Kwaliteit van de Franse wegrestaurants (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frans
, Datum:
04.03.2006 13:52
Geplaatst door: Hans 
, Datum:
04.03.2006 16:22
Leuke discussie over Mac Donalds, voor of tegen. Ik denk dat in principe alle wegrestaurants (dus inclusief Mac Donalds) tweederangs restaurants zijn. Wat ik heb proberen aan te geven is dat je bij Mac Donalds in ieder geval zeker bent van een bepaald minimaal niveau inzake hygiene, kwaliteit voedsel etc.
Bij andere merken moet je dit nog maar afwachten. Wij zijn zeker geen Mac-fans (een paar keer per jaar gaan we er 'ns naar toe), maar we moeten elke keer concluderen dat je er voor een redelijke prijs een snack-maaltijd kunt gebruiken. Je moet dit natuurlijk niet zien als "uit eten gaan"! Gelukkig wemelt het in Frankrijk van de goede en leuke restaurants waar je heerlijk kunt genieten van echt lekker eten. De prijs is meestal niet erg laag, maar dat geeft niet als je een avond heerlijk op een terras zit te genieten van een lekkere en verfijnde maaltijd. Ook in Nederland is het uit eten gaan de laatste jaren flink duurder geworden, dus dat is geen argument meer tegen Franse restaurants.
Als je wegrestaurants ziet als een soort matig kwaliteit biedende snackbar kom je het meest in de richting van de waarheid.
Geplaatst door: cindy.be
, Datum:
04.03.2006 18:21
Wij mijden deze restaurants ook. We mijden de aires eigenlijk sowieso. Hooguit benzine tanken en even naar het toilet. Voor het middageten rijden we de snelweg af bij een afrit waar enkele dorpjes bij mekaar liggen. Elke keer vinden we er wel een speeltuintje met picknickbank of we zetten ons langs een landweggetje in de schaduw van een boom. Daar kan je je tenminste even ontspannen zonder lawaai of auto's en uitlaatgassen, bij de aires daarentegen word ik alleen maar kribbig van alle rommel en viezigheid en tegen elke boom of op elk stukje gras is al wel geplast door een mens of hond. We proberen op of bij de overnachtingscamping een typisch restaurantje te vinden voor ons avondeten. De volgende dag na het inpakken even langs de bakker voor croissants die we nog gauw op een bankje opeten en nog even een espresso op een terrasje en dan gaan we weer verder.
We hebben er overigens ook een gewoonte van gemaakt om ook op onze vakantiebestemming zonder ontbijt 'de deur uit te gaan' en vervolgens croissants te halen bij de bakker om die op één of ander rustig dorpspleintje of een trapje op te eten. Lekker lui maar eens je er mee begint doe je niets anders meer.
Geplaatst door: .
, Datum:
07.03.2006 19:26
Geplaatst door: Vakantieganger
, Datum:
24.04.2006 14:30
Waarom wil ik in hemelsnaam naar Frankrijk????
Geplaatst door: merel
, Datum:
24.04.2006 22:18
Wat een dramatisch gedoe over een broodje hamburger,wij gaan ook altijd een keer in de vakantie naar de mac, jee zou het nog wel goed komen met mijn kinderen want als ik de reacties zo lees is het misdadig om met je kinderen naar de mac te gaan.
Iedereen heeft een eigen smaak wat voor de een een culinaire hoogstandje is is voor de ander misschien niet te eten.
Maar even ter geruststelling mijn kinderen eten alles en proberen alles dus daar komt het wel goed mee :))