huisje/bungalow op camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Annigje
, Datum:
23.08.2016 16:03
Wij zijn op zoek naar een bungalow op een camping. Ik weet dat er genoeg mobile homes, chalets te vinden zijn, maar wij zoeken echt een wat luxere versie in de vorm van een bungalow. Waarom op een camping? Voor de contacten voor onze tieners van 13 en 16. Iemand misschien een tip? Zuid-West Frankrijk, Vendee, Bretagne.
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
23.08.2016 16:31
Geplaatst door: Monique
, Datum:
23.08.2016 20:45
Geplaatst door: Annigje
, Datum:
23.08.2016 22:17
@Monique, heel sportief hoor!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.08.2016 00:22
Kijk eens op de site van eurocamp. Zij hebben een aantal heel luxe stacaravans die behoorlijk ruim zijn, groot terras hebben met loungebedden en waar zelfs de bedden opgemaakt zijn bij aankomst.
Domaine de merlanes heeft aantal luxe huis/appartementen op hun terrein staan. Of die camping geschikt is voor 16 jarigen??
Camping Gervanne in de drome hebben ook wat grotere chalets die destijds behoorlijk privé stonden met ruime "tuin" er om heen. Die camping is volgens mij leuk voor je kinderen .
Geplaatst door: Johan
, Datum:
24.08.2016 09:09
Geplaatst door: Pleps
, Datum:
24.08.2016 09:59
Pfff wat een reactie Monique! Ik zou zo balen als jij m'n buuf op de camping zou zijn...
Ideaal die bungalows wat dit betreft!
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
24.08.2016 15:58
@Pieps
En toch zit er wel een kern van waarheid in. Campings zijn bedoeld voor c(k)amperen oorspronkelijk. Tegenwoordig zie je steeds meer chalets/mobile home's op campings, dus we zijn er natuurlijk al wel aan gewend. Maar ik kan me wel voorstellen dat men een bungalow (vast huis) al weer een stap verder vindt. Je hebt namelijk ook bungalowparken. Is het daar dan minder gezellig voor de jeugd? Zo ja, waar ligt dat dan aan? Aan een tent of caravan? Wanneer dat dus zo is, zou je moeten voorkomen dat er teveel bungalows of vakantiehuisjes op een camping komen, want dat zou dan blijkbaar ten koste van de gezelligheid gaan.
Ik zelf vind de vraag van Annigje niet vreemd, maar of het wenselijk is dat bungalows gemeengoed worden op campings, tja, daar kan en mag je zeker over van mening verschillen.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
24.08.2016 16:19
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
24.08.2016 16:19
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
24.08.2016 20:52
Is het niet zo dat juist een mix aan verschillende accommodaties de toekomst (en het heden) is? Steeds meer mensen kiezen ervoor geen eigen kampeermiddel aan te schaffen of bij noodzakelijke vervanging stoppen ze ermee. Simpel, omdat ze op meerdere manieren op vakantie willen gaan, geen stalling willen regelen, geen ruimte hebben om veel kampeerspullen op te slaan etc. Laten we die discussie hier niet weer voeren: die is al vaker gevoerd (voor de oudgedienden hier herkenbaar). Accepteer dat een steeds groter deel van de bevolking kiest voor huren van een accommodatie. Ik vind eerlijk gezegd een mooi huisje of houten chalet 100 keer mooier staan dan die 'plastic' stacaravans op een rij.
Annigje geeft duidelijk aan waarom ze dit zoekt, dus waarom dat ter discussie willen stellen?
Ik ken wel een camping waar naast het kampeergedeelte houten chalets staan die ook via de camping worden verhuurd, maar er is een duidelijke scheiding tussen de camping en de bungalows en deze ligt in het verkeerde gebied. Ik noem de camping voor de volledigheid toch even voor het geval je toch nog open staat voor een ander gebied.
http://nl.flowercampings.com/campings-bourgogne/camping-le-paluet
, Datum:
25.08.2016 08:59
Ik accepteer ook prima dat mensen een huisje willen (kan ik soms ook nog wel snappen hoor ;-) ). Maar is stelde alleen maar dat deze tendens, dat zelfs mobile homes of chalets op een camping onvoldoende luxe zijn, niet bevorderlijk is voor campings. Want de reden dat men naar een camping wil ipv een bungalowpark, waar ligt dat dan aan? Wanneer de campingplaatsen namelijk langzaam maar zeker vervangen gaan worden door bungalows, wordt de camping toch op een gegeven moment een bungalowpark? En zoekt men dus weer een andere camping, omdat het blijkbaar op een bungalowpark niet gezellig genoeg is voor de jeugd...
Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk... Het maakt mij nogmaals ook helemaal niet uit dat die vraag gesteld wordt, maar of het een goede tendens is, dat zelfs mobile homes niet meer voldoen, tja... waarom heb je nog campings dan? Maak dan gewoon een bungalowpark met daarnaast een veld voor kampeerders, want blijkbaar brengen die de gezelligheid ;-)
Geplaatst door: Monique
, Datum:
25.08.2016 16:36
Klopt wouter helemaal mee eens. Ik ga toch ook niet vragen over plekken bij het gardameer op een frankrijk forum. Dan wel vragen voor huisjes op een camping site. En hans vind houten huisjes100x mooier als zoon plastiek geval op wielen, en vervolgens moeten wij het maar slikken over zijn uitspraak om geen discussies te starten. Wat doet deze hans dan op deze site?????????? Als hij liever in een huis zit.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.08.2016 19:37
@wouter en Monique
Dit krijg je als je deze site Google
Discussie forum over campings, kamperen en vakantie in Frankrijk waar u berichten kunt plaatsen en zoeken naar reacties in de duizenden onderwerpen op dit forum.
Dus het hoeft niet per se te gaan over campings en kamperen maar ook in het algemeen over vakantie in Frankrijk.
Sorry maar ik vind sommige kampeerders hele nare mensen.
Alsof alleen kamperen in een tent of toercaravan helemaal top is en de rest is maar niets.
Geplaatst door: Corne
, Datum:
25.08.2016 19:46
Mee eens!
En waag het niet om bij een Nederlandse eigenaar op een Nederlandse enclave te gaan camperen........
, Datum:
25.08.2016 20:01
Er zal duidelijk behoefde zijn aan huisjes of chaletjes op campings.
Anders komen ze er niet.
Snap niet zo goed waarom kampeerders anders zijn dan mensen die een huisje huren op een camping.
Omdat die mensen nu eenmaal iets meer comfort willen?
Laat iedereen toch in zijn eigen vakantiewensen hebben,de een is echt niet beter dan de andere.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.08.2016 20:09
Mm, apart die reacties hier. Ik roep juist op tot een goede mix op de campings. Dus verhuur en reguliere standplaatsen. En ik blijf van mening dat ik houten chalets mooier vindt dan mobil homes (stacaravans). Maar dat is een persoonlijke mening. Ik heb jaren en jaren gekampeerd. De laatste 10 jaar van het kamperen in een tent. Door rugklachten (en dan heb ik het niet over een beetje pijn in de rug dat velen van jullie soms ervaren) kan het kamperen in een tent eigenlijk niet meer. Daarbij gekozen om ook niet meer te investeren in een caravan of vouwwagen. Daarom maar gaan huren. En dat is ons beter bevallen dan vooraf gedacht. Ik had het echt niet verwacht dat wij het zo leuk zouden vinden om een chalet of huis te huren. Het liefst doen we dit niet in the middle of nowhere maar op een terrein (camping of gite-terrein) met meerdere accommodaties zodat je ook onder de mensen bent.
