Zeer rustige kampeerplek aan rivier gezocht met autistische zoon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Angélique
, Datum:
20.07.2018 20:29
Hallo mede camping genieters,
Ik weet dat er meerdere onderwerpen zijn over autisme en camperen. Maar aangezien daar de discussies uiteindelijk niet meer over de vraag gaan open ik bij deze een nieuwe.
De meest geschikte camping voor ons en onze zoon is een kamperplek direct aan een kabbelend riviertje waar je dammen kunt bouwen en kunt vissen. Wij zoeken groen en ruigheid. Het liefst rotsachtig gebied. BBQ-en moet zijn toegestaan en het zou helemaal mooi zijn als je een kampvuur bij je tent mag maken. Wij hebben geen voorzieningen nodig behalve een algemene sanitaire ruimte. Vanwege het autisme van mijn zoon van 8 zijn we op zoek naar natuur en rust. Hij komt het meest tot rust zonder andere kinderen, in de natuur. Hij schreeuwt niet en maakt ook geen lawaai. Hij gaat juist met volwassenen heel goed om.
We willen geen speeltuinen, zwembaden, animatie, geen Hollandse taferelen, etc. Een municipal is prima voor ons. Alleen Fransen om ons heen is prima. Na dagenlang zoeken vind ik wel campings die voldoen maar daar zijn geen kinderen toegestaan. Eigenlijk precies wat ik zoek maar ja, ik heb natuurlijk wel een kind!
Met alle respect voor ieders mening: reageer alleen alsjeblieft als je een goede campingtip voor ons hebt, jullie tips zijn zeer welkom! Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
20.07.2018 20:52
Wellicht is de municipal La Roquette in Mialet, departement Gard, geschikt.
Ligt aan de rivier de Gardon, tussen Anduze en St Jean du Gard.
Redelijk nieuw sanitair gebouw, voor de rest alleen rust en ruimte.
.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.07.2018 21:20
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
20.07.2018 21:41
Op Camping Moulin de Liort liggen alle plekken langs een kabbelende beek. De camping is in 2 gedeelten verdeeld die weer zijn onderverdeeld in stukjes van 6. Op het 2e gedeelte van de camping is nog een stukje om een hoek waar volgens mij 3 plekken zijn, daar zit je heerlijk weg van alles, ook omdat je aan de andere kant van de beek zit dan de andere plekken. Er komen op deze camping met 22 plekken wel veel gezinnen, dus kindervrij is het niet. De eigenaren zijn schatten van mensen.
Camping-frankrijk.nlSVR Camping Moulin de Liort in La Salvetat PeyralèsAlles wat u wilt weten over deze camping in Aveyron
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.07.2018 22:08
Genoemde campings liggen allemaal tamelijk in het droge zuiden, in gebieden waar bbq en zeker kampvuur doorgaans verboden is vanwege bosbrandgevaar. Jammer, maar niet onbegrijpelijk gezien de ontstellende aantallen hectares die elk jaar weer door brand verloren gaan. Mogelijk dat er campings zijn die gas-bbq accepteren, maar kampvuur is zeer onwaarschijnlijk en moet ook niet willen.
Als je dan toch rotsen wilt, zou ik het zoeken in de Jura of de Vogezen, toch wat rustiger gebieden dan Zuid-Frankrijk, en dan een aire naturelle/à la ferme camping. Die zijn zeer kleinschalig en je hebt veel ruimte om je heen. Als je het nog kleinschaliger wilt, zou je eens kunnen kijken particulieren die je in hun (vaak grote) tuin laten kamperen: https://homecamper.com (voorheen Campe dans mon jardin).
Alternatief gebied: rotskusten in Bretagne, bijvoorbeeld de Côte Sauvage op schiereiland Quiberon. Côte de Granite Rose is nog mooier, maar veel te druk voor jullie.
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
21.07.2018 13:54
Moulin de liort heeft een kampvuurplek, bij de tent mag niet.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
21.07.2018 22:20
Geplaatst door: Mira
, Datum:
21.07.2018 23:53
Twee jaar geleden hebben wij op Port de Limeuil gestaan. Aan de rivier waar je s avonds kampvuur mag maken. De plekken direct aan de rivier zijn alleen voor tenten. Caravans kunnen wel aan het grote veld maar niet direct aan de rivier. Er zijn kinderen op de camping, maar het is allemaal erg gemoedelijk en rustig.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
22.07.2018 09:54
Bekijk de volgende camping eens:
Chon du Tarn in Bédoue, nabij Florac. Watertje aanwezig, rustige familiecamping met mooie plaatsen. Je kunt je kampeermiddel eenvoudig van het pad afdraaien. Wij stonden op plaats 145, was een mooie rustige plek.Water is wel afgescheiden met een hek.
Municipal les Promenades in Quingey. Ruime plaatsen aan het water, niet geschikt om in te spelen.
camping du Chateau in bar-le-Duc. Je hebt een compleet park nagenoeg voor jezelf. Riviertje oid weet ik niet.
