Geplaatst door: Prudence
, Datum:
10.06.2024 17:36
Zijn er ook campings waar geen campers mogen? Of op een apart gedeelte? Nu, tussen 2 campers in op een camping. Niet fijn!
Geplaatst door: marian
, Datum:
10.06.2024 18:00
Mas de rey heeft apart tentengedeelte.
Geplaatst door: Vakantie
, Datum:
10.06.2024 18:17
Natuurlijk zijn deze er, op mijn minicamping zijn ze ook niet toegestaan en dat geldt tevens voor grote caravans. Het scheelt wel dat als je op een kleine camping terecht komt, de plaatsen vaak groter zijn dan op een grotere camping en dan kan je er minder last van hebben.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
10.06.2024 21:26
Voordeel van campers is dat ze vaak maar een paar dagen blijven, in de regel. Maar snap dat je met je tentje geklemd tussen 2 campers minder lekker staat natuurlijk.
Of is dit weer een topic als hetze tegen campers in het algemeen?
, Datum:
10.06.2024 21:34
Geen hetze wat mij betreft maar gewoon een vraag.....!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.06.2024 21:46
Zijn er ook campings zonder
Lodge glamping gevallen
Verhuur
Mee eten
Kinderen
Honden
Lawaaierige animatie
Bingo
Noem er zelf ook een paar
En campers en caravans
En kakkers met polo shirt
Heerlijk ,straks weer thuis na 8 weken deze ellende in Frankrijk
Tot het najaar, dan zoeken we weer waar we deze dingen niet tegen komen
, Datum:
10.06.2024 21:54
Hahaha ....serieus? Sterkte dan!!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.06.2024 22:18
Geintje
Gelukkig komen er steeds meer campings waar de campers
Op een apart gedeelte moeten gaan staan
Dit ivm het mn bij regen kapot rijden vh terrein
Maar probeer een plekje te vinden met lage boom takken naast je
Daar kan een camper niet staan,
Want de vloedgolf van campers is helaas niet te stoppen
En een bron van inkomsten voor de camping eigenaar
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
10.06.2024 22:19
Leven en laten leven. Juist de diversiteit van mensen én hun kampeermiddelen maakt kamperen zo aantrekkelijk.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
10.06.2024 23:29
De Witte Reuzen van de Camping:
Senioren en hun campers
Op een zomerse ochtend, terwijl de zon langzaam opkomt en de vogels vrolijk fluiten, hoor je plotseling het gedreun van een grote motor. De rust wordt wreed verstoord door de komst van een kolossale witte camper, bestuurd door een stel vrolijke senioren. Deze moderne nomaden zijn tegenwoordig een alomtegenwoordig verschijnsel op campings, en ze zorgen voor hilarische, en soms ietwat frustrerende taferelen.
De Witte Reuzen
Deze indrukwekkende voertuigen, die meer weg hebben van mobiele paleizen, zijn niet te missen. Ze zijn groot, wit en nemen vaak het mooiste plekje op de camping in beslag. En dan begint het ritueel: het heen en weer manouvreren om de perfecte positie voor de schotelantenne te vinden. Het lijkt wel een soort dans, waarbij de camper stukje bij beetje wordt verplaatst, totdat eindelijk het signaal goed is. De senioren zuchten tevreden, een overwinning behaald.
De Kleine Metgezellen
Naast de enorme campers zien we vaak een klein keffertje, een schattig, vaak ietwat verwende hond rondlopen. Deze viervoeters zijn hun trouwe metgezellen, altijd in de buurt om de boel in de gaten te houden of om gezellig mee te wandelen. Maar wees gewaarschuwd: als het hondje begint te blaffen, is er geen stoppen aan.
De Avonden in de Camper
‘s Avonds, als de meeste campinggasten nog buiten genieten van de laatste zonnestralen, trekken de senioren zich terug in hun mobiele paleis. Het dakluik gaat open en de tv wordt aangezet. Vaak zijn ze beginnend doof, dus het volume staat net iets te hard. Het is een onmiskenbaar geluid, de avondsoaps klinken luid en duidelijk over de camping.
