Geplaatst door: ® Crapton1
, Datum:
14.06.2024 10:06
@Ivo - uit nieuwsgierigheid waarom heb je hier last van? Zowel caravan als camper beide grote witte doos, met bed, plee, keuken, zithoekje.
Ik stond recent met mini caravan op een Huttopia camping op een groot veld, met nog ruim voldoende open plekken. In verhouding best veel campers, o.a. uit de UK en Duitsland. Duidelijk is de ene camperaar is de andere niet. Een aantal plaatst zijn camper met enig respect voor de reeds aanwezigen dus met een lege plaats er tussen, opening richting open plek enz. Anderen plaatsen gerust hun zware dieselbus op 3 m afstand en lopen gerust over jouw plek omdat dat korter is. Of speelt de receptie een rol bij toewijzing plaatsen? Inderdaad gaan de meesten na 1-2-3 dagen weer verder.
Is er een kampeer etiquette of gewoonte dat je (indien mogelijk) een beetje afstand houdt bij plaatsing van je kampeermiddel? Of ben ik een zeurkous?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
14.06.2024 10:33
@Crapton, wat mij betreft is het met ieder kampeermiddel een goede gewoonte om zoveel mogelijk elkaar ruimte te gunnen. Nu hadden wij behoorlijk makkelijk praten twee jaar geleden, toen we op zeker 8 van de 12 campings een zee van ruimte hadden en overal wel 1 of 2 plaatsen minimaal er tussen konden houden. Vinden wij een heerlijk ruimtelijk gevoel geven. We zochten natuurlijk ook juist wel rustigere campings op. Wel altijd een camping, want op een plaat asfalt staan met je camper allemaal op een rij vinden/ vonden we geen vakantie. Hoop dat dit soort simpelere municpalachtige campings nog lang blijven bestaan, maar vrees het ergste voor over 10 jaar. Er verdwijnen er steeds meer.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
14.06.2024 12:59
@crapton
Ik heb daar last van omdat ik dan moet doorrijden.Het ging dit keer om zon gemeentelijke camperplaats, met dus een beperkt aantal plekken waarbij aangegeven dat de plekken voor campers zijn
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
14.06.2024 16:51
Maar Ivo, als het vol had gestaan met campers had je toch ook door moeten rijden. Vol is vol, maakt niet uit wie er staan en waarmee, toch?
, Datum:
14.06.2024 17:26
Vol met campers was gewoon pech. Maar dit is niet sociaal,camperplek inpikken. Sommige campings laten geen campers toe,daar ga ik toch ook niet naar toe? Elk kampeermiddel heeft zijn beperkingen daar kies je voor.
Geplaatst door: marian
, Datum:
14.06.2024 18:07
@ivo, maak niet zulk drama, heel vaak gebruiken campers op een grote parkeerplek 2 parkeervakken bestemd voor auto. Maakt ook niemand een punt van. Je kan even balen, maar ik vind term inpikken wel te ver gaan. Alsof het iets persoonlijks is. Je hebt vakantie , relax.
Wij zijn tent kampeerders, maakt mij niet uit wie er naast ons staat. Op een lege camping naast je gaan plakken vind ik niet prettig. En als ik het tref tussen 2 campers.....vervelend qua uitzicht, maar zij betalen ook. Als het me niet bevalt zoeken we wat anders.
, Datum:
14.06.2024 22:02
Dus klagen over campers op een camping mag,klagen over caravans op camperplaatsen niet?
, Datum:
15.06.2024 08:06
Ik kan ongenoegen van @Ivo wel begrijpen. Een caravan hoort niet op een specifieke camperplaats te gaan staan. Andersom zouden we dat ook niet prettig vinden, bijvoorbeeld campers die op het tentenveld gaan staan. Nee.
"Op een lege camping naast je gaan plakken vind ik niet prettig." Zijn er kampeerders hier die dit meemaken? Gemakzucht? Kan ook zijn dat de receptie een rol speelt bij toewijzing.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
15.06.2024 08:56
@ Ivo. Zo is er altijd iets. Waar ik mij aan erger is, mensen die met een camper op de camperplek staan in een stad en dan een groot ameublement buiten zetten.... een afrastering voor hondjes en een rek met wasgoed van twee weken. Pas je aan aan de situatie of koop een caravan denk ik dan. Wij rijden camper (zonder tv) En denken er serieus over om een caravan aan te schaffen na jaren. Wij vinden het nl steeds minder leuk worden.
, Datum:
15.06.2024 09:27
Waarom zou je geen tuinset buiten mogen zetten? Waarom geen wasgoed?
Hoe heb je daar als mede kampeerder laat van dan?
Of zetten ze dat dan allemaal zo breed uit dat een ander niet kan staan?
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
15.06.2024 09:47
@sandra...op een (alleen maar ) camperplek in of bij een stad is geen camping gedrag toegestaan.
Dus alleen je camper er parkeren en er in verblijven. Geen luifel gebruiken, geen stoelen buiten etc. Vaak is het een parkeerplaats zonder voorzieningen.
