Geplaatst door: Johann
, Datum:
24.09.2024 17:43
Wij gaan al zo’n 18 jaar op de bonnefooi in september naar Frankrijk en nooit problemen gehad. Echter dit jaar aan de Franse zuidkust alle campings complet.
Meer mensen met de zelfde ervaring?
Als je nu in het naseizoen ook al moet gaan reserveren gaat het ongedwongen er wel een beetje vanaf.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
24.09.2024 18:48
Na corona is het gewoon erg druk geworden en zijn daarom heel veel campings nu niet alleen in september maar ook in juni al vaak vol met name in de populaire gebieden. Enorme toename van de campers. Vorig jaar waren we aan de Moezel en een woud van bijna alleen maar campers.
Zelfs de overnachtingscampings hebben we gereserveerd en dat was maar goed ook.
Hebben 10 dagen in de Ardeche gestaan en ook veel camperaars.
Staan nu in Spanje op camping Las Palmeras en deze staat ook helemaal vol. Wel heel ander publiek dan in de Ardeche.
Geplaatst door: Dirk
, Datum:
25.09.2024 10:21
ook op Ile De Ré meerdere campings complet......de vergrijzing zorgt voor meer en meer kampeerders in voor en naseizoen.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
25.09.2024 11:56
Zijn nu op le Brasilia in Canet-Plage. Huuraccommodaties tot sluiting op 5 oktober helemaal volgeboekt. Campingplaatsen zo goed als volledig bezet. Volgens receptie lijkt september wel het nieuwe hoogseizoen.
Geplaatst door: conny
, Datum:
25.09.2024 12:47
Dat viel ons ook op in Picardië (en zelfs in Zeeuws Vlaanderen).
Wij bespreken nooit, maar idd "complet". En ook bij aankomst al opgeven hoelang je blijft. Een manier van kamperen, die we minder leuk vinden. Jammer!
Trouwens ook al in het voorjaar ervaren.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
25.09.2024 13:51
Mijn ouders stonden eind augustus/ begin september op aanraden van ons op camping Gervanne in Mirabel et Blancons. Prachtige camping en de camping was leuk bezet. Er was nog wel voldoende plek. Hier heb je nog echt het kampeergevoel. Weinig campers en huuraccommodaties en veel caravans en ook zelfs wel wat tenten en vouwwagens in september. In het hoogseizoen een leuke mix van caravans/ tenten/ vouwwagens.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
25.09.2024 18:20
Wij zijn nu aan de laatste dagen van 2 weken frankrijk bezig.
Inderdaad eerst nodig om in Beaune te reseveren. Daarna camping le Clos in Nyons,ook steeds ongeveer vol zag ik. Wel heel mooi daar.
Nu staan we ivm het weer in de lanquedoc bij zee. Continu vol. Wat kun je daar goed fietsen,wel veel meer hectiek dan in de Drome.
Jammer is wel ook al is alles vol er toch veel terrassen leeg of gesloten zijn.
Geplaatst door: L
, Datum:
25.09.2024 21:38
Id , ook in de Dordogne , campings overvol maar niet complet
Echter ondanks deze goede bezetting gaat de een na de ander sluiten
Er word niet over nagedacht door de camping eigenaars
Maar is ook lastig ivm part time personeel ed
Maar campings het eerste weekend van September al sluiten
Of bij 70/80 % bezetting zeggen , deze middag betalen en morgen voor 12.00 de camping verlaten
Hoe dom kan je zijn
Een aantal jaren terug in de tijd van de Campingcheque werd daar over nagedacht
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
25.09.2024 21:57
Omdat we vanaf half september steeds meer campings sluiten wordt de druk op de campings die nog wel open zijn steeds groter. Vorige week stonden we in de Ardeche en na eerst een matig bezette camping 2e week september liep deze toch weer behoorlijk vol in de laatste week.
Nu in Spanje, camping Las Palomas is het helemaal vol.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
27.09.2024 11:09
Vermijd campngcard campings. Dan heb je minder last van de drukte.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
27.09.2024 12:49
Op de andere is het ,mits nog open na half september net zo druk
Alleen zijn ze ook nog duurder en leveren dan meestal minder
Zwembad eerder dicht ,geen restaurant of brood service
En nu dit komend weekend mag je blij zijn als er nog iets open is
En daar concentreert het zich . Dus weer druk
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
27.09.2024 22:36
En dan zijn er nog de nodige mensen die in oktober herfstvakantie hebben, en nog dag of 10 richting de zon willen.
Wij - pensionado's - zouden ook nog wel voor een dag of 14 die kant op willen, maar als ik hier de berichten lees,
dan zullen we dus OF een eind zuidelijker moeten gaan (Spanje?) of het wordt zoeken naar een speld in de hooiberg
voor een plekje - omdat de meeste campings al gesloten zijn.
Eigenlijk zouden campings daar op in moeten spelen door tot 1 november open te blijven.
, Datum:
27.09.2024 22:59
Wij gaan al jaren in de herfst
Het is half oktober van uit Z-FR of door naar de costa,s of Portugal en voor de feestdagen thuis
Maar sinds vorig jaar net als dit jaar ivm gezondheid gewoon naar huis, einde seizoen, want bijna nergens meer leuk
En ook het weer is niks meer
Jammer ,het is wat het is
Geplaatst door: Don
, Datum:
28.09.2024 05:48
Wij, ook gepensioneerd, waren afgelopen maart met de caravan in zuid Spanje. Voor het eerst, maar ook voor het laatst.