De Sociale Rituelen
Toch zijn onze seniorencamper-eigenaren niet asociaal. Sterker nog, ze zijn vaak de gangmakers op de camping. Met andere camper-eigenaren wordt er regelmatig een wijntje gedronken. De gesprekken worden luidruchtiger naarmate de avond vordert en de wijn rijkelijk vloeit. Lachen, anekdotes uitwisselen, en oude herinneringen ophalen, het hoort er allemaal bij. Als de nacht valt, trekt de menigte zich langzaam terug naar hun campers.
Het Nachtelijke Concert
En dan komt het onvermijdelijke: het gesnurk. Wanneer de senioren in hun camperbedden kruipen, begint het nachtelijke concert. Het is een symfonie van snurkgeluiden die door de dunne wanden van de campers dringen en zich over de camping verspreiden. Een komisch maar onmiskenbaar onderdeel van de campingervaring.
Een Bron van Vermaak
Hoewel de witte reuzen soms een doorn in het oog kunnen zijn, brengen ze ook een hoop gezelligheid en leven op de camping. Hun aanwezigheid zorgt voor verhalen, voor lachen, en soms ook voor een beetje irritatie. Maar laten we eerlijk zijn: het zou niet hetzelfde zijn zonder hen. De seniorencampers maken de camping tot wat het is – een plek vol leven, waar jong en oud samenkomen en genieten van het buitenleven.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
11.06.2024 08:48
Leuk stukje, Jan ;) Wij zoeken voor de zekerheid met ons tentje een terrassencamping op. Weten we zeker niet ingeklemd te worden, haha
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
11.06.2024 10:08
@Jan 56,haha,geweldig stukje....maar er zijn er weer genoeg ,die dit serieus nemen of zich aangesproken voelen.
Wij zeggen altijd wanneer de schotel omhoog kom en begint te draaien: afweergeschut wordt ingesteld.
, Datum:
11.06.2024 11:03
Mooi stukje Jan! En het klopt precies!!
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
11.06.2024 11:38
Dat stukje van Jan, is dat mede mogelijk gemaakt door ChatGPT? :)
Campers, geen campers, buren met tv, dit is de reden waarom wij nooit reserveren. Bevalt het niet, dan is het inpakken en wegwezen. Gelukkig zijn er heel veel campings in Frankrijk.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
11.06.2024 12:17
Leuke stukje, Jan! Voor een deel van de camperaars klopt dit beeld helaas wel. Met die schotel ook een paar keer meegemaakt. 1 keer dat een echtpaar weer terug bij de receptie kwam om een andere plaats vragen, want de schotel pikte het beeld niet goed op. Het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk, maar iedereen moet dat voor zich weten.
Een paar jaar geleden hebben we ons ook 3 weken "schuldig gemaakt" aan reizen met een camper (gehuurd). We vonden het een leuke ervaring. Maar blijkbaar zijn wij a-typische camperaars, want hele vakantie iedere avond buiten gezeten, tv niet aan gehad, douchen in het toiletgebouw en met heel veel mensen een gezellig praatje gemaakt. Herken wel een beetje dat je met zo'n ding moet letten waar je 'm neerzet, maar stonden op campings met heel veel ruimte (ook omdat die onze voorkeur hebben natuurlijk). Op 1 volle stadscamping na dan, maar meestal hadden we meerdere plekken vrij naast ons en ik weet vrij zeker dat we nooit ergens "in" iemands uitzicht zijn gaan staan etc. Maar dat is ook makkelijk praten op het soort campings (meestal eenvoudige municipalletjes) waar we stonden in Noordoost en Oost Frankrijk. Het heen-en-weer rijden om de camper perfect te krijgen is wel soms een dingetje, ook het op de blokken rijden. Probeer je toch zo vlot mogelijk te doen: in elk geval deden wij het meteen bij aankomst zodat het gedoe dan weer snel achter de rug was. Het voordeel van zo'n camper is dan wel dat 'ie blijft staan, want uitstapjes doe je per fiets of lopend.
Laten we het zo zeggen, we zagen veel voordelen in een vakantie met de camper maar zeker ook nadelen. Toch denken we het over een paar jaar nog een keer te doen, gewoon als variatie (hebben geen eigen kampeermiddel meer).
