Het weer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
22.04.2013 19:39
Daarom gaan wij in mei een weekje naar Normandie. Altijd leuk, mooi, leuke plaatsjes, schitterende krijtrotsen (omg Fecamp) en niet ver rijden. En als het weer tegen zit hebben we een open haar (huis gehuurd). En we hopen natuurlijk dat het wel lekker weer is, dan zitten we lekker buiten. Nee voor ons niet 1000 km rijden voor een weekje, terwijl het dichterbij ook mooi is.
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
22.04.2013 19:40
Voor weersverwachtingen gebruik ik geen weeronline, maar ik maak gebruik van Franse en Engelse sites.
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
23.04.2013 12:11
Geplaatst door: Anne
, Datum:
23.04.2013 21:07
Uylenspiegel, bedankt voor de tip. Op deze site ziet het er tenminste een beetje postiever uit dan op weeronline :-) Hier wordt een mens weer vrolijk van. Zag ons al dagen met regen voor de tent zitten....
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
23.04.2013 21:15
Geplaatst door: tineke (webmaster)
, Datum:
23.04.2013 23:17
Geplaatst door: monique
, Datum:
23.04.2013 23:18
Daarom gaan we naar Noord-Bretagne. Genoeg te doen, ook als het slechter weer is. Vorig jaar in de buurt van Orleans. Minder dan 700 km. We hadden heel redelijk weer. Kinderen hebben zelfs in het buitenbad gezwommen. Ook wel wat regen, maar dan ga je iets bezichtigen. Ook een keer naar Languedoc geweest. Regen, koud...sneeuw in de Pyreneeen. Prettige vakantie allemaal.
Geplaatst door: Martina
, Datum:
24.04.2013 01:59
Niets is zo verandelijk als het weer (en de weersverwachting). Om zes uur naar de weersverwachting voor volgende week gekeken. De ene site gaf vrij slecht weer aan en de andere site beter weer. Nu een paar uur later is het precies omgekeerd! Als je verder leest, blijken vooral neerslag en bewolking moeilijker te voorspellen zijn. Met het inpakken van kleding wachten we tot de dag voor vertrek wanneer de voorspellingen iets betrouwbaarder zijn. Voor de meivakantie kiezen we dan ook voor een bestemming waar dingen te bezichtingen zijn die wat minder weersafhankelijk zijn zoals mooie steden met musea, grotten, kastelen enz..Maar de regenjas en paraplu gaan altijd mee! Ik hoop voor iedereen dat het in ieder geval een 'droge' meivakantie wordt!
Geplaatst door: Anne
, Datum:
24.04.2013 07:51
Dank je wel Tineke, weer wat geleerd. Ik ben al jaren een vast bezoeker van jullie geweldige website (enigzins verslavend, zo mijmerend over la douce France...) maar dit wist ik nog niet. Nogmaals dank!
Geplaatst door: tineke (webmaster)
, Datum:
24.04.2013 09:07
Anne, jammer, dat je er nu pas achter komt, maar beter laat dan nooit...;))
Heb je alle andere mogelijkheden wél gezien?
1)
* Foto's in de buurt van de camping
* Satellietfoto van de Camping
* Kaartje van de omgeving + routebeschrijving
* Campings in de buurt
* Informatie over deze regio
* Het weer voor de komende 12 dagen
Bekijk het bijvoorbeeld eens bij deze camping:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=197291
Je kunt via de volgende link de route-mogelijkheden vanaf je vertrekplaats vinden:
http://www.camping-frankrijk.nl/campingkaart.asp?CampingID=197291
2)
Heb je wel de mooie zoekfunctie via de kaart gevonden, waar je bij het vakje 'Selecteren' kunt zoeken op de volgende soort campings ?:
* 3,4 of 5 sterren
* 1 of 2 sterren
* geen sterren
* Waterglijbanen
* NL beheer
* Naturisten
* Municipal
* Camping à la ferme
* Aire naturelle
* Verhuur
* Camping Qualité
Kijk eens aan de linkerkant in het menu naar alle mogelijkheden:
http://www.camping-frankrijk.nl/
Geplaatst door: zonnetje
, Datum:
24.04.2013 09:22
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.04.2013 11:41
Praag: 20-23 graden en zonnig met een wolkje. Ik ga ervoor, kijk ook niet meer op een andere site of het daar toevallig wel regent ;-).
Geplaatst door: gerd@
, Datum:
24.04.2013 15:02
@mar3tent. Beetje nieuwsgierige vraag, gaan jullie in/bij Praag kamperen? en zo ja, welke camping hebben jullie op het oog?
Wij willen in de meivakantie ook weg, zitten te denken aan Normandië, maar als je daar de weersvooruitzichten ziet, word ik dus niet vrolijk van...
, Datum:
24.04.2013 15:54
nee we gaan naar een hotel, waar we een appartement hebben. (2 slaapkamers erin, maar volgens mij geen keuken ofzo)
, Datum:
24.04.2013 16:04
maar er zijn 14 campings in/om/nabij Praag en velen daarvan hebben een goed cijfer op zoover. Dus ik zou daar zeker even kijken naar de mogelijkheden.
Maar kijk ook even op booking.com, genoeg appartementjes in praag te huur die er goed uit zien en niet duur zijn (vind ik dan)
Geplaatst door: gerd@
, Datum:
24.04.2013 22:28
@mar3tent,bedankt voor de reactie. Wij hebben vorig jaar augustus een andere caravan gekocht en zijn er nog niet mee weg geweest, dus we willen heel graag gaan kamperen.Appartement is dus geen optie :-)
Normandië staat al heel lang op ons lijstje, maar goed we beslissen morgenavond, oost/west of zuidwaarts!! Afhankelijk van het weer dus.
, Datum:
24.04.2013 23:50
Geplaatst door: Marcelle
, Datum:
30.04.2013 15:46
Nou, we zitten er in de midi-Pyreneeën en vanaf zondag koud en regen. Nu even droog, maar morgen weer regen op de planning. We zouden twee weken blijven, maar dat gaan we zeker niet doen als het zo blijft. Balen!!!!
Geplaatst door: herja
, Datum:
30.04.2013 16:45
Zondag aangekomen in de Ardeche. Het is even droog geweest en de zon probeerde het een half uurtje gisteren soiree maar het blijft tot morgen (woensdag) knudde.
Op de overnachtingscamping in Lons le Saunier zaterdagavond SNEEUW gehad. Maar nu op naar de 20gr.
Wij blijven nog zeker een week!!
Geplaatst door: zonnetje
, Datum:
30.04.2013 20:03
Zoals ik al eerder aangaf, de eerste week van de meivakantie laat vaak te wensen over, lage temperaturen en regen. De voorspelde regen is gevallen en de rest van de week blijft de bewolking de overhand houden. Aan de Middelandse Zee wordt het wat zonniger maar de temperatuur komt niet boven de 20 graden uit door de invloed van het koude water. Volgende week wordt het ook in de Midi-Pyreneën beter en gaan de temperaturen oplopen. In het voorjaar vaak het warmste gebied van Frankrijk in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt dat het zuidoosten van Frankrijk dat is. De koude zee heeft veel invloed op de temperatuur aan de kust. Maar de verwachtingen van meer dan een paar dagen vooruit zijn in deze periode toch vaak wat onbetrouwbaar.