Scaliber Band/Hond (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
29.05.2019 11:13
Weet iemand of in Frankrijk een scaliber band is verplicht voor een hond. Zo ja is dit in geheel Frankrijk.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
29.05.2019 11:33
Of het verplicht is.... geen idee.... maar ik denk wel aan te raden> Vooral als je wat zuidelijker gaat. Beschermt tegen hartworm e.d.
Onze hond gaat komende zomer voor de 4e keer mee naar Frankrijk. Alle jaren nog scalibor band aangehad - nog nooit niks geks met hem meegemaakt of enge dingen... dus bij ons staat ie standaard op het lijstje voor de zomervakantie.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
29.05.2019 12:14
De band is niet verplicht, maar wel aan te raden. Ook na de vakantie voor de zekerheid nog een wormenkuurtje doen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
29.05.2019 13:29
Ik vind zelf een band niet prettig omdat je dan steeds in aanraking komt met die gifstoffen. Ook niet fijn met kinderen.Ik geef mijn honden al jaren, op advies van de dierenarts, Advantix druppels in de nek. Dan moet je 1 dag een beetje opletten dat je die plek niet aanraakt en daarna ben je er zeker een week of 5 a 6 vanaf. ( 3 volgens de bijsluiter...)
Er zijn tegenwoordig ook alweer andere producten die langer werken maar daarover zijn de meningen verdeeld. Uiteraard ook goed ontwormen! Direct bij thuiskomst en nogmaals na een maand.
Tip: koop niet een goedkoop alternatief bij Welkoop o.i.d.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
29.05.2019 13:52
Sommige honden worden letterlijk doodziek van scaliberband. Beschermt voor 95 %.
https://www.hondenpage.com/hondenforum/163584/iets-natuurlijks-tegen-zandvliegen
U zult zandvliegen overdag niet tegenkomen aangezien ze dan rusten in kieren en spleten. De zandvlieg komt vlak na zonsondergang tevoorschijn en blijft actief tot zonsopgang. Mediterrane zandvliegen houden van warme nachten (niet kouder dan 16°C) en kunnen, omdat ze zo klein zijn, bij harde wind niet vliegen (bij een windsnelheid van meer dan 1 m/sec). Desondanks kunnen ze lange afstanden afleggen, tot meer dan 2 km. Ze komen het meeste voor in de vrije natuur (landelijke gebieden of beboste delen van steden, zoals tuinen en parken), hoewel ze ook vrij regelmatig in woonruimten worden aangetroffen. Ze zijn actief van april t/m Augustus.
Boven de 600/700 m komen ze ook niet.
Je kan de hond binnenzetten voor zonsonderongergang. Ikzelf zet een USB ventilator van de action bij de hond. Ze kan een heel klein beetje Careplus natural in de hond zijn nek spuiten. Sommige honden worden wel misselijk van de eucalyptus geur.
Voor vertrek kan je 1 tablet en 1 tablet milbermax ontwormingkuur bij aankomst aan de hond geven tegen de hartworm. Verkrijgbaar bij de dierenarts. Bij de dierenarts verkopen ze ook pipetjes tegen zandvliegjes.
, Datum:
29.05.2019 16:48
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
29.05.2019 17:50
Wij denken altijd aan de papieren, standaard bij de auto papieren. Inentingen krijgt hij elk jaar bij controle. In Zuid-Frankrijk hadden wij een scaliber band. Dit jaar gaan we naar midden Frankrijk. Zand vliegen komt daar haast niet voor. Daarom wilde ik vragen of het verplicht is.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
29.05.2019 18:56
Wij hebben wel zo' n band voor de hond.
Het is niet verplicht.
Op dit moment zitten we in zuid frankrijk,en ik moet zeggen we hebben al heel veel teken gezien.
Meer dan andere jaren in deze tijd.
Ik zou zeker ook een milbemax ontworm kuur geven.
Ook voor de hartworm en zandvliegen.
Geplaatst door: Roos
, Datum:
29.05.2019 19:36
Scalibor hielp niet meer bij onze hond. We wonen in een gebied waar veel teken voorkomen, en volgens de dierenspeciaalzaak kregen ze laatste tijd veel meer klachten over deze band. ( onze hond kreeg er ook steeds weer wat)
Ze is allergisch voor Advantix en zodoende gebruiken we nu de Seresto band, tegen zowel vlooien als teken en, als we naar Frankrijk reizen, zandvliegjes/hartworm. Verder gaat het dierenpaspoort mee, waar alle verplichte inentingen in vermeld staan, en krijgt ze na de vakantie milbemax.
, Datum:
29.05.2019 21:38
Gaat uw hond mee op vakantie?
Sinds kort heeft Seresto voor behandelde honden als bijkomend eigenschap dat het risico op transmissie van Leishmaniose (Leishmania infantum) door zandvliegjes significant lager is dan bij niet-behandelde honden. Gegevens van twee klinische veldstudies die werden uitgevoerd in gebieden waar Leishmaniose endemisch is, wijzen hierop. De preventieve werking van Seresto op beten van zandvliegjes is niet vastgesteld in deze studie. 1
Dit heb ik gevonden bij informatie over Serestoband. Dus een betrouwbaar alternatief is het niet (nog) niet.
Ik heb in al die jaren nog nooit een teek in zuidFrankrijk gezien. In de Jura wel.
, Datum:
29.05.2019 22:23
Ik kan je nu verzekeren dat er heel veel teken zijn in zuid frankrijk!!
, Datum:
29.05.2019 23:08
Zuid frankrijk is vrij groot. In welk gebied zit je? In de drome en cevenne heb ik ze nog niet gezien.
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
29.05.2019 23:12
Ik woon in Frankrijk. Onze honden gaan ieder jaar voor hun injecties, krijgen regelmatig een wormenkuur en zo nu en dan een teken/vlooienbehandeling. Gewoon, zoals ik ook altijd met onze honden in Nederland deed. Niks speciaals. Gaat al 16 jaar goed.
, Datum:
30.05.2019 18:30
We zitten richting narbonne.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
30.05.2019 18:51
Tja, bij ons in het dorp is nog nooit een huis in brand gevlogen, maar ik heb toch een brandverzekering !!
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
30.05.2019 19:03
, Datum:
30.05.2019 20:43
Dat is heftig en merkwaardig.
In meer dan twintig jaar hebben de honden en wij nog nooit 1 teek gehad. Alleen 1 keer in de Jura had onze labrodor diverse teken.
In Nederland heb ik zelfs teken in de tuin gezien.
, Datum:
30.05.2019 21:19
Ikvind de teken hier ook best groot in vergelijking in nederland.
Wij hebben nooit last van teken gehad in frankrijk.
Dus weet ook niet waar het aan ligt.
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
03.06.2019 21:23
Ik heb inmiddels ook 4 teken gezien in de Cevennen. Dus ze zitten er inderdaad meer dan andere jaren.
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
04.06.2019 08:12
Wij geven onze honden en katten altijd druppeltjes in de nek tegen teken/vlooien/hartworm. De duurste druppels wil nog niet zeggen dat ze de besten zijn. Wij wisselen het nogal af, wonen in Frankrijk en kochten de laatste keer pakketjes bij de supermarkt en die werken heel goed.Wel goed lezen want sommige zijn maar drie tot vier weken werkend. En hier in de Bourgogne ook heel veel teken! Dus ook goed om jezelf/elkaar te onderzoeken.