Wij camperen de laatste 10 jaar met onze Vito die we hebben laten ombouwen naar een camper. Een heel basic iets. Wij gaan dus altijd naar campings vanwege de voorzieningen.
Soms staan we ergens 2/3 nachten maar we hebben ooit ook wel eens 2,5 week gestaan. Boodschappen doen we en route, maar af en toe ook vanaf de plek waar we zijn.
Afgelopen Hemelvaartsdag moest ik wel denken aan iedereen die berichten schrijft over de grote witte wanden. We stonden voor 1 overnachting in Macon en daar zie je de meest grote combinaties. Er kwam een ouder echtpaar met een giga camper; het leek wel een vrachtwagen. Dus heel erg moeilijk om dat ding op een plek te krijgen. Paste eigenlijk nergens en de buren waren niet erg blij want die combi stond toch wel 1 m op hun plek. Tja...
Maar, ieder zijn ding. Soms geniet je van de meest mooie plekken en uitzichten en soms heb je pech.
, Datum:
15.06.2024 09:52
Oké, dat wist ik dus niet dat je in de stad Aken maar mag parkeren en ín je camper mag verblijven.
Ik ken eigenlijk alleen de camperplaatsen die naast campings liggen en daar zie je toch echt vaak stukjes gras tussen de campers om buiten te zitten of zelfs een bijzet tent te gebruiken.
Wij hebben zelf een vouwwagen dus verblijven alleen op campings want hebben de voorzieningen nodig.
, Datum:
15.06.2024 10:07
Aken moet alleen zijn in het vorige bericht.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
15.06.2024 10:15
Irene, wij zijn begonnen met een zelf ingerichte Renault trafic met voortent. Gingen ook enkel op campings staan.
Op de meeste camperplekken kan je wel een stoeltje neerzetten, maar je moet niet overdrijven vinden wij. Daar is het een cp voor.
De plek waar ik over schreef is Willemsoord in Den-Helder waar wij regelmatig komen. Als je weet dat de gemeente al een paar jaar probeert om de plek op te doeken, en je gaat je zo gedragen werkt dat als een lap op een rode stier natuurlijk. MAW zij verpesten het voor de rest.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
15.06.2024 12:56
Op YouTube volg ik her kanaal campertv van Erik en Wilma. Leuk om te volgen en hoe zij camperen. Zij zeggen ook vaak dat je geen kampeergedrag mag vertonen op camperplekken en dus staan zij dan weer op een camperplek en dan weer op een camping.
Op de manier zoals camperen en kamperen kan het ook en eigenlijk zouden ze wel eens een uitzending kunnen maken over de tegenstellingen die we hier tegenkomen. Zal ze eens benaderen.
, Datum:
15.06.2024 18:08
Goede suggestie dat Youtube kanaal: Camper TV. Zowel technisch, praktisch als over het reizen zelf. Ik heb zelf geen camper (en zou die ook niet willen) maar kan er toch veel interessante dingen van leren.
Mij viel op de uitzending over de drukte aan de Spaanse kust Castello de la Plana, nota bene (of juist) op eind maart. Oei oei, gewoon een camperparking met zeg 1 m er tussen. Hoe kan je dat nou prettig vinden? Wilma en Erik in elk geval niet, maar heel veel blijkbaar wel want dat hele stuk stond vol met campers.
Dan kan ik me voorstellen dat sommige camperaars op een camping dat parkeerplaatsgedrag meenemen en daarmee minder rekening houden met privacy en afstand tot tent (en caravan) kampeerders. Let op: ik zeg absoluut NIET dat alle camperaars dit zo doen he! Maar er zijn er zeker bij.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
15.06.2024 20:13
Klopt, op parkeerplaatsen geen campinggedrag toegestaan, is ook logisch.
Op camperplaatsen, soms wel, maar meestal alleen een paar stoelen.
Op camperplaatsen bij of naast campings kan het meestal wel, daar zijn de camperplaatsen apart omdat die plaatsen verhard zijn, dan rij je ook het gras niet kapot, wat op de gewone kampeerplaatsen, waar dus ook tenten, vouwwagens of caravans kunnen staan, nog wel eens kan gebeuren.
Wat betreft niet naast een ander gaan staan...
Een paar jaar geleden kwamen we ergens in Duitsland op een camping, die ook camperplaatsen had. We kregen een plaats toegewezen, was voor 1 nacht. En zodra we stonden ging de camper naast ons open. Boze man, waarom we direct naast hem kwamen staan, en was even verderop toch ook plaats....Eeh we moesten van de campingeigenaar hier gaan staan, ..... Dus zo kan het ook wel zijn natuurlijk he!
Over 'de grootste combinaties' In maart een maand in de USA rondgetoerd met een camper, daar zie je gigantische combinaties. We hebben caravans gezien van minstens 15 meter, waar dan nog een grote SUV voorstaat, soms 3 stel wielen van achteren. Onze camper met een gewicht van 5500 kg, was daar een zeer bescheiden exemplaar, de meeste waren flink groter. Wij hadden maar 1 uitschuifstuk, sommigen hadden er 3 of 4....
Die nemen iets meer uitzicht weg!