900 km in 1 dag/nacht? Hoe lang duurt t gemiddeld? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Roos
, Datum:
07.05.2014 19:10
Met 2 kleine kinderen en 1 bestuurder.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
07.05.2014 19:18
Wij zijn verleden jaar om 21.00 vertroken naar Penestin ca 950 km.
met een lange stop van ca 2 uur ( De man met de hamer kwam langs) en nog een stop van ca 1 uur omdat de kleintjes wilden spelen kwamen wij om ca 14.00 aan
Geplaatst door: Shoppie
, Datum:
07.05.2014 19:34
Hi het hangt er van af, hoevaak je moet stoppen voor de kinderen. En of met of zonder aanhanger rijdt
Op zijn snelst schat ik 9 uur, inclusief een paar korte stoppen. Reëler voor ons rond de 10 a 11 uur. Wij rijden alleen overdag, evt wel vroeg weg 5 uur 's ochtend bijvoorbeeld
Geplaatst door: MAB
, Datum:
07.05.2014 20:24
Als wij om 01.00u vertrekken hebben we tegen 17.00u ca 950km afgelegd.
Met caravan, stabiele combinatie. Rijden tussen 100 en 105 op de teller. Vanwege de kinderen hebben we dan wat meer stops en die duren vaak tussen 30 en 45 min. We doen niet heel moeilijk over nog een korte stop vlak voor we er zijn. Als de kinderen daaraan toe zijn dan is dat maar zo.
Ik rijd alleen en voor ons is het voordeel dat als we die tijd gaan rijden er bij mij geen man met de hamer langskomt. 's Avonds gaan we op de camping dan wel tussen 20 en 21u weer slapen en de volgende ochtend voor 06.00u gaat de wekker.
Door omstandigheden zijn we ook weleens begin van de avond vertrokken maar dat bevalt mij niet. Dat kan echter voor iedereen verschillend zijn.
Door het om 01.00u vertrekken zijn de kinderen weliswaar wel eerst vaak nog een uur of wat langer wakker maar slapen daarna een gat (ok, gaatje) in de dag. Daardoor kunnen we de eerste 5 a 6 uur al meer dan de helft van de afstand afleggen. Onze kinderen slapen in principe vrij veel onderweg. Lastig is wel dat ze elkaar ook wakker kunnen houden. Dus, als ze beiden achterin zitten (itt in Nederland mogen in Frankrijk kinderen alléén voorin als het zitje achterwaarts gericht is) kan het handig zijn als er iets als buffer tussen hen in zit. Bij ons is dat nu nummer drie met de middelste stoel achter naar voren geschoven ;-)
Vorig jaar zonder caravan waren we met vertrek om 00.00u rond 11.00u vlak voor Lyon. Dat is voor ons bijna 1.000 km in dus ca 11 uur. Overal maximumsnelheid.
Let wel, wij rijden nooit op zaterdag maar op zondag of doordeweeks.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
07.05.2014 21:13
@ MAB, 16 uur achtereen rijden met caravan in je eentje (met korte stops) is m.i. onverantwoord.
@Roos, in je eentje rijden met 2 kleine kinderen: ik zou het in 2 dagen doen. Ongeacht of je met of zonder aanhanger rijdt.
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
07.05.2014 21:36
Wij rijden meestal zo'n 800 km de eerste dag. Doen hier ongeveer 11 uur over. Mijn man rijdt het meeste. Af en toe doe ik ook een stuk. De kids vermaken zich prima op de achterbank, regelmatig stoppen. 800 km is wel de max voor ons.
Geplaatst door: j
, Datum:
07.05.2014 21:59
Reken op zeker 12 uur reistijd incl stops .je moet ook wat eten enz.
Met caravan veel langer
Geplaatst door: ® Mascha
, Datum:
07.05.2014 22:07
900km is echt een eind hoor. Het is allemaal afhankelijk wanneer ga je rijden, hoe druk is het op de weg etc etc. Wij rijden meestal half tot eind juni en dan is het nog niet druk op de weg maar na 650km vind ik het altijd wel mooi geweest en zet lekker het tentje ergens op. Volgende ochtend weer verder. En dan reizen wij met zijn tweetjes en rijden allebei.
Geplaatst door: Fenna
, Datum:
08.05.2014 00:53
's Nachts rijden heeft onze voorkeur absoluut niet! Je wordt juist snel vermoeid.
Met caravan vertrekken wij rond 06.00/07.00uur en zijn altijd rond 17.00uur op de overnachtingscamping (800-830km).
Zonder caravan hebben we ook weleens gereden en zijn toen om 07.00uur vertrokken en waren om 18.00uur op ons overnachtingsadres (940km).
Wij stoppen om de 2 uur een half uur, alleen als we terug rijden in 1 keer kan het weleens voorkomen dat we wat vaker stoppen.
Met caravan rijden wij dus 800 a 830km in 11 uur en zonder caravan rijden wij 950km in 11 uur. Dit alles is voor ons erg goed te doen (mijn man rijdt alleen),wat ik al zei we moeten dan niet te vroeg vertrekken. Als we eerder vertrekken zijn we veel eerder vermoeid en maken we minder kilometers.
