campings van grote organisaties (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jet 
, Datum:
30.06.2016 16:35
Het is soms zo jammer dat een leuke camping plots overgenomen is door een campingorganisatie zoals Castels, Yelloh, Franceloc en noem er nog maar een paar.
De camping staat opeens vol met mobilhomes, grote zwemparadijzen etc. De prijzen zijn dan ook direct verdubbeld! Een mooi voorbeeld hiervan vind ik ( die overname is al een aantal jaren gerealiseerd) Le Crique des porteils in Argeles. Zo zonde!! Ook de camping in Pertuis is daardoor zo veranderd. Wat vinden andere campinggangers hier van?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.06.2016 17:34
Ik vind daar niet zoveel van, of ik bedoel ik vind het niet zo erg. ER zijn in frankrijk zo ontzettend veel campings, dat er nog genoeg te kiezen valt.
Als een camping runnen mijn bedrijf is, en ik kan het op een betere manier doen met een organisatie, of ik houd zelf het hoofd niet echt boven water maar kan het goed verkopen aan dergelijke organisatie... waarom niet?? Er moet wel gewoon geld verdiend worden...
Misschien is het lastig wanneer je al tientallen jaren naar de dezelfde camping en dat gewoon als een soort tweede thuis ziet, waar je echt tot rust komt... dan is een overname waarin veel verandert gewoon niet zo leuk.
Geplaatst door: ® Fonzz 
, Datum:
30.06.2016 20:21
Mee eens, een dergelijke camping wordt er dan meestal niet leuker op. Hoewel dat een relatief begrip is. Het zal weer andere mensen juist aantrekken. Mij zien ze er dan niet meer. Maar inderdaad, zat andere leuke campings over.
Geplaatst door: Jet
, Datum:
30.06.2016 20:35
Als het van die kant bekeken wordt, oke. Maar ik bekijk het uit het oog van de campinggast. Er kwamen toch wel veel gasten naar die camping, ik denk zelfs meer dan nu. De gezelligheid is nu ver te zoeken. De receptie is erg onpersoonlijk. Maar mobilhomes 'verkopen' beter natuurlijk! Uw visie is ook waar maar daarom is het wel jammer!
Geplaatst door: oeps
, Datum:
30.06.2016 20:47
Ik weet dat het vloeken is op een camping forum, maar ik ga juist graag naar campings met een meerderheid aan huuraccommodaties. Dat oogt toch minder rommelig en in mijn ogen verzorgder. Maar smaken verschillen, wat de een meer aanspreekt schrikt de ander juist af.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster) 
, Datum:
30.06.2016 23:04
Yelloh en Castels nemen geen campings over. Campings sluiten zich bij zo'n organisatie aan om van hun marketing gebruik te kunnen maken. Ook krijgen zij adviezen die de omzet verhogen. In de meeste gevallen is dat het plaatsen van meer mobil-homes omdat daar meer op verdiend kan worden.
Franceloc koopt campings op en past hun formule op die campings toe.
Geplaatst door: Slimpie
, Datum:
01.07.2016 12:08
In sommige gevallen zie je dat de kwaliteit van zo'n camping na overname/aansluiting aanzienlijk is verbeterd. Voor wat betreft de prijzen, tja Yelloh en Castel spannen daarin volgens mij wel de top. Afhankelijk van de camping/locatie vind ik het bij bijvoorbeeld Franceloc nog wel meevallen.
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
01.07.2016 12:18
Gewoon botcotten en naar gewone campings gaan.
Geplaatst door: ® Charlotte75 
, Datum:
01.07.2016 12:50
Eens met Jet. Al zullen andere mensen met andere wensen het wel kunnen waarderen. Wat ik ook vind, is dat de websites van die organisaties (Yelloh, Franceloc) niet heel overzichtelijk zijn. Ze staan vrij vol en voor tarieven moet je vaak eerst een periode of data kiezen. En kies je dan een datum in komend seizoen, dan is die periode vol. Kies je een datum volgend jaar, dan kan je nog niet zo ver vooruit boeken. Dus weet ik nog geen tarieven.
Geplaatst door: Mamvan5
, Datum:
01.07.2016 16:18
Dit soort campings, ofwel 'toerist-ophopingen', hebben geen charme, geen eigenaar die betrokken is bij zijn gasten, alles moet via regels, management etc.. dus rijtjes caravans, vele zwembaden, drukke animatie en vooral een gebrek aan verbondenheid en menselijkheid.. meedenken buiten de lijnen is vaak onmogelijk (max 6 personen bijvoorbeeld, een 5e kind in een gezin is niet welkom op 1 plaats, dat soort dingen)
Helemaal van deze tijd... en voor van wie er van houdt.
