Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
16.06.2024 12:51
Geplaatst door: Stan
, Datum:
16.06.2024 21:34
De tunnels zijn wel weer open he?
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
17.06.2024 08:34
Van noord naar zuid is de route naar Luxemburg (dus incl de tunnels) gewoon open, behalve 's nachts in de weekenden 5-9 en 11-14 augustus.
Van zuid naar noord richting Brussel (en ook richting Maastricht) is het deel van de rondweg met de tunnels afgesloten van 30 juni tot 26 augustus.
Men zal moeten omrijden via Namen (of sowieso een andere route moeten nemen naar huis).
Expliciet staat vermeld dat voertuigen > 7,5 ton of langer dan 6 meter incl auto's met caravans NIET door de stad Luik mogen rijden.
Je kunt er op rekenen dat men dus extra gaat controleren.
, Datum:
17.06.2024 22:38
Manmanman,
Al 3 jaar....
Die belgen kunnen werkelijk nix als het om infra gaat.....
Geplaatst door: Herman
, Datum:
18.06.2024 08:34
3 jaar? Die tunnel is al een probleem vanaf het moment van openen.
, Datum:
23.06.2024 21:43
Geplaatst door: ® RBH
, Datum:
30.06.2024 16:55
Geplaatst door: Diny
, Datum:
02.07.2024 13:37
Wij hebben deze route gisteren gereden. Afrit 45 bij Sprimont richting Verviers. Is inderdaad goed te doen. Wij reden met auto en caravan (Tiguan 2 L met Dethleffs 470). Er zit wel een stukje van 12 % daling en een stukje stijgen in, maar was voor ons goed te doen. Ook is er een stuk waar het wegdek abominabel slecht is. Wat een verrassing.... Putdeksels die een stuk lager dan het wegdek liggen. Pffff. Echt Belgisch. Ik kon de snelheid aanpassen en als er geen tegenliggers aankwamen kon ik er omheen sturen. Maar dat vond ik echt een slecht stukje.
In kilometers was het niet om. Fijne vakantie en goede reis allemaal.
Geplaatst door: Manja
, Datum:
03.07.2024 12:39
Wij reden deze route eergisteren en zijn ook bij Sprimont richting Verviers afgeslagen. Inderdaad een heel stuk waar het wegdek heel, heel slecht is, bijna niet te doen. De 12 % daling en stukje stijgen was ook voor ons geen probleem. Fijne vakantie!
Geplaatst door: Herman
, Datum:
03.07.2024 13:58
Er zijn en blijven stukken weg in België verschrikkelijk slecht. Bv de weg naar Namen, de weg van Charleville richting Reims, de weg naar Longway, en de weg naar Veviers. Eenmaal mijn caravan met schade gereden door een heel diep gat in de weg is voor mij genoeg. Ik rijd de laatste jaren om via Duitsland.
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
03.07.2024 17:30
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
03.07.2024 18:31
Ik word er niet helemaal wijs uit.
Zondag willen we van Arlon naar Maastricht rijden.
Kan dat dan via Luik of zijn de tunnels die je dus altijd volgt, ringweg, dan dicht.
, Datum:
03.07.2024 18:57
Kan mijn bericht niet verwijderen maar op Google maps zag ik dat de tunnels Zuid Noord dicht zijn.
Had net de camping in Arlon besproken.
Kockeldcheuer is vol zaterdag.
Iemand nog een tip voor overnachting tussen in Luxemburg of België langs de route Luxemburg- Ettelbruck [ A7] St. Vith Verviers.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
03.07.2024 19:14
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
03.07.2024 19:27
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
04.07.2024 09:50
Camping de la Sûre in Diekirch is ook een fijne overnachtingscamping, ligt op loopafstand van het stadje.
En camping Gritt in Ingeldorf ligt ook niet ver van de autoweg.
, Datum:
07.07.2024 09:11
Wij zijn gisteren uit Contrexeville vertrokken en wilden ivm de verwachte drukte bij Luxemburg nog een tussenstop doen maar het schoot goed op dus waren om 13 uur al in Maastricht.
Omdat ik niet wilde gokken op Luik heb ik in Luxemburg de A7 richting Ettelbruck aangehouden en daarna St. Vith en Verviers. Deze hebben we vaker gereden en vanaf Ettelbruck tot st Vith 2 baans met passeerstroken. In Weiswampach genoeg tankstations.
Route is goed bevallen.
Maar vanuit noord wel lange files in Luxemburg gezien.
Geplaatst door: Belinda
, Datum:
09.07.2024 09:35
Dus van Noord naar Zuid is wel open. Dan is het voor ons op de terugweg het makkelijkst om van Luxemburg naar Namen te rijden en dan richting Luik. Dan komen we niet op het afgesloten stuk, neem ik aan?
En de weg van Namen naar Luik, de E42 is dat een redelijke weg of rijden we onze caravan daar kapot?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.07.2024 12:55
Klopt van noord naar zuid lukt gewoon via Luik en rijd je gewoon via de E25 via Bastenaken/ Bastogne (in dit stuk België zijn de wegen perfect). En terug kun je inderdaad rijden via Namen en dan Luik. Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan toen de tunnel was afgesloten op de ring van Luik. De wegen zijn wel minder dan de E25 die je dus normaal rijdt van/ naar Luik maar wel te doen met caravan en ging prima! Daarnaast is de route wat drukker vergeleken met de hele rustige E25.
Als je niet met caravan rijd kun je gewoon door Luik rijden dus dan heb je zowel heen als terug sowieso geen last van de wegwerkzaamheden op de ring van Luik.
Geplaatst door: Sanniedayz
, Datum:
31.07.2024 18:49
Net helaas toch met caravan door de stad gemoeten, omdat de A4 richting Namur afgesloten was. Nu hopen dat er niets op de deurmat valt :-(