Mooiste kampeerervaring/herinnering
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
04.12.2024 16:07
Wat is de mooiste herinnering voor jullie? Kom maar op met jullie verhalen... :)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
04.12.2024 21:09
Alweer ?
Origineel onderwerp ...
Geplaatst door: Jane
, Datum:
04.12.2024 23:53
Rob wat lekker zuur weer..
De mooiste.. Lastig.. Ik herinner me die vakantie in Oostenrijk waar wij ook als kinderen aan de stokken van de tent hingen om te voorkomen dat ie wegwaaide. En het sneeuwde.. Of dat de mooiste was? Geen idee maar deze zit wel erg in het geheugen gebeiteld.. Maar s avonds met de kinderen naar de sterren kijken op een stikdonkere camping. dat hoor wel bij de mooiste. Of met zijn alleen (5 personen) in een 3 persoons tentje slapen omdat het 's nachts ging regenen en we de vouwwagen droog terug wilden nemen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
05.12.2024 10:23
De keren dat we buiten de tent sliepen omdat we geen zin hadden voor een nacht de tent op te zetten. Of misschien wel toen we onderweg wel 20 gieren op een karkas zagen,zo ontzettend mooi
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
05.12.2024 21:35
Haha Rob, echt hé ik snap u echt niet. En maar zaniken met z'n allen over de goeie ouwe tijd met mooie kampeerverhalen op dit forum, en commentaar op glijbaan zoekers, maar als er dan eens een ander topic geopend wordt is het óók niet goed. Ook weer niet origineel genoeg. Ik zou zeggen, kom zelf eens met wat origineels of sla gewoon een rondje commentaar over...
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
06.12.2024 01:31
Meer dan 30 jaar geleden stonden we op een boerencamping ergens bij de Loire. Lekker gegeten, maar geen zin om de afwas te doen. De volgende dag waren de borden en de pannen blinkend schoon! We kijken elkaar vragend aan. Nee dat hebben we niet zelf gedaan. Er bleek een aantal katten rond te lopen die zich graag tegoed deden aan de etensrestjes!
Geplaatst door: scg
, Datum:
06.12.2024 09:49
Mijn mooiste kampeerherinneringen zijn alle kampeervakanties, toen onze kinderen nog meegingen. Nu weer met z'n tweeën , ook fijn, maar anders.
Geplaatst door: ® marijn
, Datum:
06.12.2024 10:39
Die keer dat we kampeerden in de Milford Sound fjord in Nieuw Zeeland. Vanaf de boot zagen we vanaf grote afstand door behoorlijke wind onze tent de lucht inwaaien. We konden niets doen en alleen maar afwachten. Gelukkig konden we bij terugkomst onze tent nog bij elkaar rapen.
Maar ook de keren in Frankrijk, met het luchtbed buiten de tent liggen om sterren te kijken. Heerlijk. En met onze toen nog anderhalf jarige zoon, die snachts niet wilde slapen. Hij wilde in de zandbak spelen. Die genoot net zo van het kampeer leven als wij.
Of spannend een beer 🐻 bij de tent in Canada. Toen doodeng, weken in de auto geslapen. Het verhaal wordt steeds groter. Achteraf is het leuk.
Of alle keren met onze vrienden voor de tent. Genietend van de vele wijntjes die ons lacherig maakte. Sorry buurtjes🤭🫣
Of hier in Nederland op het Staatsbosbeheer groeps kampeerterrein kamperen met de vriendengroep. Nacht zwemmen met alle kinderen in het Loomeer.
Zoveel leuke dingen mee gemaakt, ik zou er wel een boek mee kunnen vullen.
Nu al weer zin de zomer, met onze zoon die dan al weer 17 is. Op zoek naar de allerleukste camping voor oudere jeugd waar de jeugd elkaar ontmoet (tips welkom😉)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.12.2024 15:49
Mooiste ervaringen blijven toch uit mijn jeugd. Met m'n ouders, broer en ander gezin met 2 kinderen (tante) met de vouwwagen 3-4 weken naar Frankrijk. Ieder jaar weer. En dan meestal op 3 plekken. Vaak ook ergens aan de kust. Gingen we soms dagen achter elkaar alleen maar naar het strand, heerlijk zwemmen in zee met hoge golven, einde middag even boodschappen doen (je had geen koelkast natuurlijk, ging met blokken ijs of elementen in de vriezer van de camping), naar het zwembad, jeu de boules, spelen met andere kinderen en af en toe een terrasje en vaak, heel vaak barbequen. Was altijd leuk. En een zorgeloze tijd. Ouders hadden 10 boeken bij zich, dat was al een heel gewicht haha. Die werden dan ook nog geruild met het andere gezin halverwege. De kinderen zagen zij soms uren niet. Dat kon toen ook nog gewoon nog. Nooit maar dan ook nooit stonden we met het andere gezin naast elkaar, vroegen altijd om plekken ver van elkaar. Te dicht op elkaar is ook niets. En op de camping zaten we zelden in de avond nog bij elkaar, alleen soms met 2 gezinnen... barbequen. M'n vader was echt teleurgesteld als het ergens niet mocht... Ik heb nog steeds een lichte aversie tegen barbequen, doen het zelf ook nooit. Zeg altijd dat ik het in die vakanties genoeg heb gedaan voor m'n hele leven.
