Wat neem je mee met tent kamperen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jaap
, Datum:
25.01.2009 13:06
Hallo kampeerders,
Wat neem je met z,n tween mee op vakantie met de tent als je alleen met de auto op vakantie wil.
De tent is 30 kg.
Dat het er ook nog inpast.
De auto is een Hyundai getz.
Dus uitsluitend het broodnodige kan mee,maar wat.
Graag ervaringen van andere lotgenoten.
Groet Jaap.
Geplaatst door: Caravanner2
, Datum:
25.01.2009 13:49
Koelbox op stroom, neemt 1/3 van je achterbank bezet. Tafeltje en 2 stoelen. Luchtbed 2p.
Ga je elke dag uit eten? Of zelf kokkerellen?
Je zou evt. een ski-dakkoffer kunnen aanschaffen/lenen/2e hands
Geplaatst door: lizette
, Datum:
25.01.2009 14:45
Stroomkabel, verdeeldoos, zaklamp, onderzeil, slaapzakken, warme trui,
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
25.01.2009 15:29
, Datum:
25.01.2009 15:35
Jaap hier nog eentje http://www.meenemen.nl/
Ik kan wel een hele lijst op gaan noemen maar wat ik belangrijk vindt, vinden jullie misschien niet. Dus hier kun je zelf kijken en een lijst samen stellen
Geplaatst door: matiz
, Datum:
25.01.2009 16:16
Geplaatst door: cuore
, Datum:
25.01.2009 16:49
de vraag kwam mij ook al zo bekend voor........
Geplaatst door: ® Jan T
, Datum:
25.01.2009 19:30
Ga in mei een paar dagen met de tent op stap. Dan kun je ervaren wat nodig, wel makkelijk of overbodig is. Geef je ogen de kost op de camping. Kies een camping bij een plaats waar ook een grote zaak is voor kampeerbenodigdheden. Dan kun je gelijk de dingen kopen om je uitrusting bij jou passend maken.
Geplaatst door: Bar
, Datum:
25.01.2009 20:01
Er zijn al eens hele paklijsten geplaatst hier maar toch denk ik dat het handig is een persoonlijke lijst op te stellen. Je gaat niet volgende week al weg denk ik en het maakt tenslotte ook deel uit van de voorpret...
Wij hebben wel de ervaring dat hoe 'basic' we ook ooit (lang geleden) pakten we het toch altijd nog presteerden teveel mee te slepen! En nu met kind en karretje en wat meer luxe (koelbox en kacheltje) wil je het helemaal niet zien als we in- of uitpakken ;-)
Geplaatst door: Sissi
, Datum:
25.01.2009 20:11
Lotgenoten? ha ha ha ha. Dan denk ik toch meer aan mensen in de gaza die nu graag een tentje zouden willen hebben ;-)
Maar jaap met z'n twee, en een lege achterbank, en een kofferbak en in je vorige topic ook nog een dakkoffer hoeft echt niet alleen het "broodnodige" mee maar kan alles wat je wilt toch mee?
Heel praktisch: dak boven je hoofd (= tent) iets om op te zitten, iets om aan te zitten, iets voor het slapen, iets om te koken, en van te eten en te drinken, kleren en zwemspul, iets voor als er geen licht is, iets voor als je tent of slaapspul kapot is. Dat is broodnodig en voor de rest schuif je erbij wat je nog graag had gehad net zolang totdat je auto vol is...
Succes!
Geplaatst door: ignas
, Datum:
26.01.2009 22:10
www.meenemen.nl ? nooit van gehoord, heb eens gekeken... goeie grutten, dan mag je wel een aanhanger meenemen! er staan zelfs spullen om mee te nemen onder de Q en de X...
, Datum:
27.01.2009 15:39
@ ignas, je moet eens leren lezen.
Ik heb geschreven dat je zelf een keuze uit de lijst kunt maken, want wat ik belangrijk vindt, vindt een anders misschien niet belangrijk. Je kunt aan de hand van de lijsten voor jezelf beslissen wat je wel en wat je niet mee wil nemen.
Jaap vroeg om een tip en niet om commentaar.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
28.01.2009 09:07
En mocht je toch iets vergeten: in Frankrijk zijn ook winkels.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
28.01.2009 09:22
Maak van je gezin een "lerende organisatie".
Gewoon gaan en dan merk je vanzelf wat je tekortkwam en wat overbodig was :)
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
28.01.2009 10:21
Jaap wat ik echt een must vind is een haring trekker
Geplaatst door: Sissi
, Datum:
28.01.2009 11:18
over haringtrekker gesproken: verschillende hamers voor het inslaan van die haringen. Ooit een vakantie gehad waarop het niet echt wilde lukken met onze gewone hamer. (hadden toen ook even een andere haring moeten gebruiken op die ondergrond en ook die hadden we niet ;-))
Geplaatst door: M.van Dorp
, Datum:
30.09.2009 23:41
Wij hebben een webshop genaamd www.haringtrekker.nl.
En haringtrekker is zeker een must.
Mis je iets op de camping, dan zenden wij het na.
Geplaatst door: Visualist
, Datum:
01.10.2009 10:30
Geplaatst door: TexeL
, Datum:
01.10.2009 12:13
Een haringtrekker is niet nodig als je een klauwhamer meeneemt i.p.v. een rubber hamer. Met een stalen hamer krijg je bijna elke haring in de grond, ook wanneer de bodem iets steenachtig is. Als een haring erg vast zit dan kun je, eventueel door een klosje of stuk steen onder de klauwhamer te leggen erg veel kracht op een haring zetten. Enige nadeel van een stalen hamer is dat er wel eens een haring vervormt wordt. Gewicht rubber hamer 400 graam, klauwhamer 550 gram.
Geplaatst door: Anna
, Datum:
01.10.2009 12:24
Lotgenoten......? Je hebt er zin in, begrijp ik.