Kwaliteit van de Franse wegrestaurants (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
02.03.2006 22:14
Om de een of andere ondoorgrondelijke reden krijg je in Frankrijk bij vis regelmatig gekookte aardappelen oftewel "pommes vapeurs".
Waarom? Al sla je me dood.
Geplaatst door: ® Jan T
, Datum:
02.03.2006 22:20
Jan en Loes,
Als die Mac D's uit de wereld moeten dan heb ik liever dat eerst die tent tegenover onze woonwijk verdwijnt. Tot 5 km in de omtrek vind je het afval (mac-doosjes, roodwitte colabekers, grote zakken met servetten, enz.). De manier waarop de omgeving vervuild wordt lijkt mij ook wat te zeggen over de smaak van de Mac-bezoekers.
Geplaatst door: berny 
, Datum:
02.03.2006 22:30
Jan, dat zijn 'gestoomde aardappels'.
Geplaatst door: berny 
, Datum:
02.03.2006 22:35
En 'pommes-Berny' - heus waar! - zijn gepaneerde aardappelkroketjes met truffel en amandelen.
, Datum:
02.03.2006 22:37
Lijken toch verdacht veel op gekookte aardappelen.
Je zou zelfs zweren dat 't gekookte aardappelen zijn!
Maar je hebt gelijk. Stom eigenlijk om het woord niet te vertalen maar alleen te kijken naar het resultaat op het bord.
Geplaatst door: EL
, Datum:
03.03.2006 14:39
Wij maken graag gebruik van een Auchan supermarkt langs de snelweg daar is vaak een Flunch te vinden waar je goed kunt eten.
Geplaatst door: H.M. 
, Datum:
03.03.2006 16:28
In de Franse keuken worden aardappelen beschouwd als groente.
Vandaar.
H.M.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
03.03.2006 16:29
Ik erger me ook dood aan alle McDonald afval langs de weg, soms 20 km verder vind jet het nog bij een afrit. Asociaal. Maar om alle gasten van McD over een kam te scheren: foei!
Onze kinderen vinden het geweldig en vroeger vond ik het rubberen broodjes daar maar tegenwoordig krijg ik ze goed weg. Zo af en toe "pakken" wij toch een McD dus. Ook in Frankrijk.
Geplaatst door: H.M. 
, Datum:
03.03.2006 17:04
Inderdaad rubberen broodjes met kauwgomvlees. Het is allemaal even treurig en smakeloos.
Geplaatst door: anja
, Datum:
03.03.2006 17:08
"vroeger vond ik het rubberen broodjes daar maar tegenwoordig krijg ik ze goed weg."
Alles went behalve een vent.
Geplaatst door: loes
, Datum:
03.03.2006 17:24
Tussen ze goed weg kunnen krijgen en lekker vinden ligt een wereld van verschil! Ik vind het barbaars je kinderen bloot te stellen aan zulk on-voedsel. Maar er schijnt dan je er in deze tijd niet aan kan ontkomen. In vrees voor de smaak van de kinderen van onze kinderen
, Datum:
03.03.2006 21:52
Loes asjeblieft geen opvoedkundige/betweterige tips. Die hebben we hier al te vaak gehoord.
, Datum:
03.03.2006 22:04
Zet 'm op, Loes!!
Waarom voelen mensen zich meteen aangevallen?
Ik loop wel eens langs z'n Mc in de stad en zie daar kinderen, pubers en volwassenen ztten. Kinderen en pubers: OK. Hebben waarschijnlijk van huis uit niets meegekregen. Maar volwassenen? Zitten zich vol te proppen met die kleffe broodjes en platte ballen gehakt. Complete wansmaak.
De Franse wegrestaurants zijn hiermeer vergeleken paradijzen van het hoogste eetgenot.
, Datum:
03.03.2006 22:30
Anja, hoe dúrven ze!
Heb je ze er niet meteen op aangesproken?
Lekker zo doorgaan meisje.
, Datum:
04.03.2006 00:09
Oh, van mij magge ze hoor, Karin.
Maar 't blijft onsmakelijk!!
Geplaatst door: ® ineke 
, Datum:
04.03.2006 09:16
gelukkig dat smaken verschillen!!!!
ik ga ook liever naar een goed restaurant maar dan zonder de kinderen! Mét kinderen ga ik liever ergens heen waar zij het naar de zin hebben en niemand tot last zijn, en dan neem ik af en toe de broodjes en de slappe patat voor lief! Ik moet wel zeggen dat de Mc zich ook steeds meer op de oudere gast richt.Bij ons is er ook een kapitein haak, leuk voor kinderen, kunnen ze boven leuk spelen en de ouders lekker eten. er zouden meer van dat soort restaurants moeten zijn alleen als je afrekent is het niet zo leuk meer! Dus dat doe je dan als gezin ook niet zo vaak!!
Geplaatst door: Ria 
, Datum:
04.03.2006 09:22
Wij zijn twee keer naar Zuid-Frankrijk gereden en twee keer erin getrapt om bij (hetzelfde) Autogrill restaurant te gaan "eten". Ik wil het dus geen eten noemen. Het is allemaal koud (ook de spaghetti en patat), smakeloos en schreewend duur. De bediening is waardeloos, niemand spreekt een woord Engels. De eerste keer vonden we het al verschrikkelijk maar dachten dat we gewoon het verkeerde hadden besteld. De tweede keer toch maar weer daarnaartoe want je kunt er erg leuk wandelen, even de benen strekken na die lange rit en voor de kinderen is er ook genoeg vermaak dus ze het voordeel van de twijfel gegeven maar dit keer was het gewoon nog slechter!!! Toch de volgende keer maar ergens een dorpje inrijden dus...
Geplaatst door: wil 
, Datum:
04.03.2006 11:38
Engels kennen ze niet in Frankrijk,
Heb ooit pech gehad, in garage probeerde ik mijn niet zo geweldige engels te gebruiken, (verstaat het prima, maar spreek het minder) gingen ze een frans/engels taalboek kopen in een winkel, en in een restaurant moet je ook geen engels antwoorden als je de vraag niet begrepen heb wanneer ze je iets in het frans vragen, want dat heeft ons ooit een dubbele bestelling opgeleverd, terwijl we allemaal vol zaten. (Kregen nog 2 volle schalen gebakken aardappels en dikke friet), later met hakke-takke frans/engels hebben we haar uitgelegd dat het eigenlijk de bedoeling was dat we vol zaten. (hebben gelukkig deze schalen vol maar voor de helft hoeven te betalen PFFFFFFF).
Dus in frankrijk eten bestellen???? Ik dacht het niet meer, komen de laatste jaren alleen nog maar door frankrijk heen naar Spanje, en daar praten ze wel (bijna)allemaal Engels.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
04.03.2006 11:44
In Frankrijk spreekt men Frans. Tja.
Gelukkig zijn ze op dat gebied nog niet volkomen veramerikaniseerd zoals wij. Al sluipt het er wel steeds meer in. Met een simpele cursus Frans voor beginners kom je een heel eind, en het wordt zeer op prijs gesteld als je een poging doet je in het Frans verstaanbaar te maken.
, Datum:
04.03.2006 11:49
Niet meer in Frankrijk eten omdat de Fransen geen Engels spreken en omdat je zelf geen Frans spreekt?? Een beetje overdreven.