Geplaatst door: Cat
, Datum:
06.12.2024 16:45
Toen le Crique du Porteils nog andere eigenaren hadden! Mooi uitzicht en geen mobilhomes!
Geplaatst door: Jane
, Datum:
06.12.2024 23:46
@marijn
Wij hebben 2 campings gehad in de puberleeftijd. Campings zonder toeters en bellen, wel zwembad geen disco ed. We gingen een aantal jaren naar Le Vaurette in de Dordogne.. Ligt aan de rivier, ze gaan elke avond kampvuur doen.. Er wordt wel aardig gedronken bij het kampvuur. Maar ook weerwolven gedaan. Ze gaan ook gerust op de dag de rivier af op een band. en lopen dan heen en weer langs de camping.. Hehehe.. Ze gaan ook verder en springen van een rots. Ook is er wat animatie en dat is dan vooral een sporttoernooi in de avond voor de ouderen. Dat is wat tot 3 jaar geleden gebeurde. Verder is in de omging wel wat te doen.
Laatste jaar met een kind op vakantie waren we bij Solaire bij Veynes. In de alpen. Geen rivier langs de camping maar denk 500 meter verderop een meer en ze gingen ook wel naar de rivier. Op deze camping is ook een zwembad waar ze ook te vinden waren. Op deze camping niet veel animatie. Hier zijn de ochtenden ook rustig want alle pubers liggen te slapen. Ook hier werd er wel gedronken maar minder dan bij Le Vaurette. In deze omgeving is ook wel wat te doen. Rustieke dorpjes wat minder maar wel bergen en wandelingen.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
09.12.2024 02:12
Een aantal jaren hadden we met z'n 2en gekampeerd, in een 2 persoonstent. Toen we met z'n 3en waren, ging dat niet meer. En wat moest er wel allemaal niet mee!
Dus een paar keer ergens een huisje gehuurd, ook een paar jaar helemaal niet op vakantie.
Toch, toen de kinderen 3 en 5 waren, in 1988, wilden we het wel weer eens proberen om te kamperen, zou dat wel leuk zijn met kinderen.....
Omdat we alleen de 2 persoonstent hadden, huurden we een ingerichte bungalowtent op een camping.
2 weken in Bretagne.
Mooie tent, mooie omgeving, alleen 13 van de 14 dagen regende het.
Maar het kamperen op zich, met kinderen...
Veel leuker dan in een huisje! Hoewel we noodgedwongen veel binnen zaten, spelletjes doen, ook was er een flinke kist duplo mee, dus daar werd ook veel mee gedaan. Maar zodra het even droog was, was je weer buiten. Het kamperen was fantastisch, en het staat ons ondanks de vele regen nog steeds bij als een hele leuke vakantie. Hoe hadden we er ooit aan kunnen twijfelen of kamperen met kinderen wel leuk zou zijn.....
Toch een jaar later niet op vakantie, want eind van de zomer breidde het gezin uit naar 5 personen.
Maar sinds het jaar daarna, altijd gekampeerd!
Eerst wat jaren met vouwwagen, daarna jaren met caravan. Nu alweer jaren met z'n 2en, sinds een jaar of 8 met camper! En dat allemaal sinds die verregende vakantie in 1988. Vooraf reserveren, hebben we zelden gedaan, om weer zo'n verregende vakantie te vermijden.
We bekijken het weerbericht, en zien dan waar we heen gaan.
Da's nu met camper helemaal makkelijk, maar deden we ook met vouwwagen of caravan, toen de kinderen nog meegingen en we vast zaten aan het hoogseizoen, en eigenlijk altijd leuke vakanties gehad.