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
11.06.2024 12:35
Chatgpt wat is dat ?
Maar zal even serieus zijn.
Vrienden van ons die een camper hebben, we hebben dus tegen wil en dank in 1 stel vrienden met een camper:) maar dat zijn camperaars die al meer dan 20 jaar een camper hebben, overwegen om de camper weer weg te doen omdat het tegenwoordig een race tegen de klok is om nog een plekje te vinden. Je moet vaak voor 10.00 al komen om nog een plekje te krijgen.
Vorig jaar hebben we, als je senior bent moet dit natuurlijk een keer afgewerkt worden, gefietst langs de Moezel bij Cochem. Nog nooit zoveel campers bij elkaar gezien als daar.
Maar ik heb dus niets tegen camperaars maar in het algemeen wat tegen kampeerders die nergens rekening mee houden.
Over een plastic omheining rond de caravan voor Fikkie begin ik voorlopig maar niet.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
13.06.2024 02:18
Dat je met een klein tentje niet tussen de campers wil staan, snap ik. Maar dan wil je dat ook niet tussen de caravans, lijkt me! Ik snap de hetze niet zo goed. Wij zijn ooit, zo'n 45 jaar geleden, begonnen met kamperen in een tentje, stukken primitiever dan de tenten van nu. Wat jaren later een vouwwagen, weer jaren later een caravan, en sinds een jaar of 5, nu een camper.
We camperen/kamperen op eenzelfde manier als we met de caravan deden, staan meestal 2 of 3 dagen, en dan weer verder naar een andere plaats.
We gebruiken, als we op een camping staan, gewoon het camping sanitair, wassen ook af op de plaats daarvoor. enz. Groeten, zeggen goedemorgen, maken een praatje, snap niet wat er tegen campers is. We starten geen 10 keer op een dag een auto om ergens heen, boodschappen te doen, of wat dan ook op te zoeken, want dat doen we allemaal lopend of op de fiets. Boodschappen doen we als we weer naar een andere plek vertrekken onderweg.
En die grote kolossale campers? Nu is die van ons vrij bescheiden, dat scheelt wat. Maar een paar jaar geleden, stonden we ergens, en naast ons en tegenover ons stonden flinke caravans, van zeker 7 of 8 meter, met een flinke bus ervoor... Die namen toch een stuk meer zicht weg dan onze camper van nog geen 7 meter!
's Avonds zitten we buiten zolang het lekker weer is, en een tv hebben we niet.
Dus als je nog eens bij een camper in de buurt staat....... dat zijn ook gewoon mensen die genieten van het kamperen!
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
13.06.2024 10:25
Silvia
Daar maak jij nu net als zoveel anderen het goede verschil.
De discussie en natuurlijk wat over de top reacties tegen camperaars komt voornamelijk voort uit onaangepast gedrag.
Ik wil me niet overal aan storen maar vandaag ook weer. Staan op een hele mooie camping, alles keurig onderhouden en mooie bloembakken. Laat er iemand zijn hond tegen een mooie pot pissen en dan achteloos doorlopen. Wees dan netjes haal even een emmertje water en spoel het weg.
Krijg je nog waardering ook.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
13.06.2024 11:43
Gemiddeld genomen zijn campers een stuk hoger dan caravans. Ik zie het dagelijks want woon bijna naast een camping en daar komen de caravans bijna niet boven de heg uit en campers ruimschoots.
En daar zit denk ik ook bij veel mensen de grootste ergernis, bij mij wel tenminste. Dat je tegen zo'n hoge "muur" aankijkt.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
13.06.2024 20:43
Als camper bezitter (6,20 lang,276 hoog) erger ik me echt aan caravan bezitters die stiekem op camperplaatsen gaan staan. Plaatsen die duidelijk voor campers bestemd zijn. Gisteren weer meegemaakt, 4 camperplaatsen waarvan 1 bezet door stel met auto en caravan. Schijnbaar vinden deze mensen het juist leuk om tussen camperaars te staan. In ieder geval,wij konden er niet meer bij door dit gedrag.