Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Chris2020
, Datum:
14.06.2020 10:19
Er is natuurlijk al heel wat 'geforumd' over het wel/niet gaan kamperen in Frankrijk en ik wil met dit draadje daar eigenlijk geen nieuw podium voor creëren😉 .
Uiteindelijk vond ik het goed om de voors en tegens te lezen met als uitkomst dat wij nog steeds in een soort afwacht-stand staan.
Gisteren kwam het nieuws (zie hier: https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/La-levee-des-restrictions-de-circulation-aux-frontieres-interieures-europeennes-de-la-France ) dat de buitenlandse grenzen open gaan zonder restricties. Dit is fase 2 van de versoepeling. Fase 3 gaat per 21 juni in, maar (geloof ik) nog niet bekend welke Corona-restricties wel/niet gehandhaafd blijven.
Wij hadden in januari al een camping geboekt in Zuid Frankrijk voor de periode eind juli/begin augustus, maar of dat door gaat; we zijn er nog steeds niet uit.
Een van de leuke dingen leek ons bijvoorbeeld een boottocht over de zee. Kan dat nog wel?
Waar ik nou benieuwd naar ben, is de ervaring van kampeerders die wel gaan:
Hoe gaat het onderweg? Bij de aires? Hoe zijn de zwembad-restricties? Strandjes?
Supermarkten en markten in de buitenlucht?
Voel je je welkom als toerist?
Ik hoop dat mensen die hier willen delen!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.06.2020 10:30
Prima idee deze topic. Ik zal het volgen uit nieuwsgierigheid. En dan met name de Vaucluse, Haute-Savoie en Var (omgeving Frejus). Die ervaringen zijn voor mij zeer welkom.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.06.2020 12:51
Ben ook benieuwd. Wij trekken altijd op de bonnefooi, dus kunnen alle kanten op (met name afhankelijk van het weer). Eerste idee is platteland (want verlaten en dus redelijk veilig), maar aan de andere kant lonken La Rochelle en Bordeaux.
Zag echter op France 3 al beelden voorbij komen van begrafenis van een Bretonse zangeres, waarbij men 'vrolijk' een frondedans zondedr afstand deed. Daar zit ik dus niet op te wachten, hoe leuk het ook oogt.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
14.06.2020 13:23
Ook ik ga dit topic volgen. Waar we terecht komen weten we nog niet. Dit jaar voor het eerst sinds jaren echt met z’n tweeën op pad. Niemand die meegaat, niemand die nakomt. Dus we hoeven met niemand rekening te houden. Via deze site en andere al zo’n 40 campings gevonden die ons leuk lijken. Natuurlijk niet voor 1 zomer, maar een naslagwerkje voor de jaren die nog komen. Het zijn vooral kleine campings met (volgens de meningen) goed sanitair, klein zwembadje en eventueel broodservice als er geen dorpje op loopafstand is. We hebben er erg veel zin in, maar hebben ook getwijfeld. Zullen we wel of niet? Frankrijk, Italië of toch Nederland? Na rijp beraad besloten toch naar Frankrijk te gaan. We houden ons aan de gestelde regels, maar die zijn bijna hetzelfde als in Nederland. En naar het buitenland gaan geeft ons toch meer een vakantiegevoel. We gaan pas half augustus weg en we gaan dus zien hoe het zich allemaal ontwikkeld. Waar wij vooral benieuwd naar zijn is hoe het gaat op de aires, in de supermarkten, op marktjes, terrasjes en restaurants en in het sanitair op de camping. Voor iedereen die binnenkort al gaat: Veel plezier, geniet en kom gezond weer terug.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.06.2020 13:31
Misschien is het ook leuk om erbij te vermelden wat voor weer het is. De vooruitzichten zijn niet zo goed op veel plaatsen.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
14.06.2020 13:34
Nog een kleine aanvulling op mijn vorige reactie. Ik zag in een ander topic de vraag of je zomaar kunt komen aanwaaien op de camping of dat je moet reserveren. Op de bonnefooi dus, ‘s morgens bellen of er ‘s middags plek is voor een paar dagen. Dat is namelijk onze bedoeling. Dus ook benieuwd of het op de bonnefooi reizen aan regels gebonden is.
, Datum:
14.06.2020 13:39
We hebben besloten om morgen te vertrekken. Ik weet nog niet waarheen. Wij gaan naar rustige campings, 1 keer in de week boodschappen doen en wandelen in de vrije natuur. We hoeven niet op een camping te gaan staan.
We gaan niet naar restaurants, markten en toeristische attracties.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
14.06.2020 14:05
, Datum:
14.06.2020 14:13
Dank je wel! Ik zal verslag uitbrengen.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
14.06.2020 15:24
Leuk Daido - plezierige vakantie! Ben ook reuze benieuwd naar de ervaringen die ieder opdoet. Voorlopig gaan we nog niet, maar interessant om te lezen hoe het een ieder daar vergaat. Voor een ieder die nu gaat: een veilige vakantie toegewenst!