Onze kinderen? Ze kamperen allemaal!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
09.12.2024 09:42
Wij hebben de mooiste kampeer ervaringen in de tijd dat je in het voorseizoen en naseizoen nog overal terecht kon zonder te reserveren en zonder al die senioren met minimaal 1 irritant blaffende hond.
Geplaatst door: ® Jane
, Datum:
09.12.2024 16:07
@Jan jij klinkt zo zuur altijd kan mij niet voorstellen dat er in jouw leven echt iets leuks is geweest..
Jammer want het kan zo veel gezelliger
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
09.12.2024 16:16
Mooiste herinnering. Ik denk toch Brognon, een boerencamping, die helaas niet meer bestaat, in de Franse Ardennen. Het was het jaar van de zonsverduistering en op de valreep besloten we dat we die toch wel wilden meemaken. Er was niet veel meer te vinden uiteraard, want er waren er meer op dat idee gekomen.
Het sanitair was erbarmelijk, van de vier toiletten waren er twee verstopt. Er waren twee douches, maar als je in de ene de kraan openzette, ging in de andere het warme water uit. Het schoonmaken bestond uit het leeggieten van een fles chloor.
Er was verder niets, geen kantine, geen restaurant in de buurt. Maar wel een paar andere gezinnen met kinderen. Die liepen de hele dag takken te verzamelen in het bos voor het kampvuur 's avonds. Naast ons stond een man die accordeon speelde in een orkest. Ik zat net in die tijd Het Respijt van Primo Levi te lezen en die man maar van die klezmer-muziek spelen, precies de muzikale omlijsting voor mijn boek.
De kinderen gingen samen een toneelstuk verzinnen, waren druk met repeteren en toen het af was, kwamen alle ouders met hun stoeltje het spel bewonderen, ze hadden het helemaal zelf gedaan en het was best verrassend. Zelden zo gelachen.
Er liepen veel dieren rond. De hond van de boer, een teckel, kwam, nadat hij in de vijver had gezwommen met zijn modderpootjes bij ons de tent in om ons uitbundig te begroeten. Er waren jonge poesjes. En verse eieren te koop.
Er was één kraan naast een weitje, toen ik daar een krop sla stond af te spoelen, kwam er een ezel met zijn kop over het hek en zei hap! Weg sla.
Er was een bok die constant uit zijn weiland ontsnapte en die dan weer gevangen werd door de boer, die met de franse slag het hek repareerde, dan duurde het weer een dag voor de volgende uitbraakpoging was gelukt.
Op de dag voor de zonsverduistering kwamen er ineens nog zo'n vijftig extra gasten bij. Die boer die zei geen nee, hij zette zijn schapen bij elkaar in een ander weitje, haalde een afrastering weg en ziedaar, weer een heel veldje met plekken voor kampeerders. Tussen de schapendrollen.
Hier was het sanitair niet op berekend natuurlijk, er stonden lange rijen voor die twee douches. We hebben ons die dagen met een emmertje bij de tent maar gewassen en in het bos een stil plekje opgezocht als toilet.
Nou denk je misschien jakkes, maar ... die stralende koppies van die kinderen, wat hebben ze genoten!
En die zonsverduistering, dat was ook magisch. We waren op een heuvel gaan staan en dan zag je in de verte met een enorme snelheid het donker aankomen. Alle vogels stil. Zo bijzonder om dat een keer mee te maken.
De kosten: 10 euro per nacht.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
09.12.2024 16:17
Onze jongste zoon is meervoudig beperkt en als zodanig niet zo erg mobiel. Totdat hij kon fietsen op een driewieler en we deze meenamen op de vouwwagen naar de camping. Hij had nog nooit zoveel aandacht gehad, geweldig !
, Datum:
09.12.2024 17:29
@Jane
Zou dat misschien de oorzaak zijn dat mijn vrouw ook niet meer mee wil?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
09.12.2024 18:35
Zeker weten. De hele dag zo'n zuurpruim om je heen wordt niemand vrolijk van.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
09.12.2024 21:28
Dat er geen campingcard campings waren met zuurpruimen met elektrische fietsen die overal over klaagden.
Jan, ik kom al jaren in het voor en naseizoen op campings op rustige eenvoudige campings. Nog nooit geboekt! Zelden last gehad van kleine keffertes.
Als er 1 tussen zit wordt die op zijn rug gelegd door onze vrolijke Podenco.
Kies eens een ander profiel camping en als je ergert trek dan naar de volgende camping.
, Datum:
11.12.2024 09:29
@bert
Wat echt erg is zijn de senioren die mee willen doen en dan een tatoeage laten zetten en een mouwloos hemd dragen.