Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.07.2020 08:27
Ha, dat is wel mooi. Die bisous zijn toch altijd al wat ongemakkelijk, omdat je eigenlijk nooit weet of je nu 1, 2, 3 of 4 zoenen moet geven. Schijnt regionaal bepaald te zijn, maar ja, dan kom je in Parijs iemand uit de Auvergne tegen... Nu ben je met ere vrij:-)
Geplaatst door: Loekie
, Datum:
03.07.2020 12:19
21 juni vertrokken naar Camping la Magaudie waar onze caravan ook overwintert. Route Antwerpen-lille-Parijs-Limoges en bij afslag 53 richting Chartrier. 4x gestopt en sanitair gebruikt: 1x mondkapje verplicht. Alles goed schoon.
Op de camping ruimte genoeg en ontspannen sfeer. De door ons bezochte winkels in Terrasson en Brive positief ervaren, genoeg afstand, ontsmettingsmiddelen enz. Uit eten doen we alleen op de camping, uitstekende keuken en mooi overdekt terras.
Geplaatst door: Monique
, Datum:
03.07.2020 12:52
@caroliene@1
Welke camping had je op vakantie in anduze?
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
03.07.2020 12:55
Ook al mensen in de buurt van (of in) Millau op vakantie? Hoe zijn in deze regio de ervaringen?
Geplaatst door: Ingrid
, Datum:
03.07.2020 13:50
Ik volg dit ook want wij staan ook nog in de afwachtende fase. Gepland stond om 20 juli richting de Alpen te vertrekken maar ben erg benieuwd naar de (mogelijk e) restricties op stranden, bij de winkels en zwembaden.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
03.07.2020 19:43
Wij hebben onze vakantie doorgeschoven naar volgend jaar, maar ik ben blij te lezen dat de meesten ook nu toch kunnen genieten van hun vakantie. Gelukkig maar! Fijne vakantie!
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
03.07.2020 19:47
Wij staan nu op le Truc vert in de Gironde(33)
Camping redelijk bezet, volgens eigenaresse maar een paar annuleringen.
In hoogseizoen, medio juli tot augustus, is de camping goed bezet, volgens haar.
Vooral ouderen zie je met mondkapjes op, in de supermarkt wel alle winkelmedewerkers met mondkapjes.
Tot nu toe zijn onze ervaringen positief, in die zin, dat het niet veel verschilt met de regels in NL.
Wij zij blij dat wij in Frankrijk zijn en toch vakantie vieren op de manier die wij fijn vinden
Wij voelen ons niet beknot in onze vrijheid en vinden het geen moeite om rekening gehouden met de afstandsregels.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.07.2020 20:13
@Monique, ik denk dat je iemand anders bedoelt? Ik ben nooit in Anduze geweest..
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
04.07.2020 10:57
Vrijdagavond om 20:00 weer naar de Carrefour in Sérignan geweest. Daar was het nu beduidend drukker dan voorgaande keren, maar zeker nog niet erg druk.
Nu liepen er wel vrij veel mensen met mondkapjes (50%). Binnen bij de toegang tot het supermarktgedeelte was ook een mogelijkheid om je wagentje en handen te desinfecteren. Dat was ons voorgaande keren niet opgevallen.
Geplaatst door: Nellie01
, Datum:
04.07.2020 16:50
wij hadden geboekt voor begin juni dit hebben we verplaats naar de eerste twee weken van sept. Maar we twijfelen nog steeds of we wel moeten gaan. Mijn man heeft namelijk ms en is dus vatbaar voor infecties. Hopelijk kunnen we positieve berichten lezen van terugkomers zie ze met spanning tegemoed.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.07.2020 19:07
@Nellie01:Wij gaan komende week weer naar Frankrijk. De berichten uit het land zijn goed (alle regio's groen). Daarbij spreken we goed Frans en volgen we het regionale nieuws. Wij zijn trekkers en reserveren nooit, dus flexibel.Daarom durven we het aan.
