Compressor koelbox? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Arjan
, Datum:
01.01.2014 08:46
Is dit de beste koelbox voor in het warme zuiden. Vorig jaar kon onze elektrische koelbox de warmte niet aan. We denken er nu aan om een mobicool compressor koelbox te kopen. Is dit een goede keuze?
Geplaatst door: Cor
, Datum:
01.01.2014 10:25
Ik heb zelfde probleem met de koelkast
Maar heb vorig jaar wel gezien dat mensen een hybride koelkast bij zich hadden
Vlgs mij een mobi cool hybrid c40 bij de wit in schijndel of obelink te koop
Hoop op dat we hier meer reactie op krijgen
Dan hebben we meer informatie om de goede te kopen
Geplaatst door: Gert
, Datum:
01.01.2014 11:16
Ik heb al een paar jaar een Mobicool C40, er komt echt nooit meer iets anders! Elke ingestelde temperatuur wordt gehandhaafd tot -15gr C. Ook 's-zomers op de camping.
Nadeel: in een tent kan hij teveel lawaai maken en de goede temperatuur instellen zonder dat hij gaat vriezen koste ons enige tijd. Maar daarna heb je gewoon altijd koud bier en blijft je vlees langer goed.
De C40 doet het alleen op 220, maar ik zet hem thuis een dag voor vertrek aan, met alles wat koud moet erin. De reisdag blijft alles koud en dan 's-avonds weer aan de 220V voor de volgende reisdag.
Geplaatst door: Cor
, Datum:
01.01.2014 11:28
Er zijn die ook op 12v werken al het goed is
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
01.01.2014 11:37
Ook wij hebben een compressor koelbox, alleen op 230V dus in de auto kan hij niet aan. Wij vriezen een dag voor vertrek twee pakken vruchtensap of appelsap in. Op de ochtend van vertrek doen we deze in de koelbox als koelelement. Dit houdt alles in de box gedurende de reis koud. En als je 's avonds de vruchtensap open maakt het je een soort "slush puppy" (even googlen als je niet weet wat dat is). De kinderen zijn daar gek op! Op de camping zelf functioneert de koelbox super! Wij hebben hem in de voortent staan, en zelfs bij temperaturen boven 30 gr is alles nog goed koel. Je hoort hem inderdaad wel zoemen, maar wij ervaren dat niet als storend. En als we thuis een feestje hebben en niet alles in de koelkast past halen wij hem ook tevoorschijn. Super ding!
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
01.01.2014 11:40
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
01.01.2014 11:55
Heb ook de mobicool. Absoluut geen last van het geluid. Hij koelt uitstekend. Eerder idd probleem om goed in te stellen dat hij niet gaat vriezen.
Geplaatst door: marian
, Datum:
01.01.2014 13:07
Hier ook de mobicool. Ik had begrepen dat die goed koelen niet ook in de auto kunnen ivm het vermogen. Die van ons kan dus ook alleen op stroom. Ik vul hem van te voren en doe er voor de heenreis een bevroren koelelement bij.
Ook inderdaad even de goede temperatuur vinden, want je kan hem niet instellen op temperatuur, maar heeft enkel 7 standen.
Het geluid, wij slapen in een tent vlakbij de koelbox, ik heb er totaal geen last van gehad. Klinkt ongeveer als een gewone koelkast.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
01.01.2014 22:57
Wij hebben de B40 hybride uitvoering van Waeco die zowel op 220volt(compressor) als op 12 volt (thermo electric) kan.
Koelt op 220volt geweldig.
Alleen begrijpt niet iedereen dat de 12 volt stand alleen is bedoeld om het gekoelde product koel te houden.
Wij pakken de koelkast in, en zetten hem dan op 220.
Vervolgens laten hem dan zeker 24uur koelen.
En wanneer we vertrekken gaat de stekker eruit en sluiten we de 12volt aan in de auto.
Zo houden we hem perfect koel.
Geplaatst door: ® Moose
, Datum:
02.01.2014 15:56
In mijn ervaring (en velen met mij) is een absorbtie koelkast/box de beste oplossing. Wij hebben al jaren een Electrolux (tegenwoordig verkocht onder de naam Dometic) koelbox (220/12/gas). Ook afgelopen jaar weer in Spanje en Frankrijk bij 30+ graden heerlijk gekoelde drankjes en levensmiddelen. Meerdere bevriende kampeerders hebben er inmiddels ook één aangeschaft.
Een beetje geduld en zoeken op marktplaats en voor een paar tientjes heb je een mooi exemplaar. Nadeel is dat nog wel eens dat de boter en melk in de ochtend bevroren zijn. Zet hem dus in de avond op de laagste stand.
Geplaatst door: ® s@ndra
, Datum:
03.01.2014 09:29
Een absorptie koelkast koelt ongeveer tot 20 graden onder de omgevings temperatuur. Bij 30 graden dus geen goed alternatief. Je drankje wordt 10 graden en dat voelt in 30 graden best wel 'koel'. En je plakje ham (gaar vlees) zal ook niet meteen bederven.
Om bederf van levemsmiddelen tegen te gaan moet je koelkasr toch echt 7 graden of kouder koelen. Dus wil je er voor meerdere dagen rauw vlees in bewaren, dan voldoet een absorbtie koelkast niet als het overdag 30 graden of warmer wordt!
Je koelkast op een standaard zetten is handig om niet steeds te hoeven bukken. Tegen mieren helpt het nauwelijks want mieren komen niet graag in je koelkast, vinden dat veel te koud! En als ze er wel in willen zijn de pootjes van de standaard gewoon te beklimmen door mieren.
Geplaatst door: Carly
, Datum:
03.01.2014 09:41
Dat is de allerbeste keuze, zelfs met de caravan nemen we hem extra mee omdat hij zo goed is
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
03.01.2014 09:44
Een absorptie koelkast worde de miskoop van het jaar.
Zelf ook een absorptie gehad en in het buitenland drama.
Op Terschelling waar we kampeerden zonder stroom met een nacht temperatuur van dik onder de 10graden wil het prima.
Maar ga je de warmte opzoeken dan kan hij het gewoon niet bijsloffen, en helemaal niet wanneer je een gezin hebt.
Bij ons was het vlees totaal bedorven omdat de stroom was uitgevallen en de koelkast een te lange tijd nodig had om weer koud te worden.
En idd. voor een paar tientje verkocht terwijl een gebruikte compressor voor het dubbele werden verkocht.