weekend Parijs met dochter.......lowbudget tips? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anita
, Datum:
05.09.2015 09:47
Omdat onze dochter naar de Middelbare school gaat, mag ze een weekend met haar vader naar een stad, nu wil ze graag naar Parijs. We moeten alles nog boeken, maar ik kan me voorstellen dat er hier en daar wel wat kortingen te halen zijn. Hebben jullie tips voor hotel of studio? De Eiffeltoren bezichtigen natuurlijk, wat nog meer?
Alvast bedankt.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
05.09.2015 10:06
Eiffeltoren lopend naar boven doen. Is een unieke ervaring, voor bijna iedereen te doen en kost veel minder dan lift. En veel kortere wachttijden. Leuk voor meisje van die leeftijd zijn de galeries lafayette en de oude passages met kleine winkeltjes. Je kunt ook heel veel lopend doen, dat scheelt metrokosten. Hoewel niet duur kun je verder besparen op metro door veel te lopen en geen abonnement voor meerdere dagen te nemen maar een zgn carnet de dix. Dit zijn 10 losse kaartjes. Plan je route goed, neem eerst metro naar punt ver weg, loop een stuk en daarna metro terug naar hotel. Wij boeken trouwens liever een studio. Dan heb je klein keukentje erbij. En zelf brood halen voor ontbijt is ook leuk. Marais is hele leuke wijk om te ziteen (4e). Kijk op booking. Genoeg keuze. Ook even op dit forum het andere topic lezen over Parijs. Daarin is een link opgenomen naar een ouder topic over Parijs waar ik ook al wat tips heb geschreven.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
05.09.2015 10:49
Aparthotel in Bobigny zit aan de terminus van de metro en is goedkoop en heeft goede service (parkeren onder het hotel voor 8,50 pn). Directe verbinding naar nord en est.
Dak van Galeries Lafayettes is gratis, met uitzicht op de Eiffeltoren. Notre Dame en misschien de lugubere catacombes.
Hop on hop off, bootje varen op de Seine.
Reserveren is een must bij bv de Effeltoren, zonde om twee uur in de rij te staan terwijl je andere dingen had kunnen zien.
Mijn ding met Parijs is goed eten :) de rest interesseert mij niet zo.
Geplaatst door: j
, Datum:
05.09.2015 12:19
Voor scholieren en studenten zijn de meeste musea etc gratis toegankelijk. Lichttoer door de stad is ook mooi.
Wandelend door Parijs kun je erg veel zien, van Louvre naar ijfeltoren enz. Neem een boekje mee met stadswandelingen, veel bezienswaardigheden liggen op loopafstand van elkaar. ( wel zere voetjes 's avonds)
Er zijn ook zeer voordelige kant en klaarreizen met bv Van Nood, incl vervoer en hotel en evt excursies.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
05.09.2015 13:40
Die tip van het 10-rittenboekje voor metro en bus is prima, maar gebruik daarnaast ook de velib-fietsen. Kosten bijna niets en je ziet veel meer dan in de metro...
Eén van de mooiste uitzichten over Parijs heb je vanaf de heuvel in de wijk Belleville en dat is gratis. Verderop in die wijk zitten ook goedkopere eetgelegenheden.
Als je plekken als Louvre en Eiffeltoren (te voet beklimmen kan volgens mij slechts tot de tweede verdieping) wil bezoeken, koop je kaartjes dan vooraf op Internet. Scheelt een boel wachten.
Zie verder mijn mini-site http://www.hurktoilet.nl/parijs
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
05.09.2015 15:52
Bij Dirk van de Broek (supermarkt) kan je nu met de bus van oad, 2 overnachtingen en ontbijt naar Parijs voor 99,00 pp. Misschien een idee. Beperkt geldig.
, Datum:
05.09.2015 16:07
Als je s ochtends om 10 uur bij de Eiffetoren bent heb je weinig wachttijd bij de poot waar je lopend naar boven kan. Dat kan inderdaad tot tweede plateau maar dat is al hoog genoeg en een hele ervaring.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
05.09.2015 18:34
Tja Hans, dan verschillen we van mening. De top is toch echt een bijzondere beleving, die (letterlijk en figuurlijk) ver uitstijgt boven de tweede verdieping van de Eiffeltoren.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
05.09.2015 21:00
via airbnb kun je vaak ook erg mooie lokaties vinden bij particulieren.
Geplaatst door: Jolanda
, Datum:
08.09.2015 19:34
www.hotelelisee.com, wij gaan daar 5 dagen heen en kost ons 400 euro. Het ligt buiten Parijs, naast een treinstation. Het heet daar Val d'europe en tegenover het hotel zit een heeeeeel groot shoppinncentre en daar achter nog een soort Batavia stad. Mijn dochter van 13 vind het geweldig. In een half uur met de trein ben je in centrum Parijs.
, Datum:
08.09.2015 20:25
@Peter, wij waren al 'ns op de top geweest. De tweede keer (10 jaar later) zijn we naar de 2e verdieping gelopen.
Ze vragen om low budget tips. Als je loopt naar de 2e verdieping zie je heel Parijs liggen en het kost weinig. De liften naar deze verdieping en naar de top zijn enorm veel duurder. Een ander aardig alternatief voor uitzichten is de Tour Montparnasse. Maar de Eiffeltoren is net wat leuker natuurlijk.
Geplaatst door: ® Marleen1801 
, Datum:
09.09.2015 18:37
Wij zaten in Citadines Bastille Marais Paris. Daar had je een koelkast en waterkoker. Dus ontbijtspullen mee. Ook s avonds een keer een gehaalde pizza daar gegeten. Verder hoeft Parijs echt niet duur te zijn. Heel veel is gratis, zeker de buitenkant. En daar gaat het toch vaak om? Veel kerken kun je gratis in. Straatartiesten zijn een genot om naar te kijken.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
09.09.2015 19:02
Mag ik jullie ontzettend bedanken voor de tips! Hier kunnen we zeker wat mee.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
10.09.2015 08:09
Geplaatst door: Anne
, Datum:
10.09.2015 09:44
Wij hebben voor onszelf Parijs museum passen gekocht, kinderen waren overal gratis. Hiermee kun je een aantal dagen onbeperkt in 60 musea enz. Ook het Louvre en boven op de Arc de Triomphe van het uitzicht genieten! Hier wilden de kinderen s avonds nog eens heen, en heel erg mooi om de zon onder te zien gaan. Nog een voordeel, we hadden al tickets dus nergens in de rij.
Geplaatst door: Marie m 
, Datum:
14.09.2015 11:05
Als inwoner van de eu hebben -26 jarigen gratis toegang tot talrijke musea en bezienswaardigheden in heel Frankrijk.
Geplaatst door: Toerisme-Frankrijk.nl 
, Datum:
14.09.2015 13:41
Geplaatst door: Toerisme-Frankrijk.nl 
, Datum:
14.09.2015 13:42
En via websites als AirBnB of Wimdu kan je soms best leuke accommodaties vinden voor weinig geld.
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
14.09.2015 14:09
Geplaatst door: ® jmm65 
, Datum:
14.09.2015 18:55
Met Flixbus (www.flixbus.de) kun je voor 19 euro pp enkele reis van Amsterdam, Rotterdam of Maastricht naar Parijs. Je wordt afgezet bij Porte Maillot.