Wij rijden niet op zaterdags. Heen eigenlijk altijd op zondags en maandags en terug doordeweeks. Ideaal rijden.
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
08.05.2014 08:00
Wij vertrekken meestal rond 6:30 smorgens en rijden dan ongeveer 1000KM. We zijn dan zo rond 19:30 bij ons overnachtingshotel! We rijden alleen met bagagekar en 3 kids achterin! Wij rijden echt niet s'nachts want dan zijn we gewoon echt moe! We vertrekken wel op een zondag!
Geplaatst door: Monique
, Datum:
08.05.2014 09:50
Wij gaan ook nooit 's nachts rijden. Mijn man en ik zijn dat beide niet gewend en met 3 kinderen achterin durven we dat ook echt niet aan (ik denk ook echt dat mijn kinderen elkaar wakker gaan houden). Wij overnachten daarom altijd in een chambre d'hotes. We vertrekken 's ochtends wanneer we klaar zijn (uur of 9) en om de 2,5 a 3 uur stoppen we ergens. De ene stop wat langer dan de ander, daar maken we ons dan niet druk om. We rijden de eerste dag altijd het langst zodat we de 2e dag op tijd bij de camping aan komen.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
08.05.2014 12:18
Het zal wel aan mij liggen (dyslectie?), maar ik heb geen idee of de vragensteller met Ryan air gaat, trein, camper, auto, vouwwagen, caravan, scooter. Daar de term "bestuurder" wordt genoemd, vermoed ik dat scooter, trein en Ryan air afvallen. Ook geen idee of Roos die bestuurder is, mogelijk gaat het in dit geval dus om één of twee volwassenen met een camper, auto, auto met caravan, vouwwagen of aanhangwagen.
Geplaatst door: ck
, Datum:
08.05.2014 14:05
Zonder aanhanger rijden wij gemiddeld 100 km/uur bij 's nachts rijden en 2 bestuurders. Bevalt ons prima. Behoefte om te eten/drinken is beperkt, ook bij de kinderen, dus hoeven we niet steeds te stoppen voor plaspauzes etc.
Als er 1 bestuurder is zou ik niet 's nachts gaan rijden.
Geplaatst door: Herbert
, Datum:
08.05.2014 14:27
Wij hebben afgelopen jaar (met 2 kleine kinderen) ongeveer 1000km gereden (alpen) en waren ongeveer 12 uur onderweg incl. flinke stops (1,5 uur eten in de middag) en redelijk wat korte pauzes om de benen te strekken voor ons én wat te spelen voor de kinderen.
Dit jaar rijden we ongeveer 1000km, maar verspreid over 2 dagen. Dat is toch wat relaxter.
, Datum:
08.05.2014 15:06
Wat een rare manier van reageren Toon! Ik verwacht niet dt je dyslectische bent hoogstwaarschijnlijk wel wat onaardig. Gelukkig heb ik al genoeg advies gekregen van de mensen die wel op een normale manier konden antwoorden!
Geplaatst door: Masja
, Datum:
08.05.2014 15:09
Beste Roos,
Wij rijden 1020 km in een dag. Wij rijden met auto en aanhangwagen.
Wij doen er 14 uur over inclusief 4 x een half uur pauze en 2 x tanken.
, Datum:
08.05.2014 15:11
En we hebben kleine kinderen.
, Datum:
08.05.2014 15:15
En vertrekken jullie dan smorgens of einde van nacht?
Geplaatst door: jeanette
, Datum:
08.05.2014 16:19
wij rijden al jaren met kinderen deze afstand in 1 keer,heerlijk vinden we dat,regelmatig ff stoppen wat lekkers eten,balletje trappen.
We gaan sávonds weg eerder pas uur of 23.00 uur maar tegenwoordig al rond 20.00 .
Juist met kids ideaal omdat ze het spannend vinden als het donker gaat worden en daarna lekker in slaap vallen zodat je er urennnnnnnnnnn lang geen kind aan hebt.
, Datum:
08.05.2014 17:02
Roos, om antwoord te geven op je vraag:
Omdat wij met 6 persoonstent kamperen doen wij 2 dagen over de heenreis. Wij vertrekken dan heel vroeg in de ochtend om aan het eind van de middag bij de chambre d'hotes aan te komen.
De volgende dag rijden we dan nog maar 3 uurtjes en dan zijn we op de camping.
Terug rijden we wel altijd in een keer, we vertrekken dan zo vroeg mogelijk in de ochtend nadat we onze tent hebben afgebroken, meestal is dat op zijn vroegst rond 9.00 uur, dan komen we rond middernacht thuis, en kunnen we meteen lekker ons bed in.
We kiezen bewust om de heenreis in 2x te rijden omdat een grote tent opzetten met kleine kinderen na 14 uur te hebben gereisd geen optie is voor ons, dan willen we niet moe zijn en ook dat het nog licht is. Als wij een caravan zouden hebben zouden we het wel in 1x rijden.
Wij rijden dus nooit 's nachts en willen dat ook niet, veel te vermoeiend en je dag er na is ook stuk.