Maar laten we wel wezen, ook in Frankrijk hebben ze nog geen vaccin. Het kan dus ook daar nog alle kanten op. Ik kan niet inschatten in welke mate je man verhoogd risico loopt, maar aangezien in september het hoogseizoen voorbij is, zou ik gewoon afwachten en niet reserveren. Eén telefoontje of mailtje en je hebt alsnog een reservering voorn een paar weken, vanaf de komende of zelfs diezelfde dag.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
04.07.2020 19:12
Vandaag naar een toeristische attractie geweest om aan mijn zusje te laten zien. ‘Pont-du-Gard’ let op tegenwoordig betaal je voor parkeren €9,50 p.p. ongeacht met hoeveel mensen je in de auto zit. Dus als je alleen naar de Pont-du-Gard wilt gaan kijken en niet naar het bijhorende museum dan betaal je gewoon de volle mep per persoon. En ga nu niet liegen dat je alleen in de auto hebt gezeten, ze letten erop! Denk ik...Mijn advies als je niet het museum in wilt maar alleen naar de Pont-du-Gard ga er heen met de benenwagen, fiets of kano. Dan kost het je niets. Maar goed dus dat, het was daar niet druk buiten. Toiletten waren gewoon toegankelijk zonder mondkap. Het zag er netjes maar er zat niet iemand bij die daar continue desinfecteert. Er waren geen Corona maatregelen. Alleen het 2 man personeel bij de info stand droeg een mondkapje. Vandaag ook in Uzès geweest. Er was markt en niemand hield afstand. Het was er enorm druk. Ik ben zelf niet de markt op gelopen want ik vond het te druk. Wel wat gegeten op dat plein op een terras. Was ook heel druk en geen afstand van 1 meter tussen de tafels en stoelen. Personeel droeg wel een mondkapje. De tafels en stoelen werden direct als mensen vertrokken goed gereinigd met desinfecterende middelen. Tenminste wel waar wij zaten te lunchen. Er werd niet gehandhaafd en er waren nergens waarschuwingsborden om de 1 meter afstand te houden. Tenminste dat kon ik vanuit de auto waarnemen. Verder nog bij het postkantoor In Goudargues gisteren geweest om wat dingen te regelen, hier mocht 1 persoon tegelijk naar binnen. Mondkapje wederom niet verplicht maar bijna iedereen deed het wel. In principe merk ik echt heel weinig van de Corona maatregelen. Het wordt niet gehandhaafd. Het lijkt in Nederland veel strenger.
Geplaatst door: Mirjam76
, Datum:
04.07.2020 19:18
@peter van het hurktoilet. Via welke website bekijk je welke regio’s op groen staan?
Geplaatst door: Karen
, Datum:
04.07.2020 19:28
We zijn vanochtend 1.15 uur vanuit Friesland vertrokken met onze caravan. Rond 13 uur aangekomen op onze overnachtingscamping vlak boven Lyon, portes Beaujolais.
Onderweg zeer weinig caravans tegen gekomen. Onderweg heb je bij de tankstations zelf de keuze of je je mondkapje op zet of niet. Op de overnachtingscamping kun je vrij zwemmen zonder tijdslot. De ligbedden zijn wel weg.
Het is 28 graden, we hebben echt wel het vakantiegevoel. Blij dat we zijn gegaan
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
04.07.2020 21:44
Vanavond (zaterdag) om 21:00 uur in Valras Plage geweest. Het was na een mooie dag heel erg druk. Alle terrasjes zaten bomvol en in het nauwe winkelstraatje was het ook erg druk. Afstand houden; Wat is dat??? Voor ons een beetje te druk en we zijn daarom de auto ook niet uit geweest.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.07.2020 22:44
Fijn al die positieve verhalen! Wij hebben enorm veel zin in de vakantie. Vooral als je weet dat het in Midden- Zuid-Frankrijk mooi weer is en wij in de regen zitten.
Overigens is het qua afstand houden hier in NL niet anders. Hier in NL houden veel mensen zich niet meer aan 1,5 meter afstand en dan vooral in steden en wat drukkere plekken zoals supermarkten, markten, etc. Ik ben trouwens in de buitenlucht niet bang voor het virus.
Gelukkig heb je in Frankrijk heel veel ruimte en kun je altijd de rust opzoeken.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
05.07.2020 07:46
Mijn ervaring is ook dat de Fransen wel heel erg nonchalant met de eigen regels om gaan. Of eigenlijk helemaal niet. Zit ook eel een bertje in de volksaard: wij NL-ers zijn veel meer gedisciplineerder.
Dat is ook de reden dat op 'onze' camping (Camping Ferrand aan hef Lac d'Aiguebelette) naast de jaarlijkse vaste gasten absoluut geen Franse toeristische gasten welkom zijn maar wel weer toeristische gasten uit NL (wel even bellen vantevoren). Terzijde: grote campers zijn hier niet meer welkom.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
05.07.2020 09:54
We zijn net terug van onze vakantie in de Bourgogne, Nièvre, was erg rustig daar, maar zowiezo niet zo’n toeristische streek. Ik kan niet zeggen dat de Fransen nonchalanter zijn dan wij, er worden veel mondkapjes gedragen maar bijna nooit verplicht, in de meeste supermarkten draagt het personeel mondkapjes en staat er desinfectie materiaal klaar. Er waren best wel wat municipales gesloten en ook veel activiteiten voor de zomer geannuleerd. We hebben maar één mini brocante gezien, de meeste gaan ook niet door.
Maar heel blij dat we gegaan zijn, heerlijke weken gehad.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.07.2020 10:18
Ien,
wil jij zo vriendelijk zijn ook een reactie bij de meningen te zetten over de camping, waar jullie gekampeerd hebben?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
05.07.2020 10:55
@fervo....lees ik nu dat op een Franse camping geen fransen welkom zijn???? 🤔 Hoop dat ie snel failliet gaat. Hoop dat ik het verkeerd begrijp. Anders is 't mooi discriminatie. En dichtgooien die hap!