Spanje na jaaaaaaaaaaaaaren Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: j
, Datum:
02.10.2015 11:55
Ligt wel ver van het strand, niet even te lopen. Met auto in de file.....
Geplaatst door: Yvon
, Datum:
03.10.2015 08:13
Beste J, in Spanje nog nooit file naar het strand meegemaakt hoor. En zover ligt de camping niet van het strand.
Ken de camping niet persoonlijk maar op zoover.nl krijgt hij een 8,6. Goeie recensies.
, Datum:
03.10.2015 09:10
Het is zeker niet op loopafstand, en als je kinderen hebt gaan die vaak graag zelf naar het strand toe, of willen ze even de zee in.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
03.10.2015 14:02
Deze camping ligt niet op loop afstand van het strand.
Wel kun je met de auto gewoon recht door naar het strand en je auto parkeren op een apart gedeelte van het strand.
Ook kun je overwegen de stranden te bezoeken richting de Ter.
Staat me bij dat er ook wen treintje loopt naar het strand omdat er naast deze camping nog meer camping geclusterd liggen.
Maar dit weet ik niet meer zeker.
Qua file probleem heeft Spanje gewoon heel goed begrepen dattoerisme dudusdanig belangrijk is dat je je geen files kunt veroorloven.
De ontsluitingen van de badplaatsen zijn zeer goed aangelegd en file vrij.
Daar kunnen andere landen een voorbeeld aan nemen.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
03.10.2015 19:09
Ook in Spanje gewoon in de file gestaan naar het strand, maar opzich vinden wij dat niet erg. Het is niet zo dat je uren vast staat, maar het is gewoon druk dan richting het strand (was toen bij Estartit). Wij vinden het zelf totaal geen probleem om iets van het strand af te zitten, het voelt dan juist als een uitje als je naar het strand gaat.....maar snap natuurlijk ook als men wel direct aan het strand wilt zitten.
Geplaatst door: ® Evy 
, Datum:
03.10.2015 20:15
Vlak aan het strand zitten is voor ons geen prioriteit. Ik hou wel van een wandeling langs het strand, het ruisen vd zee, maar echt een halve dag ofzo aan het strand doorbrengen is niks voor ons. We hebben onze hond ook mee, dus dat kan op de meeste stranden sowieso niet. Bij campings aan het strand zijn de uitlaatmogelijkheden ook eerder beperkt, denk ik. We vinden het ook wel fijn de drukte vd kust even op te zoeken, maar toch wel fijn om daarna weer naar een rustig gelegen camping terug te keren. Voorlopig lijkt onze eerste keuze, camping Neus in l'Escala, nog steeds het beste aan te leunen bij onze wensen. Bedankt voor de talrijke reacties!
, Datum:
08.10.2015 19:21
Nog een vraagje aan de Spanje-kenners: Wanneer kan je best boeken (willen in aug. gaan)? Zijn de campings al heel snel volzet of maken we nog kans op een plekje als we boeken in dec.? Vroeger wordt namelijk moeilijk ivm job. In Frankrijk is dat heel uiteenlopend: Vorig jaar waren we in januari de eerste reservatie v dat seizoen en het jaar daarvoor een camping wilden we reserveren in november en toen waren we al te laat.
, Datum:
08.10.2015 20:10
Camping Neus is doorgaans nog wel te boeken in december.
Maar garantie krijg je niet.
Illa Mateua en las Palmeras bv. zitten dan al vol.
Maar houd er wel rekening mee dat in augustus de Nederlanders verdwijnen en er Fransen en Spanjaarden voor terug komen waardoor de sfeer anders word.
Geplaatst door: Melanie
, Datum:
08.10.2015 23:41
Ik zag op Facebook dat camping Neus inmiddels al geboekt kan worden voor volgend jaar....
, Datum:
09.10.2015 11:11
@ Jan v Z, daar ben ik niet helemaal mee eens dat de Nederlanders in augustus verdwijnen. Wij gaan tegenwoordig altijd in augustus en de campings zitten vol Nederlanders dan. Vooral ook de laatste jaren nu de vakanties allemaal later vallen dan normaal (vooral in 2016). Tegenwoordig is het juist begin Juli erg rustig en nog weinig te beleven aangezien de Nederlandse scholen dan nog niet vrij hebben.
Zelf vond ik camping camping La Ballena alegre 2 in Sant Pere Pescador en La siesta in Calella de Palafrugell zeer mooie en fijne campings. La Ballena Alegre 2 is een hele luxe camping met alles erop en eraan, wij vonden dat voor een keer wel leuk maar je mist daardoor misschien wel net een beetje het echte kampeer/camping gevoel. La Siesta had meer het campinggevoel, maar dat is uiteraard persoonlijk. Beide in ieder geval aanraders.
, Datum:
09.10.2015 11:57
TO geeft aan in augustus te willen gaan.
Dat betekend voor mij dan je dan je vakantie moet delen met de Spanjaarden en de Fransen.
Op zich niks mis maar wel een bijkomstigheid tov. de derde en de vierde week van juli.
Volgens de receptioniste van illa Mateua is de vierde week van juli en de eerste week van augustus het boekingsprobleem.
Zou als ik TO was gewoon de eerste twee van augustus of de laatste van juli en de eerste van augustus boeken , aanpassen later in het seizoen is dan makkelijker dan te horen krijgen dat de camping vol zit.
En anders ben je alleen de reserveringskosten kwijt.
, Datum:
09.10.2015 12:40
We zouden de eerste 2 weken van augustus gaan. Als Belg zijn wij het al gewend om tss de Nederlanders en/of de Fransen te staan. Spanjaarden, dat is weer iets nieuws, maar aangezien je in Spanje zit... Nederlands gaat vloeiend, Frans lukt ook nog, en dat Spaans, daar passen we dan wel een mouw aan ;-)
, Datum:
09.10.2015 13:17
Niets ten nadele van de spanjaarden, ze zijn erg vriendelijk. De meeste jongeren spreken ook engels.
Wel is hun leefwijze geheel anders, ze eten tot laat in de avond met hele families, ze zijn erg actief en luidruchtig. Kleine kinderen spelen en fietsen tot middernacht over de hele camping. Dat kan weleens vervelend zijn als je zelf nog jonge kinderen hebt.
Misschien goed om daar rekening mee te houden.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
09.10.2015 14:12
We wilden komend jaar wellicht de Franse Pyreneeën combineren met Spaanse kust, maar lieve help dat moet ik dus nu al beslissen.. + erg laat vakantie = midden augustus in Spanje... Lastig ;-) (lastig qua luxeprobleem ik snap t wel.. maar toch.. effe nog een paar maanden "dubben" zit er niet bij als je leuke camping wilt aan Spaans strand...)
, Datum:
09.10.2015 23:29
Volgens mij valt dat wel mee hoor Mar. Wij boeken meestal rond december- januari en altijd nog plek gehad, ook op de populaire campings. Maar als het even kan zou ik wel zsm boeken maar genoeg keuze qua campings, vooral ook als je met eigen kampeermiddel gaat.