Wat een enorme drukte overal. Dat waren wij niet gewend en wij houden ook niet van overvolle campings met kleine plekken.
Het begint erop te lijken dat het het hele jaar door hoogseizoen is.
Normaalgesproken zouden wij nu ook op pad zijn, maar de enorme drukte overal, heeft ons ervan weerhouden.
De caravan staat tot aankomend voorjaar in de stalling en gaat dan in de verkoop. Wij haken af omdat wij vanwege drukte geen plezier meer beleven aan het kamperen.
Het is inderdaad wat het is.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.09.2024 08:14
Het verbaast mij dat iedereen het over drukte, volle campings, ‘complet’, etc. heeft. Mijn ouders en schoonouders gaan vaker in het voor- naseizoen, maar die zeggen dat veel campings nog niet voor 50% gevuld zijn en ze kiezen ook wel voor populaire campings. Dus misschien is het ook een kwestie van naar welke camping ga je, er zijn genoeg campings waar voldoende plek is eind augustus/ begin september. Ik kan mij nog foto’s van de beheerder herinneren die midden juli (lijkt mij toch wel hoogseizoen) zijn gemaakt waar ik zag dat campings nog heel leeg stonden. En ja het is logisch dat campings drukker worden wanneer omliggende campings gaan sluiten, maar dan is het wellicht een optie om eind augustus/ begin september te gaan, want dan zijn alle campings nog open.
Geniet er allemaal van!
, Datum:
28.09.2024 08:34
Sinds Corona ,dus de laatste 3 jaar is er ih kampeergedrag veel veranderd
Er zijn zeer veel kampeermiddellen bij gekomen en campings verdwenen
Lees omgebouwd naar hotel de plein air , hutten dorpen met waterparken
Deze kan je al weg strepen
Iedereen denkt dat overwinteren leuk is , dat was het
10 jaar geleden nog gewoon gezellig druk , nu bomvol
Ook wij zijn er al voor corona mee gestopt, bomvol op elkaars lip ,gewoon niet meer leuk
En ook het weer daar is niet meer wat het ooit was
Dit weekend sluiten er zeer veel in Frankrijk en gaan er ook veel huiswaarts , want de open camping moet je echt zoeken
En veel van deze campings hebben vaak seizoens arbeiders in de hutten
En zeker als ze 365 dagen open zijn ook vaste bewoners en een trieste sfeer
Heeft totaal in herfs en voorjaar met vakantie van doen
Wij zitten nog gezellig , met een kacheltje aan in de Dordogne
Zo dadelijk naar de markt van Sarlat
En dan om dat het na bijna 1 week elke dag wel een bui regen droog is in de middag het tentje er af , droog op ruimen
En dan zien of het nog ergens leuk weer word en anders in de loop vd week thuis
Of nog ff door naar de provence 🤔
2 weken eerder als gedacht
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.09.2024 10:59
Het is maar net welke campings je bezoekt en waar je heen gaat. In zomer 2022 met de camper (gehuurd) 12 campings bezocht in Oost Frankrijk in juli. Qua verdeling waren er 2 campings bijna vol, 4 voor 70% leeg en de rest rond de 50-60% bezet. Ja, het betrof wel redelijk eenvoudige campings (municipal of vergelijkbaar). Regelmatig met een zwembad erbij. En de meeste dus heerlijk rustig. Kan mij echt niet voorstellen dat overal alles vol is in september, zeker wat meer het binnenland in bijvoorbeeld.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
28.09.2024 11:37
We zijn nu op de terugweg op een parkeerplaats in Luxemburg. Hartstikke druk zoals in de zomervakantie
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
28.09.2024 11:59
Ook wij net terug van 4 weken naseizoen caravannen ( in juni altijd 1 mnd voorseizoen ) Niets gemerkt van drukte ( gaan nooit naar het diepe zuiden )
Dit voorjaar was het Bordeaux en omgeving, najaar Chamonix en omgeving. Alle campings ( hele eenvoudige zonder toeters en bellen) waren absoluut niét vol.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
28.09.2024 14:29
@Don.
Begrijpelijke reactie maar je zou ook kunnen overwegen de caravan nog een jaartje aan te houden en er in Nederland mee op stap gaan als het mooi weer is. Buiten Hemelvaart en Pinksterdagen op veel campings wel plek.
Terugkomend op je reactie. Er wordt dan wel eens verwijtend gereageerd op mijn bijdrage camper/hondjes maar jij en Labrador ervaren wat ik, soms wat te zwaar aangezet, bedoel.
Had laatst gesprek met camperaar die al net zo lang een camper heeft als wij een caravan maar ook overwoog om er mee te stoppen. Niet vanwege hun leeftijd maar om de mega drukte op veel campings en de sfeer.
Ooit was de afwasplek een " hangplek" waar je campings, routes en andere leuke dingen besprak. Tegenwoordig is een praatje een zeldzaamheid.
Niet alleen in Frankrijk maar ook Gardameer en Spanje een en drukte.