Spanje na jaaaaaaaaaaaaaren Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MelanieM
, Datum:
26.09.2015 16:34
Camping Neus kun je ook vinden op Facebook....misschien de andere genoemde campings ook.....
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
26.09.2015 18:21
Camping Interpals misschien ook iets voor jullie?
Volgens mij vergelijkbaar met camping Neus.
http://goo.gl/0Y5mjV
.
Geplaatst door: sam
, Datum:
27.09.2015 00:04
kijk eens naar de camping naast las palmeras.
de camping heet la gaviota direct aan het strand,niet groot en ook nog een zwembad en restaurant.
sanitair super schoon en nog redelijk grote plaatsen:
http://goo.gl/RqYLdK
groet Sam
Geplaatst door: Anita
, Datum:
27.09.2015 09:42
Ik lees met veel interesse dit onderwerp mee, maar ik vind de kampeertarieven ontzettend hoog. Afgelopen jaar stonden wij in Frankrijk aan de Middelandse Zee voor €42,00 per nacht. Ik schrik dan wel van de prijzen in Spanje
Geplaatst door: ® Evy 
, Datum:
27.09.2015 10:39
@Anita: Zelfde probleem bij ons! +-70 euro per nacht voor ons 4tjes +hond lijkt het gangbare tarief... Vind het ook erg duur, maar blijkbaar zijn er niet veel alternatieven op Spaanse bodem, als je aan de kust wil zitten. Mag ik even vragen op welke camping jullie ad Middellandse Zee verbleven? Mss ook een optie voor ons voor in de toekomst.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
27.09.2015 10:50
Erg duur de campings in het hoogseizoen, vooral aan de kust, zowel Frankrijk als Spanje.
Veel mensen vergeten dat je dikwijls gebruik kunt maken van voordeel tarieven ( ACSI card bv) als je vóóraan in het hoogseizoen op vakantie gaat of op het einde.
ACSI card geeft op veel campings soms, tot en met de 1e week van juli korting, ook dikwijls al vanaf 20 augustus.
Vooral belangrijk voor ouders met schoolgaande kinderen om eens te kijken of je daar gebruik van kunt maken.
bv onderstaande camping, die loopt door tot 4 juli en begint vanaf dan weer 26 aug.
http://www.campingcard.nl/frankrijk/provence-alpes-cote-dazur/alpes-maritimes/la-colle-sur-loup/camping-sites-paysages-les-pinedes-108489/
Geplaatst door: Patriess 
, Datum:
27.09.2015 10:52
Spanje staat ook op ons lijstje, maar ik ga echt geen 70 e per nacht betalen, en dan ook nog eens 7 euro voor een bijzettentje.
Ik vind het jammer, want zou graag naar Spanje gaan, en hoef niet eens vlak aan het strand.
Geplaatst door: Martine
, Datum:
27.09.2015 13:41
Ik denk dat de grote supercampings direct aan het strand in Spanje net zo duur zijn als de grote supercampings direct aan het strand in Frankrijk. Als je op zoek gaat naar een camping die iets van het strand af ligt, is er gerust wel wat goedkopers te vinden.
Neem deze: 149 Nederlandse meningen op Zoover en gemiddeld een 9!
http://www.campingestartit.com/index.php?idioma=nl
Helaas geen honden toegestaan in hoogseizoen (dus niet voor topicstarter geschikt), maar anders zou ze in het hoogseizoen 46,30 per nacht kwijt zijn geweest (uitgaande van 6A stroom). Met een bijzettentje erbij op deze camping 51,50.
, Datum:
27.09.2015 17:56
@Martine: Die camping hadden wij ook al gezien, maar idd, helaas geen honden in juli/aug. Grote megacampings proberen we net te vermijden maar het overgrote deel vd Spaanse campings, is net zo'n megacamping met alle toeters en bellen en ook de "kleinere" campings met 250-350 plaatsen zijn meestal behoorlijk duur. Wil je iets goedkopers, moet je de kust blijkbaar laten varen.
@Rob: Voor ons komen de acsi-kortingen niet in aanmerking. Kids hebben 1 juli- 31 augustus vakantie en aangezien Spanje toch wel een eindje rijden is, is het voor ons niet mogelijk om begin seizoen of einde seizoen v deze kortingen te profiteren.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
27.09.2015 18:41
Gaviota hebben wij meerdere malen gestaan, de laatste keer een jaar of negen geleden. En toen was het ineens een kitesurf strand geworden )kan inmiddels veranderd zijn) En veel muggen/steekvliegen op weg naar het strand, is moerasachtig. Het is maar dat je het even weet.