Helaas vrees ik wel dat de toekomst hier steeds meer naar toe gaat.
Geplaatst door: Jet
, Datum:
01.07.2016 18:03
@Charlotte je hebt gelijk! Compleet onoverzichtelijk!! Wij zoeken speciaal municipal campings. Hoe eenvoudiger hoe beter! Vertier zoek je gewoon buiten de camping wanneer je dat zelf wilt.??
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.07.2016 22:02
als er van het een veel is, zal er altijd een tegenhanger komen... Bij elke grote camping met hoop vertier ligt ook altijd wel een kleinschalige camping in de buurt. Althans in Frankrijk , maar ook bv in ons eigen Zeeland. (de grote Ardoer campings en daarnaast de campings bij de boer)
Alleen daar waar de grond duur is, zullen er niet zo snel kleine campings te vinden zijn. Soms stellen mensen ook wel gekke eisen: kleine kindvriendelijke camping, maar dan wel met behoorlijk zwembad met glijbaan.
Ik ben slechts 1 keer op een camping van 30 plekken geweest met een 25 meter bad met duiktoren (dus 3.8- meter diep!) Voordat ik ging heb ik me toch afgevraagd hoe dat betaald werd met 30 plekken. Terplekke zag ik dat de wijde omgeving er betaald kwam zwemmen ;-) (Wat overigens heel gezellig was)
Ik probeer gewoon van beide beetje te genieten: in de meivakantie naar zo'n Yellow of Franceloc camping ("wow een Enzo Knol glijbaan" ok??...) en in de zomer is een zwembad om af te koelen, warme douche, goeie plek voor de grote tent, lekker weer maar vooral een interessante omgeving gewenst.
Geplaatst door: ® Renate 
, Datum:
02.07.2016 00:23
Ik ben van thuis uit geen kampeerder, maar door camings als yelloh genieten wij nu al 6 jaar lang (waarvan 1 zomer naar Mexico geweest)van Frankrijk. Dit voelt voor mij als een heerlijke camping vakantie met de kinderen.
Zo ieder zijn manier van vakantie vieren!! Is voor de één een vakantie op een kleine camping aan een rivier het ultieme vakantie gevoel! Ga dat vooral doen. Voor ons niet ik hou van mensen en levendigheid om me heen.
Als je de prijzen vergelijkt met vliegvakanties naar Turkije of Spanje dan valt dit wel mee. Ieder z'n eigen budget.
Zo hebben we allemaal onze welverdiende vakantie!
Geplaatst door: Kees
, Datum:
02.07.2016 13:40
Wij gaan het donderdag ervaren met de camping "Filament" voorheen "Pommeraie" in de buurt van Anduze, de camping is jarenlang in particulier bezit geweest (diverse eigenaren) de laatste eigenaar hebben wij 6 jaar meegemaakt.
Een campingkennis van ons is er al en die vertelde ons dat de camping vol gezet is cq wordt met mobile homes, altijd met veel plezier deze camping bezocht maar deze keer gaan we met een onbestemd gevoel (en een lijst met andere campings in de buurt) op reis.
Geplaatst door: ® Jet 
, Datum:
05.07.2016 12:37
Ik zat zojuist te kijken op de site van de Indigo camping in Saumur (idee tour de France).
En inderdaad: prijzen staan niet vermeld. Erg weinig informatie op de grote organisatie campings! Men moet eerst een periode aangeven wanneer je zou willen gaan. Onhandig!
Geplaatst door: ® Johan (webmaster) 
, Datum:
05.07.2016 13:03
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
05.07.2016 13:24
Ach... wij kwamen al jaren (meer dan 30) op een fijne camping in de Vogezen. De eigenaar heeft deze verkocht (de man was tegen de 70 jaar) aan een jonger en enthousiast stel. Die wilden toch e.e.a. moderniseren. Zij hebben zich aangesloten bij de Flower organisatie. Er is nu een zwembad en bijv. de folders, het complete boekje met alle aangesloten campings en verdere beslommeringen worden mede door deze organisatie behartigd. Wij zijn een tijdje geleden weer terug geweest op deze camping en behalve het zwembad en wat mooie huurhuisjes helemaal aan de andere kant van de kampeerplekken is er wat betreft publiek en sfeer helemaal niks veranderd. Dat de prijs hoger is dan 30 jaar geleden lijkt me logisch! Misschien dat er in het laagseizoen wat meer (vaak sportieve wandel)gasten komen, maar dat is alleen maar gunstig voor hun voortbestaan. Wij merken geen verschil. Datzelfde geldt voor de camping in Pont-Audemer.