Nabij Dieppe ligt Martigny.camping des deux rivieres. Enorme vijvers en grote plekken. De vijver voor je deur wordt in gevist, maar direct aan de camping grenzend liggen enorme andere waters waar in gezwommen en gespeeld kan worden. Achter de camping zitten ook jeugdkampen, die jongelui hoor of zie je niet. Het is er erg groot.
Het voldoet allemaal niet volledig aan jullie wensen, maar wellicht zit er iets bij waar je net wat mee kunt. Vuurtjes op de camping lijkt me met de huidige temperaturen niet haalbaar. Les bords du tarn mocht dat indertijd (Mostuéjouls), mooie plekken, maar niet rustig genoeg ben ik bang.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.07.2018 12:18
Geplaatst door: diana8
, Datum:
22.07.2018 13:26
Misschien dat camping del Ron In Blajoux in de Lozere iets voor jullie is.
Camping-frankrijk.nlCamping Del Ron in BlajouxAlles wat u wilt weten over deze camping in Lozère
wanneer jullie de mogelijkheid hebben om in de eerste weken van juli te gaan. ( dit jaar gaat dit dan niet meer lukken).
Camping heeft alles wat je zoekt, behalve een kampvuur maken bij de tent en er zijn BBQ plekken. Het is er heel rustig en je kunt zelf een plek uitzoeken. Volgens andere meningen is het in augustus druk. Verleden jaar ergens rond 21 juli vertrokken en toen was de camping nog echt niet vol, maar werd wel drukker.
Op de kaart helemaal rechts, is een strook, waar hooguit 1 gezin staat of helemaal niemand. Sowieso, op vakantie voor 21 juli, zorgt voor campings die niet vol zijn.
Aan deze kant van de Tarn is het erg mooi en rustig, tijdens wandeling kan het zomaar zijn dat je niemand tegen komt. Hoe verder stroomopwaarts, hoe drukker, maar ook hoe indrukwekkender.
Camping-frankrijk.nlCamping Chantemerle in BédouèsAlles wat u wilt weten over deze camping in Lozère zou ook nog iets kunnen zijn, maar die hebben wel een speeltuin, maar achterin plekken, die erg rustig gelegen zijn. ( ben alleen op de camping geweest, niet overnacht, tweede week juli).
Bedenk me nu dat Del Ron, wel een speeltuintje heeft en een zwembad. Maar het zwembad is zo klein, daar wordt amper gebruik van gemaakt en ligt helemaal boven aan, je ziet en je hoort het niet.
Geplaatst door: Miranda
, Datum:
22.07.2018 18:10
Wij staan op dit moment op camping le pra de mars, 5 km van Vorey, in de Gorges de la loire
Camping-frankrijk.nlCamping Domaine du Pra de Mars in VoreyAlles wat u wilt weten over deze camping in Haute Loire
De camping is heel groot en er staan maar weinig mensen. 100 plekken, 12 a 15 plekken bezet. Al helemaal weinig kinderen. Er is wel een zwembad en speeltuintje, maar daar is het heel rustig. De omgeving is mooi, ruig en rustgevend tegelijk. Heel weinig prikkels. Super lieve eigenaren die goed Engels spreken. Plekken aan de rivier, die zowel diepe als ondiepe stukken heeft.
Af en toe rijdt aan de overkant een treintje voorbij. Het is geen strakke camping met veel regels, ook het gras groeit wat wild, maar er is veel rust en privacy.
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
22.07.2018 19:07
Misschien is domaine du Murier bij Die iets?
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/die/murier/
Ontzettend grote plaatsen. Zodat je de buren niet eens ziet of hoort. De Drome stroomt achter de camping. En uitzicht is er ook. Alleen het kampvuur zal hier niet mogen. Maar misschien is daar overheen te komen. Animatie is er niet. Succes met je keuze.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
22.07.2018 19:51
Ik ben op camping les prades in mostuejouls. De enige bbq die ik kan huren hier is er 1 op kolen/hout.
De Franse buurman fikt ook lekker.
Kampvuur op t strandje is hier echter verboden. Maar bbq op kolen dus niet.
De camping is bij lang na niet vol. Ruimte is er dus best. Er zijn ook andere kinderen maar bij de rivier kun hé gerust je eigen gang gaan. (Hoewel er komen altijd "helpers" als je bezig bent met mooie dam. )
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
22.07.2018 20:20
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.07.2018 20:28
Geplaatst door: Hessie
, Datum:
23.07.2018 05:54
Tja ik weet niet of het wat is voor Jullie, maar wij gaan regelmatig naturistisch kamperen en deze campings zijn eigenlijk altijd veel en veel rustiger en ruimer opgezet. Vaak mag je kiezen waar je je tent neer wilt zetten...
Geplaatst door: Den
, Datum:
23.07.2018 08:29
Fikkie stoken kun je nu wel even vergeten en moet je ook niet willen.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
23.07.2018 12:22
Ja tineke op die campingzijn we.
Krijgen bijna dagelijks portie onweer en regen dus gortdroog is t zeker niet.
Camping ook nog steeds half leeg.
Maar als je bbq huurt op camping krijg je dus een bbq voor kolen hier.
Geplaatst door: ® Angélique
, Datum:
23.07.2018 20:05
Wauw wat een hoop tips! Hier kan ik wel even me aan de slag