e-reader (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: conny
, Datum:
26.04.2018 14:51
Verdiep je er wel bijtijds in; als het op vakantie niet bevalt, is dat vervelend.
Ik vind een e-reader (Kobe) niet prettig lezen en spaar bookazine's en (2e hands)boeken op (laat die ter plekke voor een andere liefhebber achter). Gewicht en ruimte zijn gelukkig geen probleem.
Fijn, dat er zoveel plezier aan lezen wordt beleefd; lezen jullie kinderen ook , want daar lees ik niets over.
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
26.04.2018 15:55
Mijn kinderen lezen ook heel veel. Allebei een 2ehands e-reader. De oudste is dyslectisch, maar het vele lezen is haar redding. De vakantie bieb app wordt veel gebruikt.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
26.04.2018 17:24
Ik heb een USB-stick met meer dan 8.000 boeken. Kan voorlopig nog wel even vooruit dus ;-)
Geplaatst door: An
, Datum:
26.04.2018 18:37
Jaaa, lang leve mijn KOBO aura! Ik krijg gedownloade boeken van mensen maar ik koop ook regelmatig bij Bol.com. Is half zo duur niet als een echt boek kopen. Zo probeer ik het in evenwicht te houden.Een echt boek lezen is ook fijn maar dit is zo lekker handzaam en instelbaar qua grootte en licht. ideaal!
Oh ja, ik vind een hoes eromheen onmisbaar. Ter bescherming vooral.
Voorheen moest ik op vakantie wel zuinig zijn met welke boeken ik meenam. Dat hoeft nu niet meer. Heel fijn!
Geplaatst door: Herma
, Datum:
26.04.2018 18:48
Ook bij ons wordt er volop gebruik gemaakt van de e-readers met verlichting echt fijn. Boeken downloaden vanuit ons bibliotheek abonnement en via bol.com. Het handige van het kobo abonnement via bol.com is dat je deze stil kan zetten. Als ik met vakantie ga activeer ik hem en aan het eind zetten we m weer stop.
Het mooie is dat we ontdekt hebben dat onze dyslectische zoon het heel fijn vind lezen op een e-reader. Hij leest nu heel veel.
Met 6 personen die allemaal dol op lezen zijn en dan 4 weken op vakantie waren de boeken niet aan te slepen...... t scheel ons echt een hoop bagage / gewicht.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
26.04.2018 22:45
Ik heb nu m’n derde ereader (Sony) en mijn man heeft ook al z’n derde ereader (Kobo Aura). Hier al jaren geen fysieke boeken meer. Zelfs mijn man die eerst anti ereader was en van het boekgevoel houdt, is om. Vorig weekend waren we met de caravan weg maar door drukke persoonlijke omstandigheden niet alert geweest en de ereaders vergeten. Mijn man is naar huis gereden om ze te halen.
Ik heb al een paar jaar een abonnement op Bookchoice (voorheen Elly’s choice) en we hebben ook veel downloads en we kopen nog wel eens boeken bij Bol. Het hele jaar door lezen wij op de ereader. Lekker licht in de hand en geen leesbril nodig, ik zet gewoon de letters groot.
Ik wil nu ook overstappen op een Kobo, ik heb op de Sony een felle ingebouwde leeslamp die je niet kan dimmen en dat is hinderlijk als je partner al wil slapen.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
27.04.2018 17:38
Ik heb al jaren een kobo aura ereader ooit paar duizend boeken op usb stick gekregen van familielid dus ik kan vooruit.
Maar heb ook jaren de updates overgeslagen. Vandaag in t Franse zonnetje weigerde mijn E reader nog iets te doen.... reset en de downloads gedraaid.. Maar alle boeken die er op stonden natuurlijk foetsie. .. net uur over gedaan om kobo plus abbo te activeren via bol.com. lees nu maand gratis . Maar zeg t volgende week gewoon weer op. Kan ik nu tenminste vooruit. Kreeg t beetje benauwd want had 0 papieren boeken ingepakt...
Geplaatst door: ® Miranda
, Datum:
27.04.2018 19:44
Ik heb al jaren een e-reader (nu al de 3de), eerst Sony, nu Kobo met verlichting. Ik ben een veellezer en heb dus een abo op de bieb waar ik e-books kan lenen en ik heb een Kobo Plus abo. Die laatste gebruik ik het meest, vooral voor lekkere vakantiethrillers.
Kobo Plus heeft als voordeel dat je op bol.com op de downloadknop drukt en dan staat hij een seconde later op je ereader (met wifi). Ook als je op vakantie bent en wifi hebt kun je zo gewoon boeken binnenhalen. Zoveel als je wilt!
En je kunt zowel op je ereader als op elke tablet/telefoon verder lezen (via de app). Handig als de ereader (heel af en toe) op de oplader ligt.
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
29.04.2018 01:47
't Is bij ons wel grappig. We zijn alle bij fanatieke lezers. Ik heb alleen m'n e-reader met ongeveer 400 boeken. Daarnaast heb ik een stick met bijna 5000 boeken mee. Manlief sjouwt met een enorme stapel boeken want een e-reader vind hij helemaal niks. Af en toe lees ik nog een "echt" papieren boek maar ook thuis is het eigenlijk altijd de e-reader. Ik heb een Kindle Reader met een fantastisch scherm. in de felle zon is het prima leesbaar en de ingebouwde verlichting maakt dat het ook in het pikke donker goed leesbaar is. Verlichting is dimbaar zodat het voor elke situatie prettig is te maken. Als je kijkt wat je bespaart aan gewicht en ruimte dan is een e-reader zeker voor de vakantie echt super.
