alleenstaande ouders, wie gaat er mee? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: kiki
, Datum:
17.02.2016 11:44
Hi ouders,
ook dit jaar ga ik weer naar Frankrijk, alleen met mijn zoontje van 7. Wie gaat nog meer alleen op pad met zijn of haar kinderen?
Wie heeft zin om samen met een groepje een paar dagen te kamperen? Gezellig samen barbequen en 's avonds borrelen.
Er zijn vele 1 ouder reizen, ook supergezellig hoor, maar dat heb ik andere jaren gedaan, dit jaar ga ik op de bonnefooi en lekker rondtouren.
K.
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
17.02.2016 11:51
Kiki, wat goed van je dat je gewoon doorgaat met je favoriete manier van vakantie vieren! Ik hoor regelmatig dat alleenstaande ouders het niet aandurven om alleen te gaan kamperen....
Ik hoop dat je leuke vakantie gaat hebben met je zoontje!
Geplaatst door: Henny
, Datum:
17.02.2016 11:53
Misschien even er bij zetten wanneer je gaat en in welke streek jullie op vakantie willen gaan. Je krijgt dan meer gelijk gestemde.
succes en ik hoop dat het lukt. Een goed idee.
Geplaatst door: Kako 
, Datum:
16.04.2016 21:08
Hallo Kiki, ook wij ( moeder met dochter van 7 en zoon van 9) kamperen met veel plezier. Dit jaar de laatste week v juli en de eerste week v aug. Bestemming nu nog open, maar liefst met lekker weer en leuke reismaatjes. Dan kan net even meer en toch ook je eigen ding. Was benieuwd of er meer gelijkgestemden zijn?
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
06.05.2016 23:54
Hi KiKa en Kako,
Ik ga voor het eerst alleen met mijn zoon van 9 en dochter van 6 kamperen..leuk maar ook spannend. Laatste week Juli en eerste van augustus. Ben nu aan het bedenken waarheen, zoek een camping niet te groot met zwembad, leuk restaurantje en wat leuke dorpjes in omgeving. Hou ook van sportieve acties. Gr Marijke
Geplaatst door: ® Jasper1 
, Datum:
18.05.2016 08:55
Goeiemorgen allen :)
Ik ga dit jaar voor het eerst alleen met mijn twee zoontjes (4 en 7) kamperen. Ik heb een leuke kleine camping gezocht in de Morvan, naast een klein meertje. En er is ook een minispeeltuintje. Meer moet dat volgens mij niet zijn. Lekker in de natuur met een paar leuke stadjes binnen een half uurtje rijden. Nu maar hopen op een beetje goed weer, maar normaal gezien moet dat in de bourgogne toch wel goed zitten. Ik ga iets meer dan een week, van 8 tot 17 juli.
Groetjes Jasper
Geplaatst door: ® User14103 
, Datum:
21.05.2016 17:02
Hallo allemaal,
Ik ga al een aantal jaren alleen met mijn twee meiden (inmiddels 11 en 13). Dit jaar ga ik naar camping la Vallée Bleue in Sahune. Ik ga twee weken vanaf 9 juli.
Geplaatst door: ® Joan2 
, Datum:
29.06.2016 11:57
Hoi Kiki!
Leuk idee!
Ik sta zelf in les landes, vlakbij het strand op een boeren camping in het bos.
Heel rustig, goedkoop maar geweldig!
Lange tafels aanwezig...
Geplaatst door: Stroekie 
, Datum:
01.07.2017 11:33
Wie heeft er zin om met ons mee te gaan op vakantie ...
Ik ben een alleenstaande man met 2 kids van 12 en 14
Ben al een x aantal jaren alleen gegaan met hun maar zou het leuk vinden om gezelschap te hebben.
Week 29 en of 30 willen we gaan camperen...
Jullie ook toevallig...gezellig
Geplaatst door: ® Fietser 
, Datum:
24.01.2018 12:43
Dit jaar ga ik met mijn zoon van 11 fietsen in Frankrijk, en dit is in de eerste week van de Belgische Paasvakantie, dus vertrek op 31/3, eerste week van april. Waar juist ligt nog niet vast. (waar het lot en het weer ons brengt...) Mijn relatiestatus doet er me dunkt niet heel erg toe. Zelf ben ik er 40 en ik beschouw me zelf als een sociaal wezen. Feit is dat ik alleen met mijn zoon reis.
Ik heb dat wel al gedaan voor 2 of 3 dagen, maar voor een hele week... Het liefst zou ik op voorhand het lot een handje willen helpen zodat ik zeker ben van enig sociaal contact die week. Gewoon 's avonds in gezelschap nog iets kunnen drinken, in de late namiddag iemand vinden die samen met ons een gezelschapspel speelt. Een diepere babbel, etc...
Vooreerst is er al het feit dat we extreem vroeg gaan op het seizoen. Aan de Côte D'azur zijn wel wat campings open vanaf 1 april; In het binnenland zal dat allicht vaak tegenvallen...
Het is als zoeken naar een speld in een hooiberg... Maar wie weet he. De vraag is dus: wie plant er ook een campingvakantie voor de eerste week van april in Frankrijk en heeft daarbij tips (we gaan met een kleine gehuurde caravan) Of wie weet ben je in eenzelfde situatie en wens je vrijblijvend te kijken naar eenzelfde plek... Dan moet het nog wat matchen ook... maar dat zien we dan wel weer. Ik beschouw me zelf als easy in omgang: ik kan met heel verschillend publiek door dezelfde deur...
Ik ben realistisch en verwacht er niet veel van, maar wie weet he...
Geplaatst door: Ilse 
, Datum:
27.01.2018 08:35
Ik ga ook al enkele jaren alleen kamperen met mijn zoon. Geweldig leuk! Maar... dit jaar heb ik voor het eerst gekozen voor een camping met een eenouderveld en animatie. Niet echt voor mij als ‘alleen-ouder’ maar vooral voor m’n zoon...Alleen is maar alleen voor ‘m hé... Nu ben k wel benieuwd wat dat gaat geven... ??
Geplaatst door: ® Fietser 
, Datum:
30.01.2018 20:50
De keuze lijkt te gaan vallen op Camping Sandaya Tamaris in Frontignan, vlakbij sète. Dit is vanuit ons vertrekpunt de kortste route richting Middellandse Zee, waar hopelijk wat lenteweer wacht... 1055 km... Allicht wat gaan fietsen naast canal du midi , Beziers, etc...
Ik heb de uitbaters opgebeld. Het zwembad is pas open vanaf mei. (ook wel logisch) Maar er is een overdekt buitenzwembad waar men met de fiets wel naar toe kan rijden op x kilometer. Verder zal het er wel heel rustig zijn. Fransen hebben verlof vanaf 7 april, en de Nederlanders pas eind april, begin mei... Dus enkel Belgen hebben verlof. Al zijn er misschien ook ouders met hele kleine kindjes of mensen die zich uberhaupt niets moeten aantrekken van verlofregelingen.
het weer speelt ook mee: als het goed weer is zijn er mensen die plots toch vertrekken. is het relatief slecht weer, dan zal er niet veel volk komen opdagen...
Benieuwd toch of er enige sociale interactie zal kunnen zijn...