zo vreselijk druk is. In het hoogseizoen is de weg rond het meer één grote file. Dit heb je in juni nog niet. Wat ook leuk is, is om bijvoorbeeld op de fiets naar Annecy te gaan en dan met de boot terug. Mont Blanc is prachtig. De Tournette (hoge berg aan de overkant van het meer) schijnt ook erg mooi te zijn, omdat hier vaak nog sneeuw ligt. Wij zelf zijn hier nooit geweest, maar zochten altijd wel ergens de eeuwige sneeuw op. Ik ben ook ooit eens bij de Gorges du Fier geweest. Ook mooi, alleen heb ik er toen niet op gelet of dat goed te doen is met kinderen. Kortom, een ideale vakantiestek. De enige reden dat wij toch onze bedenkingen hebben bij deze streek is het weer. Het is gewoon niet standvastig. In de laaste 3 jaar zijn we twee keer geweest. De eerste keer hadden we 's nachts temperaturen van rond de 5 graden (wel iets om rekening mee te houden). Overdag was het ook niet stabiel. Veel zon, maar ook flinke wolkenvelden. Als er zo'n wolkenveld aankwam, kon je gerust even wat aantrekken. We zijn toen ongeveer een week geweest. Laatste twee dagen trouwens wel heerlijk weer. De tweede keer ook weer een week geweest. Het begon goed met een dag of 5 echt heel mooi weer. Daarna de omslag: bewolkt en regen. Zo, dat was een heel verhaal. Als je nog iets wilt weten, mail me gerust.
Geplaatst door: ® Patricia 
, Datum:
24.02.2007 14:49
Edith, natuurlijk heb je gelijk wat betreft de Mont Blanc, ik had even niet aan het voorseizoen gedacht.
Zeker doen hoor!
Geplaatst door: ® Monique 
, Datum:
24.02.2007 18:55
Wij zijn nooit in juni geweest, dus daar kan ik je niks over vertellen. Wij zijn al wel 2x naar deze camping geweest en niet voor niks. 1x met one eigen caravan en 1x in een tent van Happy Tent. Is ons prima bevallen. Een geweldig zwembad voor jong en oud. Glijbanen apart van het zwembad en ook het kindergedeelte. het sanitair wordt heel goed schoon gemaakt. Er is apart sanitair voor je baby. Het meer is vlakbij, in Doussard(hier ook een Shopi voor je boodschappen). Er is een grasveld om op te liggen, maar ook kiezel. Neem zeker voor je oudste een paar waterschoenen mee. In de omgeving is er goed fietsen, zeker op het oude spoorlijntje, wat nu een prachtig fietspad is. Dan heb je Gorge du Fier, Cascades de Seyntenex, Chamonix(met Mont Blanc, met treintje omhoog naar Mer de Glace. Geweldige camping in een geweldige omgeving.