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
14.06.2020 15:44
Hele fijne vakantie toegewenst Daido!
Ik ben erg benieuwd waar jullie naartoe gaan en wat jullie bevindingen zijn.
Geplaatst door: ® Cin
, Datum:
14.06.2020 15:59
Leuk! Wij overnachten 10 juli in de auvergne-Rhône-alpes om daarna door te rijden naar het zuiden Portiragnes. Daar verblijven wij 2 weken en gaan dan voor nog 1 week naar Sarlat Dordogne. ik zal onze bevindingen ook hier vermelden . Iedereen fijne vakantie!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.06.2020 16:04
Cin,
ik heb je reactie verplaatst naar dit topic.
Naar welke campings gaan jullie?
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
14.06.2020 16:25
Dankjewel!
Overnachten op https://lesfruitsdupassau.nl/ kleinschalige camping met chambres d'hôtes.
In portiragnes een camping van capfun Emeraude en in Dordogne capfun Palombiere
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
14.06.2020 16:29
Leuk dit onderwerp, ik ga het ook volgen. Ik hoop op veel positieve verhalen! Wij gaan altijd op de bonnefooi en doen zo'n 5 tot 7 campings aan in de vakantie. Soms bel ik een dag van te voren of op de reisdag zelf of er plaats is, maar als we een municipal op het oog hebben rijden we er op de gok naar toe. En bijna altijd is er plaats. Ik ben ook heel benieuwd of dat dit jaar nog steeds kan, of dat je inderdaad van te voren moet reserveren. Wij kiezen wel altijd voor eenvoudige kleine campings, maximaal 60 plaatsen en het liefst nog minder, zonder zwembad of animatie, 0 tot 2 sterren. We stellen weinig eisen aan een camping, als het sanitair maar een beetje schoon is. Als je veel wensen hebt, zal het misschien lastiger zijn. Wij hebben nog niet definitief besloten dat we gaan, maar als blijkt dat de 'regels' in Frankrijk ongeveer hetzelfde zijn als in Nederland rond eind juli, dan zullen we wel gaan. We gaan de drukte dan niet opzoeken, maar het lijkt ons heerlijk om er even tussen uit te zijn en te genieten van het mooie weer en het mooie land.
Daido (en alle anderen die een dezer dagen op vakantie gaan): fijne vakantie!
, Datum:
14.06.2020 17:15
De weersverwachting voor de cevenne is heel goed, maar het is niet aan te raden om daar naar toe te gaan vanwege overstromingen. Het lijkt wel een slagveld.
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
14.06.2020 17:31
Na een lange periode van onzekerheid vertrekken we morgenvroeg (heel blij) voor een vakantie in Castellane. Op de heenreis hebben we een b&b gereserveerd onder Grenoble. Daarna op naar camping Castillon de Provence. We zijn daar al vaak geweest en realiseren ons dat het dit jaar toch anders is en zal zijn dan afgelopen jaren, maar gezien de locatie en situatie en het soort verblijf (mobile home) zien we het echt wel zitten te gaan.
Nadien zal ik graag posten hoe de vakantie verlopen is en tegen welke anders-dan-anders-zaken we aangelopen zijn.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.06.2020 19:22
Geniet er allemaal van! Accepteer dat het wellicht wat anders is dan normaal en respecteer de regels, maar dat heb je in Nederland uiteraard ook. Probeer vooral van het mooie Frankrijk te genieten.
Wij gaan naast de Ardèche ook naar de Languedoc (Valras Plage) en hebben positief bericht gekregen dat de stranden zonder restricties/ normaal open zijn en natuurlijk wel rekening houden met de 1 meter afstand. Heerlijk vooruitzicht dus!
Geplaatst door: Ava
, Datum:
14.06.2020 20:01
Veel plezier iedereen! Wij gaan zelf midden juli. Vraag me ook af hoe het gaat op de aires of alles open is e.d.
Ik volg mee!
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
15.06.2020 10:12
Iedereen die al is vertrokken of eerdaags gaat - alvast heel veel vakantieplezier. Ook ik lees graag jullie ervaringen.
Dat het een andere vakantie zal worden dan "normaal", ik denk dat we daar met zijn allen niet aan ontkomen. Of we nu naar Frankrijk gaan of in NL blijven. Als we rekening houden met aIle "maatregelen" dan denk ik dat we met zijn allen kunnen genieten van een heerlijke vakantie in het geweldige Frankrijk. Kan niet wachten totdat ik in het zonnetje, voor mijn vouwwagen, met uitzicht op de rivier, aan ons ontbijtje zit :-)