Handige gebruiksvoorwerpen. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Evelien
, Datum:
08.07.2015 08:14
In de KCK stonden vroeger van die handige tips wat je kon maken om het kamperen te vergemakkelijken.
Voorbeeld daarvan is 2 ventilatorts van een computer die je bij je koelkastluikje plaatst.
Wie heeft ook heel handige dingen gemaakt/ gebruikt?
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
08.07.2015 08:46
Extra stopcontacten aan de onderkant van de caravan (voortentzijde) voor aansluiten van koelkast e.d.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
08.07.2015 09:13
Wieken op m'n caravan, ik heb nu geen mover meer nodig.
Geplaatst door: Boerke
, Datum:
08.07.2015 10:09
Achter de bagagewagen een egaliseermachine, altijd handig om je kampeerplek vlak te maken.
Geplaatst door: ® piotr 
, Datum:
08.07.2015 10:23
Geplaatst door: Mirretje74
, Datum:
08.07.2015 11:17
Wat zijn we weer lekker flauw...
Ik snap de vraag wel, soms heb je van die dingen die superhandig zijn voor op vakantie (kan er nu alleen even niet opkomen)
Geplaatst door: patricia (B) 
, Datum:
08.07.2015 12:21
Ik kocht bij Obelink een afsluitdop dat op alle afvoeren past van (af)wasbekkens................. heel handig............. op de meeste campings hebben de lavabo's geen stop.
Ik kan de link niet doorgeven, want ik vind het niet online.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
08.07.2015 12:49
Toiletpapier, makkelijk te gebruiken na stoelgang. Wel de roze.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
08.07.2015 13:00
Bedoel je aanpassingen tips en tricks voor in/rond de caravan of tent ?
Of gewoon dingen die handig zijn om mee te nemen met kamperen ?
, Datum:
08.07.2015 13:19
In onze caravan zit een diepe/smalle onderkast, die ik eerst helemaal uit moest pakken als ik
iets achterin nodig had.
Manlief heeft hier 2 lade's ingeschroefd, waarin ik allerlei klein spul opgeborgen heb.
In 1 bak ligt allerlei keukenspul wat je lastig in een la kwijt kunt (rasp, soeplepels, etc. etc.)
In de andere la staan alle pakjes/zakjes satesaus/bamimix en dat soort spul.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40241795/
De 3e staat nu klaar om in de disselbak te monteren voor alle kleine spul dat daar rondslingert.
Verder ben ik erg verknocht aan mijn serveerwonder van Tupperware (voor 2,- van de kringloop)
Neemt niet veel ruimte in, en wordt voor van alles gebruikt.
Chips-brood-sla/bak - vergiet - ontdooibak - fruitschaal - en natuurlijk als "gaarbak" voor pasta etc.
Hier gaan ook de gesmeerde broodjes in (picknick)
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/keuken-tupperware/m945294681-tupperware-iso-duo-serveerwonder.html
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
08.07.2015 14:35
@doortje: die laatjes kende ik niet, lijken me erg handig. in de eriba heb ik om diezelfde reden een platte lade geknutseld in het keukenblok (voor deksels, snijplankjes, rasp en ander plat spul) en een grote lade onder een van de treinzit-bankjes, waarbij de voorste wand nu open klapt (scharnier op de vloer).
Geplaatst door: MAB
, Datum:
08.07.2015 15:35
Een verlengsnoer om de caravanstekker aan de stekker van de trekhaak te koppelen (wij kamperen meestal zonder stroom).
Een extra draad van de accu naar de stekker van de trekhaak voor constante stroom tijdens het rijden voor de koelkast (met zekering ertussen)
Een plank op maat gezaagd voor in de zithoek om er een bed van te maken (dan hoeft die zware tafel niet mee waarvan het onderstel ook nog eens flink in de weg zit. Kunnen nu eronder gewoon spullen leggen én doordat die plank maar zo breed is als nodig hebben we veel meer loopruimte.)
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
08.07.2015 15:40
Het idee van Doortje hebben wij 3 jaar geleden al toegepast in onze Beyerland 440 DB. Bevalt prima.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
08.07.2015 15:43
Niet geknutseld maar gewoon gekocht, een jerrycan met ontluchtingskraantje. Dan loopt hij veel sneller leeg bij het vullen van de watertank.
Eem pvc-buisje doorsnede ca 1cm en iets minder lang dan binnenbreedte van wielkast, over de lengte doorgezaagd. Dan gaat de tochtstrook niet doorhangen.
Geplaatst door: Mijnheer Rust
, Datum:
08.07.2015 16:03
Een voorhamer, voor op de associalen hunnen bek te meppen als ze de orde en rust op de camping grondig verstoren...zeker nodig als de campingeigenaar niet wil bemiddelen.... :-)
, Datum:
08.07.2015 16:25
, Datum:
08.07.2015 16:41
Bij Xenos verkopen ze van die uitschuifbare kunststof deurstangen (waar je een gordijn omheen kunt schuiven)
en deze kun je tussen 2 wanden klemmen. Wij hebben er hier 3 van in onze wascabine zitten als droogrekje
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.07.2015 16:54
Wij vonden de bovenkastjes in onze Adria-caravan nogal onhandig... pak je één T-shirt dan gaat de rest mee.
Tip één is natuurlijk shirts in de lengte in drieën vouwen en dan rolletjes maken en in de lengte in het kastje. Ze kreuken minder en je ziet direct welk shirt je wilt pakken wat ook gemakkelijker gaat. Toch heeft mijn man van heel dun hout en wat latjes in elk kastje een liggend tussenplankje gemaakt... boven shirts, onder (de naam zegt het al) ondergoed.
Tip twee is al bekend... in de kastjes waarin de glazen/bekers/kopjes staan in de breedte (van voor naar achter) plastic hoeklijntjes lijmen (L-figuur) precies zo ver van elkaar dat er een kopje etc. tussen kan. Verschuift de boel gewoon wat minder en valt zo'n stapeltje niet om als je er eentje pakt. Tijdens de reis glazen in een mandje dat precies in een bovenkastje past en dan papieren servetjes ertussen.
Tip drie... busje siliconenspray mee als de voortent/luifel slecht door de tentrail gaat.
Tip vier... autoradio met CD-speler is bij ons dusdanig ingebouwd dat alleen het frontje net boven de tafel vooraan uitsteekt. De rest zit goed vast in de disselbak. Wij hebben verder geen andere geluidsdragers, dus wel een wat gedateerde oplossing.
Bestaat de echte campingschep/pioneersschep nog; die ouderwetse met vouwbaar blad? Anders toch een plantenschepje of zo mee; handig als het eens extreem hard regent en je een geultje om de tent/voortent wil graven.
Geplaatst door: ® stn 
, Datum:
08.07.2015 16:55
Als ik de vaste tank ging vullen vd caravan, liep deze aan de vulopening over als hij vol was. Dit vond ik waardeloos.
Heb inplaats van de aflaat-plug een holle buis gedraaid die reikt tot bovenzijde tank. Als nu tank vol is, loopt het water aan de onderzijde vd caravan, zo gauw ik dit hoor, is de tank vol.
Buis heeft ook gewoon schroefdraad, dus eruit draaien en de tank loopt helemaal leeg.
, Datum:
08.07.2015 17:06