@Monique, ik vind je reactie op/over het randje van wat acceptabel is v.w.b. de omgangsvormen hier. Ik geef mensen dagelijks tips over verblijf in Frankrijk. Ik heb het laatst uitgerekend: ik ben in m'n leven meer dan 40 keer op vakantie geweest in Frankrijk. Mensen plukken hier dagelijks de vruchten van mijn kennis van Frankrijk, de taal en de gewoonten. Dat ik niet meer kampeer heeft een reden. Als het aan mij ligt had ik blijven kamperen. Gezondheid en de wens van partner hebben echter tot een ander besluit geleid. Als Frankrijk-kenner blijf ik graag tips geven. Of mensen nu huren of een eigen tent hebben: dat maakt mij helemaal niks uit. Vind het ook onzin dat campings verpest worden door huuraccommodaties. Het is gewoon een andere tijd. Maar wel die mix, dus niet 80 % verhuur en nog een paar strookjes voor de reguliere plekken. Dan is het doorgeschoten inderdaad (maar er zijn ook mensen die dat prima vinden). Er zijn 10.000 campings in Frankrijk. Hoeveel bungalowparken en gites/huisjes en chambres d'hotes er zijn weet ik niet, maar laten we zeggen dat er 250.000 zijn totaal. Genoeg mogelijkheden dus,
Geplaatst door: MK
, Datum:
25.08.2016 22:20
Precies, leven en laten leven. Wees ook eerlijk, veel mensen kamperen vanwege de kosten en niet omdat het alleen maar leuk is. Ben benieuwd hoeveel 'die hard kampeerders' er echt over blijven als de kosten gelijk zijn.
Ik snap TO wel en vind een mobile home ook een ietwat armoedige uitstraling hebben (en tent/caravan) maar smaken verschillen toch? Ieder zijn meug, gelukkig vieren we allemaal vakantie op onze eigen manier.
Overigens zijn er echt wel gezellige bungalowparken waar pubers hun hangout hebben, bijv Village Ocelandes. Maar ook campings worden steeds luxer en bouwen nieuwe mooie huisjes voorzien van vaatwasser, airco, loungeset etc. Ook is het zo dat die kosten van dat fantastische zwembad met glijbanen simpelweg terugverdiend moeten worden en dat gaat nou eenmaal sneller met de verhuur van accomodaties en lukt niet met de verhuur van een staplaats van een paar tientjes per nacht.
, Datum:
26.08.2016 08:58
@Lia
Volgens mij lees je mijn bijdrages niet goed. Ik veroordeel niemand, ik zeg nergens dat mensen die kamperen beter zijn dan anderen, ik laat Annigje verder in haar waarde en zeg zelfs dat ik de vraag best kan begrijpen.
Het enige wat ik doe is de vraag stellen of deze tendens goed is voor campings. Persoonlijk vind ik het heel prima dat er MH's of ingerichte tenten worden verhuurd. Heb er ook wel eens gebruik van gemaakt. Tja, dat de volgende een stenen bungalow wil, maar dan wel op een camping, dat mag die persoon zeker vragen. Een volgende wil misschien een bungalow, maar met eigen zwembad erbij. Mag allemaal, maar daarom kan en mag ik zeker de vraag stellen of dit allemaal op een CAMPING thuishoort. Wanneer je toch aan het googelen bent, kun je misschien het woord " camping" opzoeken in een woordenboek. En dat is precies de reden, waarom ik me afvraag waarom men uiteindelijk iets nog en camping noemt ipv een bungalowpark.
Gelukkig zullen er altijd genoeg campings blijven, waar je kunt kamperen, dus ik maak me verder nergens zorgen over.
@hans030
Ik doe verder helemaal niets af aan jouw bijdrages hier, en ik hoop dat je dat blijft doen. Maar jij hebt het ook over houten chalets, die mooi zijn. TS vindt echter ook de chalets niet voldoende. Dus daar gaat het me eigenlijk om. Niet dat het erg is dat men zoiets zoekt, maar het gaat mij meer om de vraag of kampeerders die tendens goed en fijn vinden. Er bestaan al heel wat zogenaamde campings, waar het grootste gedeelte verhuur is. Maar moet je het dan nog een camping noemen...
@ Annigje
Leuk die discussie, he? ;-)
Terug naar je vraag, ik kan je er niet aan helpen, want ken geen camping met echt een stenen bungalow. Succes met je zoektocht!
, Datum:
26.08.2016 09:47
We hebben 1ding gemeen op dit forum we houden allemaal van Frankrijk!
En hoe we daar willen overnachten moet iedereen voor zich weten.
De 1 trekt met een omgebouwd Volkswagenbusje het hele land door,en overnacht bij een tankstation.
De andere vind kamperen geweldig.En wij huren een villa in een gehucht.
Allemaal prima toch?
Maar dat kan je soms beter niet zeggen op dit forum,want dan krijg je shit over je heen.
En dat vind ik wel eens jammer hier.
En niemand moet zeggen "wat doe je hier" we leven in een vrij land(nog wel).