Films kijken op de ipad in de auto (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Fonzz 
, Datum:
05.06.2017 17:20
Hi all, mijn dvd speler voor in de auto is stuk en ik wil eigenlijk geen nieuwe kopen. Ik heb een ipad versie 1 en versie 3 liggen. Is er een mogelijkheid films vanaf een harde schijf op de ipad af te spelen? Ik zie vele oplossingen op internet maar misschien heeft iemand persoonlijke ervaring met een simpele en doeltreffende oplossing?
Alvast mijn dank.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
06.06.2017 14:28
Zelfde probleem hier. Heb lacie duel 1 TB gekocht bij coolblue. Alle dvd's die we hebben geript met handbrake en erop gezet. Ligt bij lange ritten in middenarnsteun met daaraan een anker powercore 23000 gekocht via Amazon.de. via app van seagate kun je dan op ipad films kiezen. Bij ons kijken dan drie kinderen via hun eigen ipad naar drie verschillende films. Werkt echt perfect, via wifi dus geen snoeren.
Twee kleine nadelen, de jongste kan absoluut nog niet lezen en je ziet in het overzicht geen plaatjes ( mij nog niet gelukt) en in die app zie je alle films op een rij en niet in de door mij aangebrachte directory structuur.
Twee van de drie iPads laden ondertussen steeds op via belkin autolader dual USB 2.1.
Die levert genoeg om ipads op te laden tijdens gebruik. eigenlijk zou ik nog een lader moeten doen maar 3x 2,1 lijkt me ook werd wat veel voor auto.
Waarschijnlijk heb je wat langere laadkabels nodig voor ipad. Gebruik dan geen goedkope imitatie, mijn ervaring is dat die niet goed werken.ik geb gewoon 2 goeie USB verlengsnoeren waaraan de originele kabels zitten.
En nog een tip, voor 1 van de drie wilde ik geen hoofdsteun kopen. Die geb ik zelf gebogen van dik geplasticeerd ijzerdraad (van dat groene voor bv tuin afscheidingen. Ook dat werkt heel goed en kost vrijwel niets
, Datum:
06.06.2017 14:29
Lacie fuel
Stomme auto correctie...
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
06.06.2017 16:17
Is vooraf downloaden van Netflix of Videoland geen optie?
, Datum:
06.06.2017 18:14
Vooraf downloaden van netflix was voor ons geen optie. Overigens moet je dan nog altijd opslagruimte hebben
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
06.06.2017 20:20
Ja dat is idd waar. Op mijn iPad kan het wel, maar dat is dan ook één met een redelijk groot geheugen. Ik kan minstens 30 afleveringen van series downloaden bijv. Ideaal dus voor onderweg en om evt. 's avonds een aflevering te kijken.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
06.06.2017 21:33
3 jaar terug hebben wij voor onze dochter allemaal filmpjes, geript van you tube (toen had ze nog de leeftijd dat ze veel zandkasteel en dat soort dingen keek). Ik weet van mijn man dat het niet eenvoudig was. Vorig jaar hadden we relatief korte rit naar de Elzas. Toen heeft ze zich vermaakt met een mp3 speler. Komende reis gaat naar de Pyreneeën en gaan we denk ik netflix offline op de iPad zetten. En nog wat apps die offline gedaan kunnen worden.
Geplaatst door: ® Janca 
, Datum:
06.06.2017 21:39
verbatim mediashare wireless. werkt ook goed