e-reader (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Anita74
, Datum:
25.04.2018 18:54
Ik lees op dit forum toch wel vaak dat mensen een e-reader hebben. Ik sjouw ieder jaar nog een behoorlijke zware tas met boeken mee.
Is een e-reader nu echt zo handig, ook met zon bijvoorbeeld?
En welk merk hebben jullie? Ik wil me er wel eens in gaan verdiepen.
Geplaatst door: ® as
, Datum:
25.04.2018 19:00
Juist met zon is een e-reader makkelijk! Niet te vergelijken met een tablet of telefoon. Qua merk kan ik je niet adviseren, heb zelf een Sony maar die worden niet meer gemaakt. Mijn man heeft een Kobo.
Geplaatst door: MK
, Datum:
25.04.2018 19:05
Ik heb een Kobo Glow. Hiermee kan ik gewoon in de zon lezen. De Kobo Glow heeft verlichting in de randen van de ereader waardoor je ook in het donker kunt lezen. Dit licht is zacht en niet te vergelijken met licht uit een tablet of smartphone. Ik vind het een handig apparaat er gaan wel duizend boeken op, je kunt de letters vergroten en de regelafstand regelen. Ik heb hem nu 1 jaren heb er veel plezier van.
Je kunt boeken kopen of downloaden (illegaal) of lid worden van de onlinebiblotheek.nl
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
25.04.2018 19:33
Wij zijn vorig jaar overstag gegaan toen we gingen vliegen. Maar ook op zomervakantie was het heerlijk. Aanzienlijk meer gelezen, omdat ik meer dan 3 boeken mee kon nemen ivm de beschikbare ruimte. In de zon leest het heerlijk en ook in de avonduren, geen lamp nodig. En idd veel prettiger dan telefoon of tablet.
Wij hebben een kobo glo refurbished en een kobo aura. Ik heb er nu een abonnement van bookchoice op. 4 euro per maand voor 8 boeken (en als ANWB lid nog korting).
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
25.04.2018 19:37
Wij hebben beide een Kobo, ik een Glo en mijn man een Aura. De laatste is een nieuwere versie. Ik heb ze ‘gekregen’ bij een Vara-gids abonnement van een jaar. Een hele leuke aanbieding. Ik meende 75,00 voor e-reader en gids. Destijds was ie toch wel 120 euro. Zo nu en dan lees ik nog een echt voek, maar ik geef inmiddels toch de voorkeur aan mijn e-reader. Zo lekker licht en hij kan overal mee naar toe in de tas. Opladen hoeft maar 1 x in de 2, 3 weken. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je leest en hoe vaak je het licht gebruikt en welk percentage licht. Met name tijdens vliegvakanties ideaal.
Geplaatst door: ® Annies
, Datum:
25.04.2018 20:34
Vanaf het eerste moment heb ik al een ereader. Ik ben een echte leesfanaat en ik download zelf mijn boeken. Het is zelfs nu zo dat ik mijn oude ereader meeneem als back up. Ik gebruik nu een Kobo Aura en vooral in de zon en s’ avonds is het zo fijn lezen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik eraan moest wennen maar nu wil ik niet anders meer. Zoveel boeken en geen gewicht. Heerlijk toch. Mijn beste aankoop ever.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
25.04.2018 20:54
Al jaren geheel verslingerd aan mijn e-reader. Ipv een krat boeken nu een enorme keuze aan boeken. Licht in de donkere uren en ook in de volle zon prettig lezen. Heb de Tolino 3. Zeer tevreden mee. Lettergrote instelbaar, lichtsterkte idem. Op allesebook.de vindt je ook veel informatie.
Geplaatst door: Tonia
, Datum:
25.04.2018 21:11
Heb kobo ereader. Geweldig op vakantie. Lezen in de zon. Maar ook s avonds in bed zonder bedlampje. Scheelt kilo's gewicht in caravan en zoveel meer keus. Beste uitvinding sinds......
Geplaatst door: ® Monique9
, Datum:
25.04.2018 21:23
Ik heb een Kobo H2O ook superslim mee en er zit een ingebouwd lampje in super in het donker. En in de zon gaat ook prima
Geplaatst door: Manus
, Datum:
25.04.2018 22:18
Ik heb al een aantal jaren een e-reader. Scheelt enorm in het meesjouwen van boeken. Ik heb nu tientallen boeken bij mij, dat zou ik met gewone boeken niet doen.
Ik heb een Autovision AV63L. Ook in de volle zon is de reader duidelijk leesbaar, en in het donker kan ik een licht aandoen, waardoor deze ook in het donker goed leesbaar is.