Geplaatst door: @Evy
, Datum:
27.09.2015 18:58
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
28.09.2015 09:12
Wanneer je campings als las Dunas, illa Mateua en een las Palmeras gaat vergelijken met Franse campings vergelijk ze dan ook met vergelijkbare campings in Frankrijk.
Nature park L, ardechois of bv. Brasiia in Argules sur mer.
Iets met appels en peren
Geplaatst door: j
, Datum:
28.09.2015 09:25
Camping El Molino in Estartit is een camping aan het strand, geen toeters en bellen, redelijke tarieven.
http://goo.gl/A9vhMZ
.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
28.09.2015 10:39
Wanneer je naar Camping Neus gaat is het lopen naar het strand (Cala Montgo) behoorlijk ver lopen.
Dit strandje is ook klein en je ligt daar kont aan kont.
Wij gingen dan met de auto naar camping Las Palmeras waar je de weg doorrijd en je op het strand uitkomt om te parkeren.
Hier kun je heerlijk zonnen in een rustige omgeving.
Cala Montgo is een strandje met een boulevard waar het s' avonds heerlijk vertoeven is op een terrasje terwijl de Kids in het zand of op de rotsstenen lekker kunnen ravotten.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
28.09.2015 21:52
Ik persoonlijk vind het een groot nadeel wanneer je in je auto naar het strand moet. De gedachte alleen al dat je na een strand(mid)dag in die loeihete auto moet stappen met je hele hebben en houden (stoeltjes, opgeblazen luchtbedden, koelbox, e.d.). Dan vind ik een stukje lopen (spullen onder de arm of op een steekkarretje) echt een groot voordeel. Je betaalt dan idd meer per nacht, maar dat heb ik daar wel voor over. We zijn in 2010 in Spanje geweest op camping Illa Mateua. Ik vond die camping destijds niet duurder dan strandcampings aan de Middellandse Zee in Frankrijk, maar dat is, wanneer ik de reacties lees, blijkbaar veranderd. Tegenwoordig prefereren we, na jaaaaren kamperen aan de Middellandse Zee, een camping aan een rivier. Dat we dat zó leuk zouden vinden, hadden we nooit gedacht. Zo zie je maar weer hoe je wensen met de jaren kunnen veranderen. Ik hoop dat jullie een fijne en betaalbare camping zullen vinden. Spanje was best leuk voor een keer. ;-)
Geplaatst door: kees 
, Datum:
28.09.2015 22:37
Geplaatst door: Martine
, Datum:
29.09.2015 09:14
Als je prijzen vergelijkt van campings in Frankrijk en Spanje met een gelijk voorzieningen niveau, dan ontlopen de prijzen elkaar helemaal niet zo veel. Jaren geleden op Serignan Plage (Yelloh) op een comfort plek gestaan. Als ik nu in de prijslijst kijk zouden we dit jaar EUR 79,00 per nacht kwijt zijn geweest. Op Las Dunas betalen we EUR 87,00 per nacht. Dat verschil van 8 euro per dag wordt ruim gecompenseerd door de lagere tarieven in Spanje voor benzine, boodschappen, uit eten, ijsjes etc. (en wat niet in geld is uit te drukken: de sfeer, de vriendelijkere mensen etc).
En zoals eerder gezegd: camping Estartit zit onder de 50 euro per nacht, ligt op 350 meter van het strand en op 150 meter van het gezellige centrum van Estartit.
Probleem is een beetje, dat er in Spanje heel veel grote campings direct aan het strand liggen met een heel hoog voorzieningen niveau. Mensen gaan dan naar de prijzen kijken en schrikken zich rot! Ze vergeten echter dat vergelijkbare campings in Frankrijk ongeveer dezelfde prijzen hanteren.
Als je gewend bent om in Frankrijk op 2 of 3 sterren campings te staan op een kwartier rijden van het strand, kan (mag) je die prijzen nooit vergelijken met die super campings aan de Spaanse kust. Het zoeken naar een vergelijkbare camping in Spanje (klein en met minder voorzieningen en iets van het strand af) is lastig, omdat die er gewoon minder zijn in Spanje. Maar ze zijn er gerust wel. En voor deze campings zijn de prijzen ook gewoon weer vergelijkbaar met die kleinere campings in Frankrijk.
Wat ik maar wil zeggen: er is voor ieder budget wel een camping te vinden in Spanje, maar men dient wat betreft de prijzen wel appels met appels te vergelijken (en niet appels met peren).
Geplaatst door: Car2
, Datum:
29.09.2015 18:53
@Martine
Helemaal mee eens, 10 plusjes
Geplaatst door: j
, Datum:
29.09.2015 19:44
, Datum:
02.10.2015 09:25