Geplaatst door: Ionnie
, Datum:
29.04.2018 16:22
Ik zweer bij de ereader. Niet meer 20 boeken in de vouwwagen proppen, maar gewoon alle boeken mee in mijn handtas! Vorig jaar nieuwe gekocht, merk Boox (op advies). Voor het eerst moet ik nu op zoek naar nieuwe ebooks, de voorraad is op. Blond wellicht, maar is het Kobo abb alleen voor de Kobo ereader?
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
29.04.2018 18:03
Ik heb een Kobo Aura,
Wonende in Frankrijk is voor mij het grote voordeel dat ik bij Bol.com (of een ander) een boek kan kopen en het meteen daarna kan lezen. Als ik een papieren boek bestel is dat:
a. duurder
b; betaal ik verzendkosten van NL naar FR
c. moet ik soms een week wachten voor het er is.
Ik was erg tegen (ik ben een papieren boeken liefhebber) maar mijn in Moskou wonende schoondochter heeft mij er van overtuigd dat het toch heel handig is. En ze heeft gelijk.
Negatief:
Als eigenaresse van een camping is het soms leuk om te zien wat voor boek je gasten lezen. Dat is een aardig aanknopingspunt voor een gesprek. Nu zie je alleen de kobo of sonytjes. Geen idee wat er in zit. Jammer, want het is soms zo leuk om ook over boeken te praten, zonder meteen bij een leesclub te gaan. (geldt natuurlijk ook voor niet eigenaars van campings)
Geplaatst door: connie
, Datum:
29.04.2018 19:29
Ik heb een Kobo en vind het ideaal.Zowel in mijn tuin als op reis en alletwee in de zon...
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
02.05.2018 14:01
Ik heb zelfs 2 Kobo's, eentje als reserve voor het geval dat er eentje het begeeft, zo blij ben ik met m'n e-reader! Ik lees nooit meer een papieren boek. Een e-reader is licht qua gewicht in de hand, je hebt geen lamplicht meer nodig om te kunnen lezen (ideaal als je in de schemeravond op de camping zit) en je kan zoveel boeken 'meenemen' als je wilt. Met een e-reader kun je uitstekend lezen in de zon. Ik ben een fan van Kobo vanwege het grotere beeldscherm.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
05.05.2018 22:56
@inekefr, heel herkenbaar, maar soms is het ook wel lekker om anoniem te lezen. In de periode van vijftig tinten grijs, wilde niet iedereen daarmee gezien worden bijvoorbeeld.
Mocht mijn reader op vakantie sneuvelen, dan heb ik ook een app op mijn mobieltje staan, voor nood. In de zon werkt dat niet, maar in de caravan zelf prima. Twee jaar geleden begaf mijn reader het op de laatste dag van de vakantie. Was het eerder gebeurd, dan was ik direct om een andere gegaan.
Bij diverse readers kun je ook je hele voorraad boeken in de cloud zetten, bij Tolino bijvoorbeeld. Voordeel is dan dat de keuze enorm is, als je aan de interne opslag al niet genoeg hebt. Nadeel is dat je je boeken steeds moet downloaden en dus verbinding moet maken. Op campings met slechte wifiontvangst kan dat lastig zijn.
@Daphne, terugrijden voor je reader snap ik volledig, maar niet vanuit Frankrijk ;-)
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
06.05.2018 16:10
Je was er bij Irene1 :) Deze keer was het niet zo ver rijden. In andere gevallen zouden we ter plekke een ereader kopen voor manlief en ik zou me even behelpen met de iPad.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.06.2018 20:56
Een vraag voor degene die al een tijdje het kobo plus abbo gebruiken. Ik zie dat ik mijn abbo op 5 devices kan gebruiken. Superhandig, maar kan ik ook aparte boekenlijsten aanmaken? Ik dacht eigenlijk mooi een aparte lijst te kunnen maken voor mijn kinderen, en voor mezelf. ( Maar zo te zien is dat niet mogelijk en putten we uit dezelfde lijst. Wat ik eigenlijk niet superhandig vindt)
Geplaatst door: ® Miranda
, Datum:
30.06.2018 21:26
@Mar3tent
Dat vond ik voor mijn man en mij ook lastig Wat ik heb gedaan, is twee verzamelingen maken, met onze naam en daar zet ik dan de boeken van mij of mijn man in. Op de app heet de verzameling “selecties” maar dat is hetzelfde.
Eerlijk gezegd ben ik te lui om de boeken te verdelen over de verzamelingen, dus het is verslonst. Maar het kan dus wel.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
30.06.2018 22:09
Een tip; de vakantiebieb is weer los.
Als je lid bent van de bieb, kun je vanaf nu tot eind augustus 60 boeken lezen!! De app is gratis te downloaden.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
30.06.2018 23:08
@miranda; ik snap m nog niet helemaal. Ik heb zelf een.kobo e reader. Ik heb op ipad de app geïnstalleerd en bestel via bol.com en synchroniseer. Nergens had ik mogelijkheid om ergens naam in te vullen.... Maar dat zou moeten kunnen in de app zelf?
Vakantie bieb werkte deze week nog niet. Blijven boeken ook maar 3 wkn instaan. Ik heb er nu 35 gedownload voor de vakantie over paar weken. Die blijven gewoon staan. Ik wilde plus abbo opzeggen na zomervakantie maar lees inmiddels weer hartstikke veel zo.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.07.2018 10:50
@mar3tent ; de vakantiebieb boeken kun je tot eind augustus onbeperkt lezen, ze blijven staan, en als je ze uit hebt kun je ze verwijderen, Itt de ebooks die je bij de bieb kunt lezen, deze blijven idd 3 weken staan.
Maar helaas Is het aanbod van de vakantiebieb dit jaar niet echt denderend. Dan is een ereader toch wel fijn :)