Geplaatst door: Anita74
, Datum:
25.04.2018 22:21
Wat een leuke reacties, ik ga me er toch maar eens in verdiepen.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
26.04.2018 07:20
Jullie hebben het nu alleen over de hardware. Daar lijkt me niks mis mee, idd goed licht, niet zwaar etc. Maar. Boeken downloaden is dacht ik illegaal. Alles kopen is best prijzig. Een abo kan wel maar wat ik heb gezien is de keus in boeken niet overweldigend en dan nog maar een beperkt aantal boeken per maand.
Wij hebben de ruimte om krat vol echte boeken mee te nemen en dat vind ik heerlijk. Lid van de bieb en verder het hele jaar keus uit alle boeken die je maar kunt bedenken, is het niks dan geen man overboord, gewoon een andere pakken. Om die reden houd ik het nog graag bij papier. Als het volume en gewicht van onze boekenkrat een probleem gaan worden dan zal ik wel moeten, maar dat dat nog niet hoeft ben ik blij mee.
, Datum:
26.04.2018 08:14
Je kunt ook via de bieb boeken op je ereader lezen doe ik ook erader heeft,internet via WiFi inloggen bij bieb en zo kun je ebooks lenen voor 3 weken daarna verdwijnen ze vanzelf ! En je kunt ook abbo nemen op Bookchoice of Kobo lid worden
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
26.04.2018 08:37
Ik heb wel een e-reader (Kobo) - maar een papieren boek voelt voor mij prettiger in de hand
Lees graag historische romans - en die zijn toch wat lastiger te vinden om te downloaden.
Daarnaast blijft het downloaden van boeken toch ook een beetje acabadabra voor deze digi-beet
Geplaatst door: Nika
, Datum:
26.04.2018 08:51
Ik gebruik n oude iPad voor mijn ebooks, maar er gaan ook zeker echte boeken mee voor bv lezen aan t strand of rivier.
Idd via bieb kan je online 10 boeken lezen in 3 weken. Als je ze thuis op je bieb app zet kun je ze offline lezen.
Tijdens de zomermaanden heeft de bieb ook nog eens een actie van vakantiebieb. Je kan dan ongeveer 60 boeken uitkiezen om te lezen als ebook.
Als je graag leest, is dus n abonnement van de bieb van zo,n 50 per jaar zeker de moeite waard. En voor kinderen onder de 16 gratis, kan je ook luisterboeken en dvd,s gratis lenen!
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
26.04.2018 09:59
Ik heb slechte ogen, van de papieren boeken kan ik eigenlijk alleen nog maar de grootletterboeken lezen, met een e-reader kan ik alles gewoon lezen. En het spaart zoveel bagage en sjouwen. Als je niet illegaal wilt downloaden heb je bij de bibliotheek een ruime keuze. Er zijn ook boekenclubs online waar je voor een vast prijsje iedere week een aantal boeken krijgt en/of kunt kiezen uit een lijst (bijvoorbeeld bij Bookchoice 8 boeken voor 4 euro per maand, maar er zijn er veel meer). En wat dacht je van reisgidsen? Heel Frankrijk kun je meenemen en het weegt niets extra.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
26.04.2018 10:16
De abo’s van 8 boeken per maand of 10 per 3weken vind ik te weinig. En de keus aan papier is, tenminste bij onze bieb, veeeeel groter dan digitaal. De boeken die ik wil lezen zijn er dan niet voor de e-reader. Ik blijf dus nog aanhanger van mijn krat, maar als je er mee uit kunt komen heeft digitaal natuurlijk wel voordelen. Wat ik maar wilde zeggen, het is niet alleen de hardware die je moet afwegen.
, Datum:
26.04.2018 12:44
@hannah die papieren boeken koop je die allemaal? Je kunt ook abbo bookchoise en Kobo dellen met een ander dan heb je elke maan 18 boeken je mag de boeken nl 3x downloaden doe ik ook met vriendin!
Geplaatst door: Ikke_76
, Datum:
26.04.2018 13:02
Ik... die altijd graag echte boeken las, kan niet meer zonder e_reader!! Lees heel veel - en dan is een e_reader echt een uitkomst. Thuis en voor vakantie....
Als mijn e_reader nu stuk zou gaan heb ik vanavond nog een nieuwe :-)
Ik heb een Kobo Glo - met ingebouwd licht (fijn voor 's avonds). Geen last met de zon e.d.
Ik zeg - aanrader!
Geplaatst door: Ikke_76
, Datum:
26.04.2018 13:04
Ik download heel veel boeken via usenet (pro). Betaalde dienst voor 4.50 euro per maand.
Je kunt ook een KOBO abonnement nemen bij Bol.Com voor volgens mij 9.95 euro per maand.