Het weer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marcelle
, Datum:
21.04.2013 10:32
Tjeetje he, volgens weeronline wordt het niet best weer volgende week in het zuiden van Frankrijk. Dat zou wel balen zijn als we bijna 1200 km rijden en we komen in regen aan. Hoe betrouwbaar is weeronline?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
21.04.2013 11:09
iemand die op vakantie gaat zoekt altijd net zo lang een site met goed weer totdat ie tevreden is...(niets is mij vreemd..die gekke neiging heb ik ook..)
Als je toch al geboekt hebt...
Anders pas weer paar dagen voor vertrek kijken en niet week van te voren, er kan nog veel veranderen.
, Datum:
21.04.2013 11:13
We hebben inderdaad al geboekt.
Geplaatst door: Lilian1
, Datum:
21.04.2013 11:15
Ik kijk altijd op meteofrance.com. Vind ik persoonlijk een prettige site. Weer online zal best betrouwbaar zijn.
Ik heb net even op meteofrance.com gekeken.
Op dit moment zien de vooruitzichten er inderdaad niet zo best uit.
Maar goed, niets is veranderlijker dan het weer.....
Geplaatst door: Nic
, Datum:
21.04.2013 11:18
, Datum:
21.04.2013 11:23
Molieres / Midi-Pyreneen. Zag dat cote d-azur ook niet veel beter is. Maarja, het duurt nog een week, dus hopelijk trekt het allemaal bij.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
21.04.2013 11:31
Geplaatst door: Texel
, Datum:
21.04.2013 12:00
Gewoon optimistisch blijven. Als je er eenmaal bent valt het in de regel vaak heel erg mee.
Geplaatst door: ® Kejan
, Datum:
21.04.2013 13:09
Hier houden we het ook in de gaten. De Franse weersites verschillen nogal van mening. De een roept zonnig, de ander regen. Weeronline roept al weken bewolkt en zonnig. Die bekijk ik nog maar nauwelijks omdat ik het idee heb dat daar juist steeds hetzelfde staat.
Toch maar kleding voor meerdere weertypes inpakken en blijven hopen dat de t-shirts aan kunnen.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
21.04.2013 13:23
Och ....., mensen zijn op een camping net mieren ..... na een regenbui hoor je overal de ritsen weer open gaan, en komt 'het spul' naar buiten :-)
Thuis haal ik het niet in mijn hoofd om met een fleecevest aan met 16gr buiten te gaan zitten. Op de camping is dat geen enkel punt - zo gauw het enigszins kan, ga je toch naar buiten en blijf je niet in tent/caravan zitten.
En om jullie gerust te stellen; waren vorige week in Rome. Berichten voorspelden 18-19 graden, en eenmaal daar 5 dagen van ruim 25gr gehad !
Geplaatst door: zonnetje
, Datum:
21.04.2013 14:14
Ga er maar niet vanuit, het weer laat het in deze periode vaak afweten. Nooit bespreken, het is toch nergens vol. Ik zou de meteo maar goed in de gaten houden. ook aan de Franse zuidkust wordt het vaak niet warmer dan een graad of 16-18. Nachttemperaturen zijn laag, een graad of zeven. Vaak lees je hier dat allemaal wel meeviel en dat met een zonnetje het toch lekker was. Maar ja, je moet toch iets als je 1200 km gereden hebt. Echt druk zal het er in ieder gaval niet zijn.
Geplaatst door: herja
, Datum:
21.04.2013 15:33
Geplaatst door: Truus
, Datum:
21.04.2013 20:20
ik kijk ook steeds naar de berichten, hopelijk worden de voorspellingen wat beter!
Geplaatst door: Yvonne
, Datum:
21.04.2013 20:40
Al geboekt zoals elk jaar. En ook bij wat minder weer is het toch altijd een supervakantie. In mei kan het vriezen of dooien, dat weten we altijd. Je doet gewoon andere dingen als in het hoogseizoen waarin het vaak te warm is om iets te ondernemen. Je bent in een een totaal andere omgeving waarin we veel zien en doen. In in ons geval hangt vakantie niet alleen af van mooi weer.
Geplaatst door: Joke
, Datum:
21.04.2013 21:25
Regen is vervelend vinden wij met kamperen, maar vaak valt het wel mee.
Soms zijn de weersvoorspellingen niet heel goed en als je er eenmaal bent valt het allemaal wel mee, je gaat bij elk zonnetje al lekker buiten zitten.
Dus maak je maar niet te druk, gaat goed komen. Wij hebben niets geboekt, maar gaan volgende week wel naar Zuid-Frankrijk. De caravan hebben we al uit de stalling gehaald.
Geplaatst door: Truus
, Datum:
21.04.2013 21:28
wij hebben ook niet geboekt en de caravan staat al klaar, maar ik twijfel tussen atlantische en middellandse zee. Ga ivm kleine kids liever naar middellandse, maar als het weer aan de andere kant beter is dan is dat met die kleintjes ook lekker.
, Datum:
21.04.2013 22:16
Het is altijd zo moeilijk inpakken: dikke truien, maar ook zwemkleding en korte broeken. Voor dat je het weet zit je hele tas bomvol. Temperatuur hoeft van mij niet heel hoog te zijn, als het maar droog is. Campingleven is toch buitenleven. We duimen maar dat de voorspellingen beter gaan worden: in ieder geval droog ...
Geplaatst door: conny
, Datum:
22.04.2013 10:30
Over het algemeen : hier mooi , daar minder....
Blijft gokken in het voorjaar.
En staar je zeker niet blind op de langetermijnsverwachting.
Veel plezier !
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
22.04.2013 17:25
In Zuid-Frankrijk was het vorige week een tweetal dagen… 30 graden.
Nu naar het zuiden gaan met vakantie? Geen denken aan. Vanaf juni kan je min of meer rekenen op goed weer, maar het blijft gokken. De lente is nog maar pas begonnen.
Wie volgende week naar Picardie of Normandie met vakantie gaat heeft beter weer in h et vooruitzicht dan diegenen die zuidwaarts gaan kamperen.
Geplaatst door: lizette
, Datum:
22.04.2013 17:42
Weeronline heb ik een paar weken geleden (9 maart) op de voet gevolgd omdat we een weekend naar Parijs gingen. Het zag er niet zo best uit: twee dagen met 95% kans op regen, koud. Maar goed, alles was geregeld dus we gingen toch (en zo gaat het meestal, ook Marcelle). Vrijdag reisden we met regen richting zuiden. Zaterdagmorgen om half 10 zaten we in de zon onder de Arc de T. en we hebben het mooiste weer van de wereld gehad: hele dag in shirt gelopen, mensen lagen in het gras bij de Eiffeltoren, we bakten weg bij het Vrijheidsbeeld, strakke blauwe lucht. Zondag was het wel bewolkt maar temperatuur goed. Dus als we ons hadden laten leiden door weeronline, dan zouden we niet gegaan zijn terwijl het zo prachtig was. (in NL regende het de hele zaterdag).