Geplaatst door: Labrador
, Datum:
28.09.2024 14:58
Municipal campings
Vaak alleen van juni tot eind augustus open,het zwembad buiten ! de camping alleen in juli/aug
Praatje bij de afwas ,vaak kan er zelfs geen bonjour meer van af
Laatste week augustus 1e dagen van september ff rustiger, waarna de echte drukte pas weer losbarst, werkende stellen zonder ,of met hele kleine kinderen die 3 weken buiten het hoogseizoen gaan ,juist deze groep maakt dat het echt vol is op de camping
Dit voor jaar in Juni voor het eerst mee gemaakt dat op campings waar ik vaker kom het bordje complet aan de poort heb gezien, door het mindere weer ih noorden liep de Drome/Ardeche en provence vol
Mn 2024 is veel drukker geweest als voorheen
En zie het bookings gedrag en vragen voor 2025 op deze site
Ook voor buiten het seizoen word dat normaler, zelfs met een camper reserveren ze nu al voor volgend jaar
Hoezo vrijheid blijheid
Druk druk druk = ruk
Geplaatst door: Ien
, Datum:
28.09.2024 20:57
Gelukkig herken ik deze drukte niet. We zijn nu ruim 3 weken onderweg. Champagne, Bourgogne, de Loire tot de Ardèche gevolgd, de gorges de l’Ardeche door en nu in de Provence. We hebben allerlei campings aangedaan, municipalletjes, ACSI campings, NKC camping, alleen in Epernay gereserveerd, die zat ook vol, verder overal volop plaats en ook overal een mix van campers, caravans en tenten.
Afgelopen winter door Spanje en Portugal getrokken en daar ook, van de kust vandaan, volop plaats.
Dus wij gaan nog lekker door met kamperen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
29.09.2024 12:09
Wij kamperen niet meer maar merken inmiddels ook dat we in mei en september steeds vroeger een gite moeten boeken om zeker te zijn dat we iets naar ons zin hebben. Inmiddels zijn we zelfs overgestapt van mei naar half april om meer keuze te hebben en niet belachelijk vroeg te moeten boeken. De laatste jaren pakken we ook nog wel eens een weekje in juli en gek genoeg is het in die periode dan weer niet zo moeilijk om kort voor vertrek nog wat leuks te boeken is onze ervaring tot op heden.
Die drukte heeft wat ons betreft wel één heel groot voordeel in september, vroeger was dan al veel horeca en ook de kleinere musea en dergelijk niet meer open tegenwoordig kun je de hele maand september nog heel behoorlijk terecht voor dat soort zaken. In april is dat nog wel een probleem maar daar zie je dat Pasen zo'n beetje de startdatum aan het worden is dat het leven weer begint dus daar houden we dan wel rekening mee.
Geplaatst door: Cato
, Datum:
29.09.2024 15:53
Dit jaar heeft de drukte in het zuiden ook met het weer te maken. In de Bourgogne en noord Oost Frankrijk heel erg wisselvallig weer en trokken veel mensen door naar het zuiden, waar het vaak niet veel beter was. Het vervelende is dat campers vaak de camping al vroeg op de dag bezoeken, na één dag weer vertrekken omdat ze de omgeving per fiets al bekeken hebben! Zo kan je treffen dat de camping vol is als je in de middag aankomt (met caravan). Ik pleit voor campings zonder camperplaatsen!! Campers hebben veel meer
keuze door de camperplaatsen waar ze kunnen staan.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
29.09.2024 17:11
En daar gaan we weer,het ligt weer aan de camperaars. Met de caravan kun je toch ook vroeg komen?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
29.09.2024 20:10
Krijgen nu na vliegschaamte, fatbikeschaamte nu ook nog camper schaamte erbij?
Geplaatst door: ® Ien1
, Datum:
29.09.2024 22:23
Geluk gehad vandaag, de mooiste plek van de camping, 3 weken bezet geweest door een caravan, maar vandaag kwam hij beschikbaar en ik was er natuurlijk voor 12 uur, dus beet! Beetje rondfietsen nu en morgen zien we weer verder😅
Geplaatst door: Pim
, Datum:
30.09.2024 10:09
Gelukkig hebben we nog humor, zie laatste reactie @Ien1. In alle meningen kan ik me wel vinden maar mag geen reden zijn om te stoppen met kamperen. Tijden veranderen, het weer (klimaat) verandert, kampeermateriaal verandert, ja dat klopt. In juni nog met de caravan in Drenthe gestaan, redelijk tot prachtig weer gehad, veel buiten geweest, dan maar met vest en sokken aan. Onder de luifel afhaalchinees gegeten terwijl het licht regende. Dag erop koffie gedronken onder een stralend zonnetje. 1e week september in een gîtes in Normandië verbleven. Voordeel, eigen sanitair, iets meer bewegingsruimte dan in de caravan, maar wat hebben we de reuring op een camping gemist.
Probeer mee te veranderen en nee je hoeft echt niet alles van een ander te accepteren maar breng het ter sprake. Soms helpt het soms niet. Je hebt in ieder geval altijd je vrijheid bij, tent, caravan, camper en de wereld is heel groot (Europa is vaak groot genoeg 😄).